Netta's Office: הזדמנות אמיתית לפרויקט חוצה גבולות. צילום מסך

Netta's Office: הזדמנות אמיתית לפרויקט חוצה גבולות

בתחילת השבוע, פורסמה תוכנית הרשת החדשה של נטע ברזילאי, זוכת ישראל באירוויזיון 2018, בשם Netta's Office. מה יש בה שהופך אותה לכל כך מבטיחה ואיזה קושי מבליטה? טור דעה

בתחילת השבוע (ב'), יצאה נטע ברזילאי, זוכת ישראל באירוויזיון 2018, בצעד מפתיע ופרסמה תוכנית רשת חדשה אשר משודרת בערוץ היוטיוב שלה בשם Netta's Office. בתחילת הפרק הראשון, הסבירה נטע את מטרת המהלך: "אני רוצה ערוץ שהוא רק אתכם, ישיר, רק כדי להרגיש שאתם שם". תוכנית הרשת החדשה של נטע מציגה לכולנו את הבעיתיות שבשמירה על הכרה ציבורית רציפה בעידן הנוכחי שחווים מרבית מהאמנים הפורצים כיום.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

הכל התחיל אי שם בתחילת שנה שעברה. במסגרת תוכנית הריאליטי 'הכוכב הבא לאירוויזיון', הכרנו את נטע; אישה מהוד השרון, זמרת חתונות, בעלת אידיאולוגיה ברורה ונוקבת שברצונה להעביר: משקל הוא רק מספר ואין דבר אשר עומד בפני החלום. מיד לאחר מכן, נודענו ללופר - שרביט הקסמים של נטע, אם תרצו. עם התקדמותה בתוכנית, הפכה נטע לסנסצייה מוזיקלית כובשת, עד לכדי שהשאלה מי יייצג את ישראל באירוויזיון - נהפכה למובנת מאליה. 

 

לאחר שקטפה את הזכייה באירוויזיון ולראשונה מזה 20 שנה, הביאה את הגביע, עלתה השאלה מה ייעלה בגורלה. השנה שלאחר הזכייה היתה שנה משגשת ביותר עבור נטע עם לו"ז צפוף מאוד וסיבובי הופעות בכל העולם אך עדיין שרר חשש אחד - החשש שתיעלם מתודעת הציבור. מאז ומתמיד הייחודיות שמביאה נטע לבמה וסגנון המוזיקה שיוצרת היה שנוי במחלוקת בקרב הקהל הישראלי - חלק ממנו אפילו סלד ממנו, אך יחד עם זאת, אף אחד לא יכל היה להתעלם ממנו. 

"זה היה עבורי קשה מאוד לשחרר מוזיקה חדשה בשל המון מכשולים", הסבירה נטע בתוכנית. מאחר ובעידן המדיה הנוכחי - בו זרימת המדיה היא הרסנית ובכל יום פורצים אמנים חדשים, לקהל קשה לעקוב, ויוצא מצב שהציבור אינו מאזין מבחירה חופשית, אלא ממובן מסויים של כפייה; הוא למעשה מטיל בידם של ערוצי הרדיו והתקשורת את האחריות לדאוג לו לבידור - הוא כבר עייף מלנסות ולהתעדכן במוזיקה החדשה שפוקדת את הרשת.

 

בתוכניתה החדשה, אנחנו מקבלים 100% מנטע, זוכים לראותה במקום הטבעי שלה, בדירתה בתל-אביב, ללא לבוש זוהר ומוגזם, רק היא והלופר, כמו בימים ההם. הטבעיות שבדבר היא מה שהופכת את הפודקאסט לכל כך כובש. ללא ספק, אלו היו שבע דקות של אסקפיזם טהור לתחושות שחווינו דאז כאשר שמענו לראשונה את 'טוי'. אגזים ואומר כי בפורמט מסוג זה, למרבה האירוניה, המוזיקה היא לא העיקר עבורי, אלא השיחה, הקשר האישי של נטע עם כל אחד ואחת שיושבים בבית. דקות נוספות של שיחה למצלמה, היו מתקבלות בברכה. 

היבט נוסף שניתן לזקוף לזכותה של נטע הוא הבחירה לפנות לקהל בקנה מידה גלובלי. מאחר וסחפה אחריה מיליוני מעריצים מכל העולם, הפודקאסט כולו נעשה בשפה האנגלית. אנשים מכל רחבי הגלובוס יכולים ואילו רק לרגע אחד, לשים את המחלוקת והפערים האידיאולוגיים בצד, ופשוט להינות ממוזיקה טובה.

תוכנית הרשת של נטע היא בדיוק מה שהקהל שלה היה צריך. היא מרעננת, מקורית, יוצרת אשליה של אינטימיות ולא דומה לשום דבר אחר. מצפיה ראשונית בתוכנית, ניתן ישר לראות את הפוטנציאל הטמון בה, לכן כל מה שנותר לעשות הוא לקוות כי התוכנית תמריא ותתפתח, ותמשיך להתבסס על היסודות שהופכים אותה לכל כך מבטיחה. 

 
תגובות