בידוד בחו"ל: הצעירים שמצלמים גרסה של "האח הגדול". צילום מסך מאינסטגרם

בידוד בחו"ל: הצעירים שמצלמים גרסה של "האח הגדול"

חבורת צעירים שביקשו לחזור לארץ ותקועים בפרו בגלל נגיף הקורונה, החליטו לקחת את המצב בצורה אופטימית ושמחה ולצלם גרסה משלהם לבית הכי מפורסם בעולם, "האח הגדול". את כל התיעודים הם מעלים לעמוד האינסטגרם שכבר הפך לוויראלי

בימים אלו, שרוב העולם סוגר את שעריו, טיסות מבוטלות וחברות תעופה שונות לא מוכנות להוציא טיסות למדינות זרות - זה משפיע לא רק על הכלכלה ועל התיירות, אלא גם על אזרחים שתקועים במדינות זרות. צעירים רבים נמצאים מעבר לים בעיצומו של הטיול הגדול שאחרי צבא. אבל כעת הם מבקשים לשוב הביתה בעקבות הנגיף שתוקף את העולם כולו.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

אנחנו נחשפים בתקשורת לסיפורים שונים של צעירים שתקועים במדינות זרות, בעיקר במזרח הרחוק, מכיוון שטיסות מתבטלות והם לא מצליחים למצוא טיסות לישראל - לא טיסות ישירות וגם לא טיסות עם עצירות ביניים (קונקשיין). אבל בעוד חלק מהצעירים שלא מצליחים לחזור הביתה לקחו את הסיטואציה בצורה קשה או אולי עם פחד, יש חבורה אחת של צעירים שהחליטו להתייחס למצב בהומור.

מדובר בחבורה של 16 צעירים שנמצאים בקוסקו, פרו. לאחר שלא הצליחו למצוא דרך לחזור הביתה, הם נאלצו להישאר בפרו ולהיכנס לבידוד במדינה, שכן אלו ההוראות שקיבלו. החבורה החליטה לנצל את המצב שנכפה עליה ולצלם גרסה משלהם לתכנית הריאליטי המפורסמת "האח הגדול" (רק הפעם בלי פרוגה) ולתעד הכל בעמוד אינסטגרם מיוחד שעונה לשם "the_big_brother_cusco2020".

יצרנו קשר עם אחד הצעירים ששוהים בוילה המדוברת בפרו, סהר בר, בן 23 מחולון שתכנן רבות את הטיול הגדול לאחר הצבא.
 
האם ניסיתם למצוא טיסה חזרה לארץ?
"כן, ניסינו כמה פעמים למצוא טיסה חזרה לארץ ולאחר שראינו שהמצב בארץ ובעולם מחמיר ואף ביטלו לנו כמה פעמים את הטיסה, לא נשארה לנו כל כך ברירה אלא להישאר בפרו".
 
סהר
סהר בר בפרו © צילום מסך מאינסטגרם
 
למה אתם מסתגרים בבית בפרו? ניתן לצאת לקנות אוכל או לצאת בכללי?
"האמת שלא הייתה לנו כל כך ברירה, הכריחו אותנו להיכנס לבידוד, אי אפשר להסתובב בחוץ אלא אם כן זה בשביל בתי מרקחת או סופרמרקטים שלא נשאר בהם מזון בכלל. יש פיקוח מאוד כבד של הצבא בפרו שבודקים אם יש כאלו שמפרים את הבידוד". 
 
קיבלתם מסרים מהמשפחות?
"אנחנו משתדלים לדבר איתם הם מאוד מודאגים וחוששים מכל המצב ובמיוחד שאנחנו לא בארץ. אנחנו כן מודעים שהמצב בארץ מאוד רע ולכן אנו מנסים לחזור כמה שיותר מהר בחזרה".
 
© צילום מסך מהאינסטגרם
 
מאיפה הרעיון לעשות וילה פארודית על "האח הגדול"?
 
"זה קרה ממש במקרה. לאחר שהודיעו לנו שלא ניתן לחזור לארץ, היינו חייבים להשכיר דירה בהוסטל כדי להישאר בבידוד ויצא שכולנו כבר הכרנו במהלך הטיול והחלטנו לעשות פארודיה על 'האח הגדול' בשל המצב שאנחנו נקלענו אליו שדומה מאוד ל'אח הגדול' באמת. זה גם מאוד עוזר לנו להעביר את הזמן ולצאת מהמחשבות על המצב".
 
מתי הצפי לחזרה לארץ?
מחר (חמישי) ישלחו כמה מטוסים לפרו מחברת 'אל על' שדואגת להחזיר אותנו לארץ. אנחנו מאוד מחכים לזה, החוסר וודאות זה עניין מאוד מקשה כאן".
 
 
תגובות