ירדן טויזר על החיים ברשת: "רוצה להאמין שאנשים עושים את ההפרדה". מאי סביר (סטודיו מאיסה)

ירדן טויזר על החיים ברשת: "רוצה להאמין שאנשים עושים את ההפרדה"

ירדן טויזר היא אחת מיוצרות התוכן המוכרות בארץ, אבל הדרך לשם הייתה רצופה בעליות ומורדות. בראיון מיוחד היא מספרת על הילדה החולמנית שגדלה וממשיכה לחלום, על הרצון לזוגיות והשיתוף בנושא וגם - על הדרך לתפקיד הגדול שהיא מאמינה שמחכה לה • ראיון מיוחד

את ירדן טויזר כמעט אין מי שלא מכיר, דבר המתבקש כשאת בעלת עמוד טיקטוק עם 260 אלף עוקבים. למרות הפרסום, ניכר כי היא נשארת עם הרגליים על הקרקע וחדורת מטרה להמשיך ליצור להגשים את החלום הגדול ביותר שלה - להופיע בבמות הגדולות בעולם.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

הראיון עם ירדן נערך בשעות הבוקר המאוחרות לאחר שהצלחנו למצוא לנו שעה של מנוחה שכן הכוכבת הצעירה נמצאת בתקופה עמוסה של עשייה. "השמועות מספרות שאת אחת מכוכבות הטיקטוק הכי חזקות ועמוסות בישראל". אני מתלוצצת איתה והיא בתגובה מתרגשת מאוד. "זה הכי כיף לי בעולם", משתפת בכנות וממשיכה; "האמת שהמילה 'כוכבת' היא מוזרה לי. אני מנסה שזה יהיה באמת יוצרת תוכן שאנשים מעריכים ואוהבים, חשוב לי לתת ערך, לשמח אנשים ולהאיר את היום שלהם. אני מקבלת המון תגובות מאנשים שהם אוהבים את התוכן שלי ומעריכים אותו וזה נותן לי את המוטיבציה לעשות את זה כל יום מחדש".

מתי התחיל כל הטירוף ברשת?

"בגדול, צברתי אומץ רק בגיל מאוחר, בגיל 26. התחלתי בכלל ביוטיוב, בתכנית שנקראה 'הסאב הבא', שזו הייתה תכנית שחיפשה את היוטיובר הבא של ישראל. שם נפתח לי פעם ראשונה עולם התוכן, לא היה לי מושג ביוטיוב, לא ידעתי שיש כזאת קהילה מטורפת של יוצרי תוכן בארץ, הייתי סופר מנותקת. הייתי מרוכזת מאוד במשחק, אני לומדת משחק כבר שלוש שנים, אז הייתי מאוד ממוקדת שם ולא הייתי מודעת לכל מה שקורה ברשת עד שהשתתפתי בתכנית הזאת. קיבלתי באותה תקופה המון אהדה מהצופים ובאמת לקחו לי כמה רגעים להבין מה קורה ולאיזה עולם נכנסתי. הכרתי שם המון חברים שגם הם יוצרי תוכן כמו שרון ליברמן, רז ספני ובן קיסר. הם באמת חשפו אותי לעולם הזה והבנתי שיש לי המון לתת והחלטתי באמת לקחת את המושכות לידיים ולהתחיל ליצור תוכן בעצמי".

 

איך את חושבת על תוכן חדש כל פעם? 

"הרעיונות באים לי ממש מחיי היומיום. ככל שאני אהיה יותר בחוץ ואפגוש יותר אנשים, ככה יהיו לי יותר רעיונות. התוכן שלי הוא מאוד אמיתי - אני לוקחת את המציאות ועושה ממנה צחוק. כמובן שאני מתסרטת אותה ונותנת לה את הפאנצ'ים שלה כדי שזה באמת יתחבר לכל אחד, אבל אלו בסופו של דבר רגעים שקורים לכל אחד מאיתנו ביומיום - אם אלו הסרטונים על הדייטים והזוגיות שאני עושה, או כל מיני דברים שקורים לנו באוטו או בחופשה. בגדול באמת מחיי היומיום, מהמציאות שלנו". 

איך את מצליחה להישאר רלוונטית?

"זו שאלה טובה. זה המקום להגיד - זה לא פשוט בכלל! אנשים חושבים שלהיות יוצר תוכן זה קל, אבל זה לא. יש המון ירידות, המון עליות - גם באנרגיה, גם במוטיבציה לפעמים. הפן המנטלי משחק פה הרבה כי צריך להבין שכל הזמן צריך ליצור ויש אנשים שמחכים לתוכן חדש וזה מלחיץ. אבל אני קמה בבוקר והמטרה שלי היא להצחיק אנשים ולהפוך את היום שלהם לטוב יותר. אני מאוד משתדלת גם להעביר מסר דרך התוכן שלי, יש לי בסופו של דבר 260 אלף עוקבים (נכון לכתיבת שורות אלו,  נ"א), שזו כמות עצומה של אנשים שבאה איתה גם אחריות. ההתמדה היא מנצחת, ליצור, לחדש ולגוון. צריך לקחת גם הכל בפרופורציות ולהבין שלא תמיד זה ריאלי. לפעמים יש ירידות מתח ומותר לעצור ולקחת נשימה לשבוע - שבועיים ולחזור אחר כך, זה לא שנעלמים לתמיד. צריך לזכור שכל ירידה היא לצורך עליה, וזה מה שמשאיר אותי עם הראש מעל המים".

