Icon House: "יש הרבה בתים פייק ואנחנו אותנטיים". יוטיוב

Icon House: "יש הרבה בתים פייק ואנחנו אותנטיים"

ראיון היכרות מיוחד ובלעדי עם בית היוצרים הבריטי החדש, ה-"Icon House" על הפרסום בטיקטוק, הרצון לבוא לישראל וגם: תרבות ה"ביטולים" ברשת

בית היוצרים הבריטי ה-"Icon House", התפרסם בחודשים האחרונים בטיקטוק בקצב מסחרר עם למעלה מ-700 אלף עוקבים ושיתופי פעולה עם החברות הגדולות בעולם. בבית יש שמונה חברים: מייגן (20), מילי (17), רוסי (21), הארי (23), ג'וש (21) קאלום (20), קלווין (21) ומקס (20). הם מעלים מגוון רחב של סרטונים כמו קומדיה, ולוגים, ביוטי ועוד. לכבוד הפריצה הגדולה תפסנו את החבורה לראיון היכרות מיוחד ובלעדי בפרוגי!

 עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

"לפני חצי שנה התחלנו את הבית הזה. הייתה מודעה באינסטגרם שאמרה שאם באלכם לקחת חלק בבית אתם יכולים לנסות באודישנים", מספר הארי. "הם בחרו את האנשים שנראים להם הכי טובים וזכינו להיות חלק מהבית הזה שאנחנו יוצרים תוכן כל יום". מייגן מוסיפה: "אנחנו עושים סרטונים ביחד ושיתופי פעולה". "אנחנו משפחה", מסכם קאלום.

מה מייחד אתכם בתור בית יוצרים מהבתים האחרים שאנחנו מכירים בעולם כמו "הייפ האוס" ו"סוואי האוס"?

"אנחנו פעילים בכל הפלטפורמות אז אנחנו עושים יוטיוב, טיקטוק אינסטגרם ועוד. אנחנו יותר יוצרי תוכן מרק בית טיקטוקרים", אומרת לנו רוסי. ואילו קאלום מכריז: "הרבה מהבתים האלה הם 'מזוייפים' ואנחנו מקוריים ומראים את החיים שלנו". ג'וש מוסיף: "אנחנו מנסים להגיע לרמה אחת מעל כולם". "אנחנו מנסים ליצור קשר עם הצופים שלנו כמה שאנחנו יכולים", מכריז מקס. אך זה לא הפרט היחיד המפתיע בהקשר של החבורה, הארי מציין כי: "לקחנו חלק בקורס על בריאות הנפש ויש לנו תעודה על כך ככה שאנחנו יכולים לתת טיפים לאנשים אם הם צריכים אותנו. אנחנו לא רק דמות לחיקוי אנחנו גם יכולים להיות שם בשביל אנשים".

 איך זה לגור ביחד?

"אנחנו מסתדרים ממש טוב בהתחשב לזה שהרבה אנשים מכירים אחד את השני לפני שהם נכנסים ביחד לבית. אף אחד מאיתנו לא פגש אחד את השני לפני שנכנסנו לבית הזה ואנחנו מסתדרים מצוין, אין לנו ריבים כל כך", מספרת לנו מייגן.

איך אפשר להביא משהו מקורי לרשת כאשר כל דבר כבר נעשה?

מייגן: "לא צריך לנסות להעתיק מאנשים אחרים, צריכים להיות מקוריים בכל דבר ולשים את הטוויסט האישי שלך בסרטון".

מילי: "יכול להיות טרנד שכולם עושים אבל אנחנו יכולים לעשות אותו בצורה שונה".

קאלום: "מה שטוב אצלנו בבית זה שאנחנו עוזרים אחד לשני ברעיונות".

© קרדיט: Icon House

איך אתם יודעים מה יעבוד בטיקטוק או בכל פלפורמה אחרת?

"כל אחד מאיתנו יודע מה סוג הסרטונים שעובד בעמוד שלו ואז יש לכל אחד את הנישה שלו. ואז אתה משתמש בנישה שלל כדי לעלות למעלה בעוקבים", מספרת מייגן. "אנחנו רואים מה הקהל שלנו אוהב וככה אנחנו מכינים תוכן שהם ירצו לראות", מוסיף קאלום.

לפני כחודש פתחתם ערוץ יוטיוב, מהן המטרות שלכם עם הערוץ?

"אנחנו מעלים סרטון חדש כל שבוע כרגע. תוכן באיכות מאוד גבוהה. הארי בעצם מצלם ועורך את הסרטונים שלנו שזה מאוד קול כי הרבה מהמקומות האחרים שוכרים חברת הפקה נפרדת לסרטוני יוטיוב שלהם וזה הופך למשעמם. בשונה מאיתנו כי אנחנו ממש משפחה זה מאוד אותנטי", מספר קאלום.

הארי: "הרבה בתים עושים סרטונים מהאינטרקציה בבית שלהם וזה לא מה שקורה אצלנו. כולם כאן אז זה נורא קל לראות את האדם כי זה ממש כמו משפחה".

