הדלת הסודית: האמת מאחורי הפסטיגל הווירטואלי. מתוך My פסטיגל

הדלת הסודית: האמת מאחורי הפסטיגל הווירטואלי

חגיגות ה-40 של הפסטיגל הועברו השנה בצורה שונה לגמרי מהתכנון המקורי והפסטיגל עבר למתכונת וירטואלית לגמרי. אבל איך נראתה העבודה מאחורי הקלעים? מפתחי טכנולוגיית החוויה האינטרקטיבית שיתפו אותנו בסודות מחדר העבודה

כידוע, השנה הפסטיגל נערך לראשונה באופן וירטואלי, כאשר שלוש חברות טכנולוגיה ישראליות לקחו חלק במשימה הלא פשוטה הזו. חברת פתרונות הענן AllCloud הייתה אחראית פלטפורמת הענן ועל חווית צפייה חלקה, חברת הסטארטאפ "eko" אפשרה לצופים ליצור וידאו אינטראקטיבי מותאם אישית ובעצם להשפיע על העלילה, ואילו "מאנקיטק" הייתה אמונה על עיצוב אתר הפסטיגל וממשק המשתמש. רגע לפני אירוע השיא של הפסטיגל, ביררנו איך הכל נראה מאחורי הקלעים מהכיוון הטכנולוגי!

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

איך בעצם יוצרים חוויה חלופית עבור מי שרגיל לצרוך את הפסטיגל בצורתו המקורית – כלומר פיזית בהופעה חיה?

"הפסטיגל הוא אחד האירועים הכי גדולים בארץ וחלק מהתרבות הישראלית כבר 40 שנים", מספרת נטע פורברג Head of Growth ב-eko. השנה, הפסטיגל כלל 40 ימי פעילות אינטראקטיבית לפני רגע השיא של שידור האירוע המרכזי, הצופים יכלו להשפיע על העלילה, להשתתף בשאלוני טריוויה, לצבור כוכבים המקנים פרסים ומתנות ועוד שלל פעילויות מונחות בחירה שהפכו את My פסטיגל לחוויה חד פעמית". 

ביקורת
סרט ההצצה לפסטיגל: "מרגש, מצחיק ומגוון"
משה אבוטבול
אירוע הפתיחה למאורעות פסטיגל ה-40 החל רשמית - סרט ההצצה עלה לפני זמן קצר (ג'), הפעם בצורה דיגיטלית ואינטראקטיבית • זה מה שחשבנו עליו

"אחד האתגרים הגדולים היה להעביר הרבה סוגי תכנים לקהל יעד מגוון, מתי שהוא רוצה", מוסיף אילן נמני סמנכ"ל מכירות ב-AllCcloud. "בגלל שהתכנים הם שונים, יש צורך בלהתאים את התוכן לצופה, למעשה כל צופה מקבל תכנים בהתאם לשלב בו הוא נמצא, בהתאם לדרישות הצפייה שלו ובהתאם לתכנים שנפתחים לצפייה באותו יום. חוץ מהעברת חוויית צפייה והעלאת תכנים בצורה חלקה ללא תקלות הרי שיש צורך גם בשמירה על אבטחת מידע - החל מהפרטים שהמשתמשים מזינים ועד לאבטחה מפני גורמים המעוניינים לחבל בשידור".

 

מה היו השלבים בדרך לתוצאה הסופית?

"השלב הראשון הוא לגבש את הקונספט", מספרת פז דוידוביץ, מנכ"לית שותפה בחברה "מאנקיטק" האחראית על כל עבודת העיצוב והפיתוח של אתר הפסטיגל. "זה מתחיל מלדמיין ולזרוק את כל החלומות הכי פרועים, לעלות את כל הרעיונות ולחלום. משם - פוגשים את אנשי המקצוע שיכולים לממש את זה ומבינים ביחד איתם מה אפשר ומה אי אפשר להספיק לעשות במסגרת הזמן שיש ומתחילים לעבוד על סקיצות - לעצב, לחדד את הרעיונות, להחליט איך יעבדו הפעילויות, מה הטכנולוגיה מאפשרת ומה יתן את החווייה הכי טובה לקהל בבית. הכל בלחץ גדול של זמן, כשרוצים מצד אחד לעצב ולתכנן משהו שיהיה וואו ומצד שני משהו שגם נספיק לפתח בזמן וברמת הגימור הכי גבוהה שיש". 