מי את ירדן?

"אני ילדה חולמנית בטירוף. אני יכולה לספר לך שמגיל שלוש, הייתי יוצאת לגינה בבית הורי והייתי מדמיינת שהאדמה היא במה והעצים הם הקהל. אני זוכרת שהייתי עושה הופעות ענקיות מולם שעות על גבי שעות ומדמיינת לעצמי שאני כוכבת בפסטיגל ושיש לי מלא צופים. תמיד חלמתי וחייתי במה. תמיד רציתי שישמעו אותי ויראו אותי".

מה הניע אותך להגשים את החלום?

"אני חושבת שמה שהניע אותי כל החיים זה ששמעתי הרבה 'לא'. שמעתי מההורים שלי המון לא. היו המון דברים שרציתי לעשות ונאמר לי שזה מוזר ושאני לא אצליח כמו לדוגמה כשרציתי לרדת לאילת ולעבוד בצוות בידור בבית מלון והם לא ידעו איך אסתדר או כשרציתי לטוס לעבוד בארצות הברית הם אמרו לי שאני לא יודעת לדבר אנגלית ושלא אסתדר שם. היו המון דברים שרציתי לעשות ולא קיבלתי את מלוא ברכת הדרך מההורים שלי, זה אמנם היה באמת כדי לשמור עליי ולא ממקום רע. אבל זה מה שהניע אותי".

איך הצלחת לפרוש כנפיים ולהצליח למרות זאת?

"המוטיבציה שהייתה לי. אני הילדה החולמנית הזאת שתשיג את מה שהיא רוצה לא משנה מה, בכל מחיר. אם זה לעבור לגור באילת בלי חברים או אם זה לעבור לגור לבד בתל אביב, בעיר הגדולה. היה לי תמיד את הרצון הזה להצליח, לא ראיתי בעיניים. היה לי המון אומץ לעשות דברים מטורפים".

הרשת - הפילטרים, התגובות ומה שביניהם

"אני לא שמה פילטרים, גם בסטורי משתדלת לשים כמה שפחות. אני מצטלמת גם בבוקר, כמו שאני בטוב וברע, אני משתפת את הכל".

את מרגישה שאת נאמנה למי שאת ברשת?

"כן. מאוד".

מנקודת המבט שלך - איך את רואה את נורמת הפילטרים ברשת?

"וואו. הרשת כל כל מלאה בפילטרים ובריטושים. הכל מתוקתק ויפה ומושלם. אני לוקחת את עצמי אחורה בזמן, ולא יודעת מה הייתי עושה בתור ילדה בת 12 שלא היה לה ביטחון עצמי ולא תמיד אוהבת את מה שהיא רואה במראה שצריכה לראות את כל השלמות והתמונות המרוטשות האלה. לא יודעת איך הייתי מצליחה להרגיש טוב עם עצמי. אני חושבת שלשים תמונות שהן אני גם בטוב וגם ברע זה סופר חשוב - זה מראה לאנשים שלא הכל מושלם וזה לגיטימי. לי אגב לקח המון זמן להבין את זה ואני רוצה שעכשיו כמו שאני הבנתי את זה, עוד המון יבינו שהחיים הם לא מושלמים וזה בסדר, אנחנו מיוחדים וטובים כמו שאנחנו".

את ידועה בכינוי "המלעונה". מה  עומד מאחורי זה?

"מלעונה זו מילה שתמיד הצחיקה אותי. מלעונה זו מישהי שהיא קלמזי כזו, מבולגנת, זאת שכל הניסים והנפלאות קורים לה. אחת כזאת שיודעת לעמוד על שלה ולהתווכח על מחירים כשצריך, לדעת מה מגיע לה. היא מלעונה וזו אני".

מה התגובות שאת מקבלת?

"כשהתחלתי התגובות היו מאוד מוזרות, אנשים לא הבינו מה אני עושה. בגיל 26, כשהתחלתי, כל החברות שלי היו באמצע או לקראת סיום של התואר ואני משום מקום בגיל 26 התחלתי ליצור תוכן ברשת וזה היה מאוד מוזר לסביבה שלי. בהתחלה זה קצת הוריד אותי אבל המטרה הייתה כל כך ברורה שלא עניין אותי כלום ופשוט הוכחתי לכולם שזה אפשרי".

ומה לגבי זוגיות?

