כלבים רואים שחור לבן? 7 מיתוסים על בעלי חיים. צילום מסך מיוטיוב

כלבים רואים שחור לבן? 7 מיתוסים על בעלי חיים

אנחנו מוצפים במיתוסים שלימדו אותנו במהלך חיינו אך הרבה מהם לא נכונים. הבאנו לכם כמה מיתוסים על בעלי חיים שכנראה חשבתם שהם נכונים אבל מסתבר שהם לא מדוייקים

ישנם מיתוסים רבים על בעלי חיים שאנחנו עדיין נוטים להאמין בהם כבר מגיל קטן אבל לא כולם מבוססים ונכונים. הבאנו לכם 7 מיתוסים נפוצים כדי להבהיר מה מהם הוא המצאה ומה הוא נכון.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

כלבים רואים רק בצבעים שחור ולבן

אז זהו, שלא. כלבים רואים צבעים אך פחות מאשר בני אדם. בני אדם יכולים להבחין בין כל מיני צבעים שכנראה הכלבים לא יכולים להבדיל אך הם בהחלט לא רואים שחור לבן. הכלבים רואים את העולם בגוונים של כחול-צהוב, בנוסף לגווני השחור-אפור-לבן. אך הם יוכלו להבדיל לדוגמא בין הצבע ירוק לאדום כיוון שהם יהיו בגוון שונה של צהוב.

© odix

שוורים נעשים אלימים כאשר הם רואים צבע אדום

לא מדוייק, שוורים הם עיוורי צבעים ולכן הבד האדום נקלט אצלם כאפור. השוורים תוקפים אותו כי יש עליו תנועה גלית והם אולפו לתקוף תנועה גלית על בד. אז למה הגלימה דווקא בצבע אדום? יש 2 סיבות לכך: אדום בולט מרחוק וכך כל הקהל באולם יצליח בקלות למצוא אותו, הסיבה השנייה היא שהצבע אדום מסמל בין השאר כעס. 

נגיעה בקרפדה גורמת ליבלות

קרפדות לא גורמות ליבלות. מיתוס זה בא מכך שלקרפדות רבות בעלות 2 בלוטות בצידי הראש שמכילות רעל. רעל זה מופרש כאשר הן במצוקה. במינים מסויימים של קרפדות רעל זה יכול להיות מסוכן לבני אדם אך הוא אינו גורם ליבלות.

זיקיות משנות את צבען בשביל להתמזג עם הסביבה

שינוי הצבע של הזיקיות הוא בראש ובראשונה כדי לשקף את מצב רוחן. סיבה משנית שהתפתחה מאוחר יותר היא ההסוואה. שינוי הצבע משמש לחיזור ולהבעת מצב הרוח שלהם כאשר צבעים כהים יותר משקפים איום או כעס וצבעים בהירים משקפים חיזור או רוגע. שימוש נוסף לשינוי הצבע הוא התמודדות עם טמפרטורות שונות, צבעים בהירים כאשר חם מאוד וצבעים כהים כאשר קר כדי לספוג יותר חום.

 

חפרפרות עיוורות לחלוטין

חפרפרות חיות כמעט כל הזמן מתחת לאדמה ויש להן עיניים מאוד קטנות ולכן חוש הראייה שלהם גרוע מאוד וכבר לא משמש אותן למציאת מזון אך הוא עדיין קיים. למציאת מזון, היא משתמשת בחוש הריח וחוש השמיעה כאשר חוש הריח שלה כפול (כל נחיר פועל באופן עצמאי) וכך היא מסוגלת לאתר במדוייק את המזון שלה שהוא בעיקר חיות קטנות.

כתבה
צפו בתמונות: כלב ועכבר שפשוט מתים אחד על השני!
פרוגי
אהבה כזאת עוד לא ראינו: עכבר וכלב שחיים באותו הבית, לא מפסיקים ללקק, להתכרבל ולשחק אחד עם השני. אנחנו כבר מאוהבים, ואתם?

המאכל האהוב על עכברים הוא גבינה

גבינה אינה המאכל האהוב עליהם. העכברים אוהבים לאכול זרעים וגרעינים. באופן כללי הם אוהבים אוכל יבש כמו חיטה, תירס, ופסטה. עכברים מוגדרים כאוכלי כל ולכן הם יכולים לאכול כל דבר אכיל (אפילו את הזנב של עצמם במקרי רעב קיצוניים).

חיות רבות ישנות שנת חורף כדי לגבור על הקור

לא מדוייק, הן ישנות שנת חורף בעיקר עקב ההיצע הדל של אוכל בשטח. שנת חורף של חיה יכולה להימשך החל מימים ספורים לחצי שנה. בזמן זה הם ניזונים מהשומן שצברו בזמן שהיו פעילים. עם זאת שנת החורף היא גם כדי לגבור על מזג אוויר מאתגר יותר.

© shutterstock

לסיכום אם חשבנו שאנחנו יודעים הרבה על בעלי החיים הסובבים אותנו בעולם אז מסתבר שיש המון שמועות שנראות הגיוניות אך הן בעצם רק בגדר שמועות וצריך קצת לחפש באינטרנט כדי לגלות אם הן נכונות או שגויות.