 

רוב הקהל שלכם הוא נוער, אתם זהירים עם התוכן שאתם מעלים לרשתות החברתיות?

 "כמובן", הכריזו כולם. "אנשים מסתכלים עלינו כדמות לחיקוי ואנחנו חייבים להיות זהירים עם התוכן שאנחנו מעלים לרשתות החברתיות", סיפר ג'וש. מייגן ממשיכה: "אני מרגישה שאתה נשפט על הרבה דברים שאתה עושה משתף, גם אם זו בדיחה. אנשים יכולים לקחת את זה לכיוון אחר לגמרי, ולכן תמיד חייבים להיות זהירים".

מה אתם חושבים על תרבות הקאנסל ("ביטולים")?

"ראינו את זה הרבה לאחרונה עם צ'ארלי דמילו בטיקטוק על משהו כל כך טיפשי. כולנו צריכים להיזהר עם מה שאנחנו אומרים ברשת החברתית כי כמה שזה מצחיק אנחנו לא יכולים לעשות שום דבר שיעצור את זה", מספר לנו קאלום.

רוסי: "אנחנו גם מרגישים שהצופים שלנו שוכחים שאנחנו אנשים וזה שיש לנו הרבה עוקבים לא משנה מי אנחנו באמת. אנשים עושים טעויות, ואנשים מסוימים מחכים שנעשה את הטעויות האלה כדי 'לבטל' אותנו".

צ'ארלי דמיליו, כוכבת הטיקטוק הצעירה שנפגעה בעקבות תרבות הביטולים
צ'ארלי דמיליו, כוכבת הטיקטוק הצעירה שנפגעה בעקבות תרבות הביטולים © צילום מאינסטגרם @charlidamelio

לדעתכם, הקורונה עזרה למשפיעי רשת?

"מילי ואני התחלנו טיקטוק בסגר הראשון של הקורונה וככה הגענו לאן שאנחנו היום. אם הקורונה לא הייתה לא היינו פה היום", מייגן מספרת. ג'וש ממשיך: "הסרטונים שלי ממש נהיו חזקים בגלל הקורונה". "כולם היו בבתים ובטלפונים שלהם אז כולנו גדלנו ממש בתקופה קצרה", מסכם הארי.

יש משהו שבחיים לא תעשו ברשת?

"אנחנו בחיים לא נעשה משהו לא חינוכי שמתאים רק למבוגרים" מספר קאלום.
מייגן: "לא נעשה גם סרטונים על נושאים רגישים בחברה".

יש לכם הרבה עוקבים בטיקטוק, אתם רואים את עצמכם מתחילים קריירות נוספות כמו שירה או משחק?

"הרבה אנשים משתמשים בטיקטוק כמדרגה לעבור ליוטיוב ולתעשיית המוזיקה", מספר ג'וש.

קאלום: "אנחנו בשיחות כרגע על דברים שהם לא רק רשת חברתית, אז תעקבו אחרינו כדי לדעת".

הרבה מהתגובות שלכם שהתחלתם היו שאתם מעתיקים מבית יוצרים אחר באנגליה "The Wave House". מה יש לכם להגיד לאותם אנשים?

"אנחנו חברים של 'Wave House', הם ישר מספרים לנו. מייגן מרחיבה: "בגלל טרנדים מסוימים בטיקטוק אנשים לוקחים השראה אחד מהשני. יש לנו את הטוויסט האישי שלנו לכל הסרטונים שאנחנו עושים. אנחנו לא מעתיקים, אבל כמובן שכל אחד בטיקטוק אומר שאנחנו מעתיקים". הארי מוסיף: "זה כמו שלכל סדרת טלוויזיה יש מבנה דומה אבל בגלל שאנחנו ברשת החברתית ועושים דברים דומים אז יש לאנשים מה להגיד".

טיקטוק הפכה לטירוף ממרץ והרבה אנשים מבקרים את האפליקציה, מה אתם חושבים על זה?

ג'וש: "טיקטוק היא חדשה בתעשייה אז ברור שהרבה אנשים יגידו דברים כאלה".

אתם יכולים לתת לקוראים לנו טיפים איך להיות ויראלים בטיקטוק?

"לפעמים זה לוקח יותר זמן ממה שציפיתם אבל תמשיכו להשקיע ולהעלות סרטונים, תעלו באופן רציף סרטונים", מספרת רוסי. ג'וש מוסיף: "תעבדו קשה".
מילי: "בסופו של דבר סרטון אחד שיהפוך לויראלי והוא זה שיגרום לכם להצליח".

כל ההנהלה שלכם היא ישראלית, אתם חושבים להגיע לישראל אחרי שהמגפה תיעלם?

"אנחנו ממש רוצים לבוא לישראל ולעשות שיתופי פעולה ולפגוש את המעריצים שלנו מישראל". רוסי מוסיפה: "תמיד רציתי ללכת לשחות בים המלח זה מטורף". הארי מספר: "אנחנו אוהבים לגלוש ורוצים לגלוש בתל אביב".

תגובות