טיפ של כוכבים: כך תתמודדו עם האלימות ברשת . צילום מסך מהסרטון

טיפ של כוכבים: כך תתמודדו עם האלימות ברשת

מדי יום כוכבי הרשת חוטפים תגובות רעות מטוקבקיסטים. זה לא סתם, לתופעה הזו יש שם - אלימות ברשת. המותג "רימל לונדון" שמעודד ייחודיות, שוני ומקוריות, יוצא בקמפיין חדש עם השגרירים שלו - עמרי מזרחי, אלין כהן ותום בר אמר כדי להילחם בתופעה המצערת. ישבנו איתם לשיחה וגילינו איך הטוקבקים הרעים משפיעים עליהם ואילו טיפים יש להם כדי להתמודד עם התופעה

בשיתוף עם Rimmel London

"זולה, עקומה, חסרת כישרון, ממוסחרת, סנוב" - אלו רק חלק מההשמצות והטוקבקים הרעים שכוכבי הרשת - אלין כהן, עומרי מזרחי ותום בר אמר, חווים על בסיס יומי. האלימות ברשתות החברתיות היא לא רק מנת חלקם של כוכבי הרשת והמפורסמים, היא יכולה לתקוף ולהתפרץ לחייהם של כולם - מגדול ועד קטן, ממפורסם ועד אנונימי.  57% מהאנשים שחוו בריונות ברשת לא משתפים את הסובבים שלהם. לכן, המותג "רימל לונדון" יוצא בקמפיין ייחודי במטרה להגביר את המודעות לתופעה ואת החשיבות במיגורה. לשם כך גייס המותג את השגרירים שלו על מנת לתת קול לאותם הנפגעים ברשת ובמטרה להילחם בתופעה על ידי הצפת התגובות הרעות שכתבו עליהם וחשיפתם בפני כולם. שוחחנו עם כוכבי הרשת כדי להבין איך הם מתמודדים עם התופעה וכדי לקבל מהם טיפים להתמודדות עם האלימות ברשת.

 עוד בערוץ הדיגיטל:

"התגובות לא מגדירות אותי"

"מה היא בוכה היא בסך הכל נפלה מאופניים", זו אחת מהתגובות הרעות שכתבו ליוטיוברית ולפאשניסטה אלין כהן. בניגוד לתגובות רעות אחרות, את התגובה הזאת היא מתקשה לשכוח. "זה פגע בי אישית. הסיפור של התאונה זה נושא מאוד רגיש, אישי ודומיננטי בחיים שלי. אף אחד לא מבין מה עברתי, היה לי דימום מוחי, עברתי ניתוח מוח מסוכן ושיקום במשך שנה. כואב לי שאנשים נוגעים בנקודה רגישה, זה לשחק עם הרגש של הבן אדם ואין לזה מקום - לא ברשת ולא מחוצה לה".

איך התמודדת עם התגובה הזאת?

"מה שעזר לי זו התמיכה של המשפחה וההבנה שאותם טוקבקיסטים לא מגדירים אותי. אני גדלתי על ערכים ועקרונות של לכבד את האחר ואין מקום לתגובות רעות בחיים שלי. חשוב לי להפיץ אהבת חינם".

מה היית אומרת לבריוני הרשת?

"אני לא כועסת עליהם אני חושבת שזה נובע מחוסר בטחון, הם חלשים וחבל לי שהם חושבים שמאחורי המקלדת הם יכולים לכתוב מה שהם רוצים ולפגוע. תפיצו אהבת חינם ולא שנאת חינם, אל תשפטו ובעיקר תעשו טוב. הקמפיין של המותג "רימל לונדון" שמאמין בזה ש'אתה המודל של עצמך' גרם לי להציף את כל התגובות הרעות שכתבו עלי והדבר הראשון שעלה לי לראש זאת השאלה -  'זה מה שמגדיר אותי?', אבל מיד התאפסתי והבנתי שזאת לא אני וזה המסר שלי עבורכם - התגובות לא מגדירות אתכם. אני הפסקתי לקרוא תגובות רעות ופיתחתי עור של פיל, תפנו מקום לתגובות הטובות ותחסמו את הרעות. 

