צעצוע יצירתי: הגולש שמוכיח כי "TOY" לא מועתק. צילום: אור גפן

צעצוע יצירתי: הגולש שמוכיח כי "TOY" לא מועתק

השבוע (ג') נחשף כי חברת התקליטים יוניברסל טוענת כי השיר הישראלי שזכה באירוויזיון השנה מועתק, ומעמיד את קיום האירוויזיון בישראל בסכנה ממשית. בין כל תגובות הגולשים שיוצאות נגד הטענה, בלטה ביממה האחרונה תגובה יצירתית במיוחד של גולש שהוכיח כי הטענה על ההעתקה היא לא יותר ממופרכת. צפו

ביום שלישי האחרון נחשף בתוכנית "ערב טוב עם גיא פינס" כי חברת התקליטים הגדולה יוניברסל מיוזיק טוענת כי השיר "Toy" מועתק מהלהיט של הצמד הווייט סטרייפס, מה שעלול למנוע את קיומו של האירווזיון בישראל. מה שהניע את גלעד הרצוג להעלות לעמוד הפייסבוק שלו הוכחה כי האיום על השיר הוא לא ריאלי, ועשה זאת בדרך יצרתית במיוחד.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

הגולש הישראלי, גלעד הרצוג, העלה לעמוד הפייסבוק שלו סרטון בו הוא מנגנן על האורגן שלו מנגינה בקצב ובאקורדים קבועים את השיר "Toy" ולאחר מכן ממשיך לשיר Seven Nation Army (שנטען כי הוא הועתק על ידי יוצרי השיר 'טוי') ואז ממשיך לעוד מספר שירים אחרים כמו "אצל הדודה והדוד", "sweet dreams"  שמסתנכרנים בצורה מדוייקת יחד עם המנגינה ש'הועתקה'. המהלך שביצע הרצוג בו הוא שר מספר שירים שונים לגמרי על אותה המנגינה, מוכיח כי השיר 'טוי' לא באמת גנב את האקרודים של השיר Seven Nation Army כפי שטענה חברת יוניברסל.

בנתיים, דורון מדלי מיוצרי השיר, יצא ללוס אנג'לס במטרה להגיע להסדר עם ענקית המוזיקה האמריקנית, והערכה היא כי הצדדים יגיעו לפשרה. "אף אחד לא ירצה ללכת למשפט מול תאגיד גדול כזה. מדלי ובגר ייאלצו לוותר בסוף", אמרו גורמים המעורבים בפרטים.

סרטון שמשווה בין 'טוי' לשיר 'Seven Nation Army'
 
 
תגובות