"גם כשחקן, הרשת הכרחית": קווין רובין הפך לכוכב רשת תוך חודש. צילום: באדיבות המצולם

"גם כשחקן, הרשת הכרחית": קווין רובין הפך לכוכב רשת תוך חודש

קווין רובין הוא שם עולה בגזרת כוכבי האינסטגרם המקומיים, בחודש האחרון הוא החל להעלות סרטוני פארודיה על סיטואציות שקורות לכולם ומהר מאוד הפך לוויראלי. אנחנו הרמנו את הכפפה וצלמנו יחד איתו סרטון חדש ומקורי וגם ראיון ראשון בעקבות ההצלחה

את זה שהרשת מייצרת במהירות כוכבים חדשים - אנחנו כבר יודעים, ובכל זאת בכל פעם שצץ בסביבה כוכב חדש אנחנו ממהרים לעקוב בשקיקה ולרצות לקבל ממנו עוד. כך גם אצל קווין רובין שתוך פחות מחודש הגיע לכעשרת אלפים עוקבים בזכות יצירת סרטוני רשת וויראלים קורעים במיוחד המציגים באופן פארודי סיטואציות שקורות לכולם ובעיקר לנוער וזוכות לעשרות אלפי צפיות.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

רובין בן ה-23, מתגורר בעיר כפר סבא. את דרכו החל כשחקן וברזומה שלו ניתן למנות את העונה הראשונה של סדרת הנוער "שוברי גלים", הסדרה "שותפים" של חן מזרחי ובכמה פרסומות. במקביל לצמיחתו ברשת רובין לומד משחק בבית הספר "טכניקה", מיוצג בסוכנות, עובד ברשת "אניפט" ובזמנו הפנוי הוא נוהג לבלות עם חברים בים ולגלוש.

קווין ב
קווין ב"שוברי גלים" © צילום מסך

"כמו כל שחקן האהבה הגדולה למצלמה והדחף לאהבת הקהל לא פוסקת וכך גם במקרה שלי. את האמת שזה התחיל בחודש האחרון התחלתי לעלות תכנים מקוריים לרשת", מספר לנו קווין על עצם הרעיון להתחיל להעלות סרטונים לרשתות החברתיות.

מה שבולט אצל רובין זה שאותם התכנים אותם הוא מציין, נוגעים בסיטואציות יומיות שחווים לא מעט אנשים: "כל פעם זה סיפור מצחיק אחר, לרוב אלו רעיונות המבוססים על מקרים ביום יום מנקודת מבט קומית. הרעיון הוא לקחת כל סיטואציה ולהפוך אותה לדבר חיובי ומצחיק שכל אחד ואחד מהצופים יוכל להתחבר אליו", מספר לנו.

הסרטון המיוחד שצלמנו עם קווין. צילום ובימוי: רז ספני
 

איך בעצם מבטאים את הרעיון לסרטון?

"הסרטון נוצר כמעט כמו ילד, זה הבייבי שלך. זה מתחיל באהבה גדולה ורצון לחשוב על משהו חדש ומקורי, לאחר שנוצר הרעיון מתחילים לחשוב על המיקום האידאלי ביותר לסרטון, ואז חושבים על שחקנים לסרטון (לא תמיד צריך)". אלא שכאן מספר רובין שמתחיל החלק המורכב יותר: "זה החלק שבו אתה יושב, פותח את המחשב ומתחיל לכתוב שוטים וזוויות צילום, ומנסה לחשוב על איך להעביר את הסיפור בצורה המדוייקת ביותר, או במקרה שלי  - את הפאנץ'. לאחר שכל ההכנות בוצעו מגיעים ליום הצילומים (החלק האהוב עלי) מתחילים בחזרות וכימיה בין השחקנים, לראות שהכל עובד ושאפשר לצאת לדרך".

והכל עובר בקלות?

"לא אשקר לכם שכל שוט בסרטון מצולם יותר מפעם אחת, ועד שזה לא ברמה הגבוהה ביותר לא מפסיקים. לאחר שכל החלקים בסרטון מצולמים מגיעים לשלב העריכה (החלק היותר קשה) שם מוסיפים את חלקי הצילום, את המוזיקה הנכונה שנבחרת בקפידה, ביחד עם קולות הרקע שיצרו את הסרטון המושלם. בסוף, כמו כל הריון מוצלח, נבחר השם של הסרטון".