 

"ברגע שיש סקיצות ועיצובים של כל מסכי האתר והפעילויות וכשכולם אישרו - אז המתכנתים מתחילים לכתוב קוד וממש לפתח את האתר עצמו. מגיעים לגרסה ראשונית, עושים עליה המון שיפורים מהירים מול המון אנשי ההפקה והקריאייטיב של הפסטיגל - שמחליטים על כל מילה ומילה, על התמונות, על סדר הפעילויות והתכנים שיעלו לאתר, עושים בדיקות על כל סוגי המכשירים השונים ואז - לוקחים נשימה עמוקה ומעלים את הגרסה הראשונה לאוויר, זו עבודה שלא נפסקת אף פעם".

 

 האם היה חשש שמשהו לא יעבוד כמתוכנן?

"כמו בכל פרוייקט שלא נעשה קודם לכן תמיד יש חששות, במיוחד בתקופה המאתגרת בה כולנו נמצאים שבה אנו חווים שימוש הולך וגובר באירועים וירטואליים", אומר נמני. "עובדים הרבה אנשים מאחורי הפסטיגל שמנסים לחשוב על כל התרחישים ולתת פתרונות מראש כדי שהכל יעבוד ויתקתק. מה שמייחד את האירוע הווירטואלי הוא הצורך במענה מידי למאות אלפי חיבורים המבקשים לצפות באותו התוכן באותו הזמן. בשונה מהצורך של שירותי ה-VOD למיניהם, באירוע וירטואלי כולם צופים באותו הזמן ובואו התוכן, דבר המהווה אתגר לארכיטקטורה של אחסון הקבצים ואפשור הגישה לקבצים. הפתרונות של AllCloud על פלטפורמת הענן של אמזון נותנים מענה לצרכים אלו ואנו מאמינים שנראה עוד ועוד אירועים המוניים וירטואליים העושים שימוש בפתרונות אלו".

© באדיבות יחסי ציבור

"מבחינת 'eko', אומרת פורברג, "הפלטפורמה שפיתחנו מאוד אינטואיטיבית וידידותית למשתמש כך שגם אם מעולם לא הפקת תוכן מונחה-בחירה, מאוד קל להבין איך הדברים עובדים ופשוט לצאת לדרך. צוותי הפיתוח והקריאייטיב שלנו מנוסים מאוד בעשיית דברים בפעם הראשונה ובפרויקטים גדולים במיוחד, כמו הפרסומת האינטראקטיבית הראשונה בסופרבול או פרוייקט ה-'קאמפ' בשיתוף פעולה עם וולמארט, שמשכו אליהם מיליוני צופים".

האם לדעתכם נראה מגמה הולכת וגדלה של צריכת תרבות (בעולם הנוער ובכלל) בצורה שכזאת?

"עד כה, הפידבק מהקהל עולה על החלומות הכי פרועים שלנו", אומרת פורברג. "המספרים מדברים בעד עצמם; ילדי ישראל השתתפו בפעילות המקדימה לפסטיגל ועשו מיליוני בחירות! בין שמונים לתשעים אחוזים מהם צופים ומשתתפים בסרטונים האינטראקטיביים עד הסוף, גם כאשר מדובר בפעילויות ארוכות במיוחד עם עשרות אפשרויות בחירה. הפסטיגל השנה הוא אחר ומיוחד וההפיכה שלו לדיגיטלי ואינטראקטיבי פתחת הרבה אפשרויות, ודלתות, שלא היו יכולות לקרות במופע לייב, כמו לעצור שניה את אליאנה תדהר וללכת להביא עוד פופקורן".

 

 

תגובות