"אני שמה את החיים שלי ברשת באיזשהו אופן. אני משתפת המון בנושא הדייטים והזוגיות אבל תמיד שומרת על האנונימיות והכבוד של האנשים שאני יוצאת איתם. אני משתדלת להביא לקדמת הבמה את החיים האמיתיים לכן גם אם יש דייט כושל, אני אדבר עליו. יש המון בנות בגילי שלא הולך להן. יוצאות להמון דייטים ולא מבינות מה לא בסדר איתן. חשוב לי שהן ידעו שאין בזה בעיה כי הכי קל זה להצטלם ולהגיד כמה הכל וואו ומושלם ולהצטלם בצימר עם פרחים ולבבות, אבל אף אחד לא מדבר על מה היה עד אותו הרגע המאושר באמת ומה קרה בדרך. האומץ שלי בשיתוף הוא מתוך הרצון לשים את הדברים על השולחן ולא מה שהיינו רוצים שיקרה".

את רוצה היום זוגיות?

"כן מאוד. בשנתיים האחרונות, לא אשקר, אני לא בזוגיות מבחירה. היה לי מאוד חשוב להשקיע בקריירה שלי ובהתפתחות האישית שלי. שמתי את כל הריכוז שלי בדבר הזה ובאמת אולי עיכבתי ככה את הזוגיות שלי, אבל עכשיו אני באמת בתוך זה, אני יוצאת לדייטים. אני גם כותבת עכשיו פורמט שילווה את כל התהליך הזה שבאמת יתאר את כל מה שעובר עליי - מה קורה איתי, איך אני מבינה אם הבעיה היא בי או שאולי זו בכלל הסביבה, אולי זה בכלל העיסוק שלי שמעכב אותי. להבין מי אני באמת בעולם הזוגיות".

© מאי סביר (סטודיו מאיסה)

משחק

"מאז שאני זוכרת את עצמי חלמתי לשחק. מאז ומתמיד הייתי שרה ומשחקת, עוד מהגן. תמיד הייתי על הבמה - זה פשוט בוער בי. הרצון להופיע, לשחק, להיות על במה. אני לומדת משחק כבר שלוש שנים, זה תחום לא פשוט, יש יותר שחקנים מתפקידים, אבל צריך להאמין ולהתמיד כמו בכל דבר בחיים. אני מאמינה שיום יבוא ואקבל את התפקיד שתמיד רציתי".

כבר השתתפת בעבר בסדרה, ב"בית הכלבים". איך הייתה החוויה?

"הייתי בעונה השלישית של הסדרה והחוויה הייתה מדהימה. אומנם זה לא היה תפקיד גדול אבל זה גרם לי להבין שאני באמת רוצה את זה".

היום את עושה אודישנים?

"כן, לגמרי. אני גם מתכוננת אליהם ברצינות גבוהה, אני בשיעורי משחק מול מצלמה ולומדת פיתוח קול".

קודם דיברנו על דמות המלעונה שמזוהה איתך. את מרגישה שלפעמים הדמות הזאת מעכבת אותך?

"אני רוצה להאמין שאנשים עושים את ההפרדה, לבן אדם יש המון צדדים. יש לי המון צדדים וזה אחד מהם, אני גם מצחיקה וגם רצינית שיודעת לדבר גם ברצינות. אבל אני חושבת שכן עושים את ההפרדה כי אני מקבלת אודישנים לפה ולפה".

© מאי סביר (סטודיו מאיסה)

חברויות בתעשייה - יש כאלה?

"לי יש את החבורה המצומצמת שלי, שאני יכולה לסמוך עליהם בעיניים עצומות ואני יודעת שהם יהיו עוגן עבורי כשאצטרך. יש גם אנשים שאת פוגשת בהשקה והם אומרים שלום מאוד צבוע, אבל אני יודעת שפשוט בהשקה הבאה לא אגיד להם שלום. אני אגיד לך את האמת, אני בן אדם עם המון אנרגיות חיוביות - אני מאמינה גדולה בפרגון. כשאני פוגשת מישהו שאני מעריכה ברשת אז אני גם אעוף עליו במציאות ואני אגיד לו את זה וארים לו בשיא הכוח, אבל יש אנשים שעם פרצוף חמוץ וזה שלהם. אלה אנשים שאני לא רוצה שיהיו בחברתי, אז אם זה צבוע ולא אמיתי, אני אעדיף שלא יהיו חלק מהמעגל שלי. חשוב לי להיות בסביבה של אנשים חיוביים וטובים".

מרגיש שקצת נפגעת בעבר.

"תראי, אני בן אדם שנחמד לכולם וכשזה לא מגיע חזרה, בקטע עוקצני ולא יפה זה גורם לי להבין הרבה על הבן אדם וזה קרה לי פעם - פעמיים וזה גם בסדר. זה לא שלי, זה שלהם - הם צריכים בסוף היום להתמודד עם עצמם".

רגע לפני שנסיים - באמת אציין שזה ראיון הבכורה שלך. 

"נכון וזה מרגש ברמות. אני כל החיים שלי מחכה לרגע הזה שישאלו אותי שאלות ויכירו את ירדן שמחוץ לרשת. יש שם עוד עולם שלם וזה גם עוד משהו שבוער בי להתחיל לעשות".

תגובות