 

"הדבר הראשון ששאלתי זה "למה?"

תום בר אמר, יוטיוברית ובעלת מותג איפור, מספרת על אחת מהתגובות הקשות שפגעו בה -"מישהו הגיב לי 'בהצלחה בדרך העקומה...חסרת כישרון'. אני מגיעה ממקום של העצמה נשית וגירל פאוור. אני מוכנה לקבל ביקרות על המוצרים שלי, אני תמיד שואפת להשתפר אבל לא מוכנה שיזלזלו בי ובדרך שלי". עבור בני הנוער שחווים אלימות ברשת לאמר יש מסר חד וברור -"תמיד תזכרו: כל דבר רע שכותבים עליכם זה מראה על מה ש'בריוני הבולינג' שונאים בעצמם וכל דבר רע שהוא שונא בעצמו הוא ישליך עליכם".

מהו המסר שהכי חשוב לך להעביר בנושא?

"אתם יכולים להיות האפרסק הכי עסיסי בסלסלה ועדיין יהיה בן אדם שלא אוהב אפרסקים וזה לא קשור אליכם. תבואו ממקום של החמלה ותרחמו על אותם אנשים. תזכרו שאותם אנשים לא באמת חושבים עליכם את הדברים הרעים האלה. קבלו טיפ ממני - כשאתם רואים את התגובה הרעה, תכתבו בחזרה ותפרקו את כל מה שיש לכם להגיד ואז תמחקו את התגובה לפני שתשלחו אותה. זה יפרוק מכם את כל מה שהיה לכם להגיד, זה יתן לכם תחושת שחרור אך מצד שני תראו לצד השני שאתם לא מגיבים, לא מתייחסים ולא נותנים במה לאלימות ברשת". 

מתוך הקמפיין
מתוך סרטון הקמפיין © צילום מסך מיוטיוב

רוצה לשים מראה שחורה לחברה

הביוטי-בוי והיוטיובר האהוב, עמרי מזרחי נפגע גם הוא מטוקבקיסטים ונחשף אליהם מדי יום. "אני קורא טוקבקים ומתעלם מהתגובות השליליות", סיפר הכוכב הצעיר והדגיש כי הוא לא מתכוון לתת לזה יד: "אני לא נותן במה לאותם אנשים שהמטרה שלהם היא לפגוע, בדרך כלל אני פשוט עושה לייק, צוחק ומעביר הלאה".

איך אתה פועל נגד האלימות?

"במסגרת הקמפיין של ׳רימל לונדון׳ אנחנו מעברים מסר שהתפיסה העצמית שלנו מבוססת רק על איך שאנחנו מרגישים ורואים את עצמנו, זו בחירה רק שלנו. אנחנו הולכים לשים מראה 'שחורה' מול כל אותם בריוני הרשת, עם התגובות הרעות שהם כתבו. אני גם בעד לשים שלט ענק ברחוב עם כל התגובות המעליבות שהם כתבו, כך שבאמת יראו איך ההרגשה לכתוב תגובה פוגענית ומשפילה ברשת חברתית שחשופה לכולם".

מתוך המקפיין
מתוך סרטון הקמפיין © צילום מסך מיוטיוב

 איזה טיפ אתה יכול לתת לבני נוער שחווים אלימות ברשת?

"אם אתם מרגישים שנפגעתם אני מציע למחוק את התגובה, אבל אם נפגעתם אישית, אני מציע שתפגשו עם יועץ או יועצת בבית הספר או תתייעצו עם המשפחה. למשל ההורים שלי אפילו עוקבים אחריי באינסטגרם, תדברו אפילו עם חבר טוב שלכם. אל תשמרו דברים בבטן, תקיפו את עצמכם בסביבה תומכת שיכולה לייעץ ולעזור".

 

תגובות