"יא שמן מכוער": קמפיין של איגוד האינטרנט הישראלי. איגוד האינטרנט הישראלי

"יא שמן מכוער": קמפיין של איגוד האינטרנט הישראלי

לכבוד שבוע האינטרנט הבטוח בישראל, איגוד האינטרנט הישראלי החליט לצאת עם קמפיין חדש לגבי טוקבקים של מבוגרים ברשת. איך יש לזה השפעה על ילדים? יש גם סרטון

"הנוער של היום מזעזע", "למה אין מישהו שמחנך אותם?" ו-"כשאנחנו היינו נערים, לא חשבנו בחיים...", אלו ועוד משפטים אתם יכולים למצוא תוך שניות ברשת כשיש איזה סיפור על בני נוער שגורם לזעזוע או סערה. איגוד האינטרנט הישראלי רוצה להציב מראה ובקמפיין חדש, בשיתוף עם teenk, תולה את השיח האלים שיש ברשת, לא אחרים מאשר המבוגרים. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

הקמפיין
 

אפשר לראות בסרטון שמכניסים בני נוער שונים לחדר לבן ונותנים להם לקרוא תגובות שליליות שיש ברשת שנכתבו על ידי מבוגרים. בשלב מסוים, מכניסים את האחים והאחיות הקטנים של קוראי התגובות. מבקשים מהם להמשיך לקרוא, אך הם לא מוכנים. "אני לא הייתי רוצה שהיא תשמע את זה" אמר אחד הנערים על אחותו הקטנה. 

תחת הסלוגן "הילדים של היום הם המבוגרים של מחר", האיגוד מנסה להעביר את המסר הברור: מבוגרים, אתם חייבים להיות דוגמה אישית לנוער. אם אתם תהיו אלימים ברשת, כך גם הם יהיו. "לא הוגן לצפות מילד או מתבגר להימנע משפה בוטה ואלימות מילולית כשהשיח סביבו בריוני ופוגעני", אמר מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, עו"ד יורם הכהן.

© איגוד האינטרנט הישראלי

"השיח האלים, חוסר הסבלנות וחוסר הסובלנות אינם נחלת הרשת בלבד והילדים שלנו לומדים מאתנו איך להתנהג ולהתבטא... ילד שרואה את הוריו, או מבוגרים אחרים, מתבטאים בבוטות בטוקבק, פוסט או הודעה בווטסאפ, מול המורה, מול הרופא, מול הורה או חבר אחר, יאמץ ככל הנראה את אותה התנהגות".

במחקר שנעשה על ידי קרן ברל בצנלסון מצאו כי 70% מהתגובות השליליות (קללות וכדומה) נכתבו על ידי מבוגרים. רק לאחר שאנחנו רואים את הסטטסטיקה הזו, אנחנו יכולים להבין את אחת מהסיבות העיקריות של אלימות ברשת. מדובר בחינוך מסוים, כי כשהם רואים את ההורים שלהם או את ההורים של החברים שלהם כותבים את המילים האלו ברשת, מה מונע מאותם בני הנוער לכתוב בעצמם מילים לא פחות גרועות? הקמפיין הזה פותח שאלות חשובות שיכולות להוביל לתהליך חינוכי דחוף. 

© איגוד האינטרנט הישראלי
תגובות