מעבר לסטורי: עמודי האינסטגרם במסר חשוב לבני הנוער. צילום: fotolia

מעבר לסטורי: עמודי האינסטגרם במסר חשוב לבני הנוער

כיום מבין מיטב הסטריאוטיפים כלפי בני הנוער ניתן למצוא כי אלו השתעבדו למסכים, קרי אינסטגרם, וכי מדובר בדור רדוד ששם את טובתו האישית לפני טובת הזולת. איתרנו שני עמודי אינסטגרם שמפריכים טענות אלו ומוכיחים כי גם במדיות הפופולאריות, הרובד העמוק והאיכותי עוד קיים

מעבר לתמונות הבילויים, לסרטוני הבומרנג ולסטוריז המתחלפים בחשבונות האינסטגרם של כולנו בכל יום, גילינו עמודים מעט שונים מהשאר. מוטיבציה זה מצרך חשוב במתכון לחיים בריאים, מאושרים ומלאים בתוכן וסיפוק אישי. לכן, תפסנו לשיחה קצרה את האנשים שלקחו את העניין צעד אחד קדימה והחליטו לשתף בכך את כל העוקבים הנאמנים שלהם.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

מוטיבציה ישראל

העמוד הראשון שתפס את תשומת ליבנו הוא העמוד @motivationisrael אותו מנהל במרץ רב עידו דורי בן ה22 אשר לקח את הנושא ברצינות וחושף את התוכן שלו מול מעל לשלושים וחמישה אלף עוקבים צמודים. מדורי נמסר כי: "הכל התחיל בצבא, העמוד היה של חבר שלי ואני לקחתי את המושכות לידיים. לדעתי, העמוד בא לתת לאנשים את היכולת להאמין בעצמם. אני מנסה להראות לכל בני הנוער כי כולם שווים ואין צורך לתייג תחת כותרות שהכתיבו לנו בבית הספר או במעגל החברים, לא משנה מי אתה או מאיפה באת". הוא גם מוסיף כי "זו אחריות גדולה מבחינתי אך עם זאת זו זכות מטורפת להעניק מעט מהנסיון שלי עבור אותם קוראים. בחודשים האחרונים עבדתי על הספר שלי וגם בו אשתדל להעביר את אותו המסר".

ניר עידו

הסופר ניר עידו @nirido מעביר את המסר שלו דרך תמונות, משפטים וסרטונים כנים ומרגשים בהם מדבר על הבעיות הנמצאות בחברה כיום, על אהבה ובגדול, על כל מה שמפריע לו והיה רוצה לשנות. עד כה הספיק עידו להוציא לאור שני ספרים, הוא מרצה ברחבי הארץ ובעיקר מספק תוכן חינוכי לכולנו. ממנו נמסר כי: ״אני משתדל להעביר את עצמי דרך העמוד עד כמה שאפשר, מרגיש אחריות וחושב פעמיים לפני כל סוג של תוכן שעולה לעמוד שלי. יש לא מעט בני נוער שנתמכים בתוכן וצריך לקחת את זה בחשבון. גם בספרים שלי זה בא לידי ביטוי, זה לא משנה אם זה מגיע בתוך ספר או בהרצאה מול אנשים. אני מדבר על דברים שמפריעים לי, נניח אם אני אשמע על צורת שיח שלא מכבדת, על נערה שלא אוהבת את עצמה או על ילד שפוגעים בו, אני אדבר על זה״. בנוסף הוא גם מוסיף כי ״זה כיף גדול שבני נוער קוראים ומתעניינים, אז תודה גדולה לכולם״.

הדעה הרווחת כי היעדר האנושיות הטמון בבני הנוער מזמן התגלתה כלא נכונה. עמודים אלו ורבים אחרים מוכיחים כי בנוסף לדברים הרעים שמביא איתו עידן הרשתות החברתיות, ישנם גם צדדים נפלאים. לצד הרע, יש גם הרבה טוב שהופכים את הסביבה הדיגיטלית לנעימה, חינוכית ותומכת. 

 
תגובות