© באדיבות המצולם

במהלך החודש האחרון רובין כבר צבר לא מעט סרטונים שהפיק וכיכב בהם בעצמו, אך הוא מעיד שהסרטון האהוב עליו הוא דווקא "הסיפור  מאחורי כל התמונות בישראל" המספר את האמת מאחורי תמונות הסלפי לפני שיוצאים לבילויים: "עידן טלמור ואני לקחנו את כל הקטע של תמונות הסלפי ומה עומד מאחורי כל תמונה ויצרנו דרך מצחיקה מאוד להראות זאת שסחפה המון תגובות והזדהות".

תמיד זה תגובות אוהדות או שכבר זכית לקבל כאלו שדווקא קטלו?

"אני בתחילת דרכי ועם כל התגובות הטובות יש גם ביקורות פחות טובות. אפשר להגיד שאת הפחות טובות אני הכי אוהב, חשוב לי ליצור מה שהקהל יאהב ויתחבר אליו. הביקורות לא מורידות אותי – להיפך, הן רק נותנות לי כיוון ומעצבות אותי לייצר את התוכן המושלם ביותר עבור הקהל שלי".

ויש דרך לדעת מראש מה באמת יתפוס?

"בעידן שלנו לא אפשרי לדעת באמת למה בדיוק הקהל יותר יתחבר ולמה לא. התוכן הוא מקורי ובא מהעולם שלי, לא עשו את זה לפני ואין לי איך למדוד אם זה באמת יצליח. ברור שיש דברים שאני חושב שהקהל שלי יותר יאהב ויתחבר ויש מקרים שזה בכלל הפוך ואתה מעלה תוכן שאתה חושב שהוא הכי מוצלח בעולם וקהל לא מבין אותו או פחות מתחבר אליו".

כוכב תוך חודש
כוכב תוך חודש © באדיבות המצולם

קווין אולי הצליח לסחוף אחריו קהל תוך פחות מחודש, אך בעידן שבו כולם מנסים להיות ויראלים קצת יותר קשה להיות המיוחד, זה עם ה'בייגלה' שמצליח להכנס לרשימה המצומצמת של אלו הבולטים: "הדרך הטובה ביותר פשוט לא להפסיק ליצור גם כשאתה רואה שקשה ולא תמיד מצליח - אסור להוריד את הרגל מהגז", מסביר לנו רובין.

באילו סרטונים וויראלים אתה צופה למשל?

"אני צופה בהמון אנשים. זה נע בין אנשים מהארץ כמו: בן זיני, עידן טלמור, מיכאל ספיר ורז ספני שכמוני הם גם יוצרים סרטונים מצחיקים, ויש כמה מחו"ל כמו אמנדה ולוגאן פול". מפרט ומספר על מה שהוא היה רוצה לראות ברשת: "הייתי רוצה שיהיו יותר אנשים כמוני ויותר מודעות והערכה ליוצרי התוכן המקוריים, כי הם עובדים כל כך קשה למען הקהל שלהם".

אתה בא מעולם המשחק, אז למה ללכת לרשת ולא להתמקד שם?

"כשאתה שחקן זה לא פשוט להתקבל לתפקידים, אתה מקבל הרבה 'לא', ואז לפעמים מקבל 'כן', אבל אני לא מוכן בזמן ביניים הזה שאני לא משחק לעזוב הכל ורק ללמוד משחק או לחכות שתפקידים יפלו משמיים, חשוב לי תמיד ליצור תוכן ולשחק, גם כי זה מה שאני אוהב לעשות, וגם כי בתקופה שלנו זה מאוד חשוב ויכול לקדם כשיש אינסטגרם פעיל ומוצלח! היום הרשת היא דבר הכרחי" מתוודה.

אחרי שראית שמצליח לך ברשת, מה יותר חשוב לך - הצלחה שם או הצלחה בעולם המשחק?

"הרשת תופסת המון המון תאוצה וכוח, אפשר לראות את זה בסדרות רשת שיוצאות ובפרסומות שמשודרות רק ברשת. אני לא חושב שצריך לשים חומה בין השניים. כאומן ושחקן כל תפקיד או תוכן שיגרום לי להתפתח ולעשות מה שאני אוהב אני אעשה. אם זה בטלוויזיה, ברדיו, באינטרנט, ברשתות החברתיות או בתיאטרון".

האמנת שתגיע לכל זה בתקופה כל כך קצרה? 

"האמת שאני מתוודה שלא האמנתי שזה יקרה כל כך מהר ואפילו שיראיינו אותי על זה, בעיקר כי בסך הכל מדובר בחודש מאז שהתחלתי. כל זה מלווה בתגובות מדהימות ובונות בעיקר, אז תודה לכל הקהל שדוחף ואוהב ואל תפסיקו לעולם כי זה מה שגורם לי להמשיך ונותן מוטיבציה".

© יניב כהן
תגובות