תמונה למזכרת: הצלם שיעשה לכם חשק לטייל. צילום: איתי קדם

תמונה למזכרת: הצלם שיעשה לכם חשק לטייל

בשמש, בגשם, בבוקר וגם בלילה, לא משנה אם זה בארץ או מחוצה לה - איתי קדם יידע מתי להוציא את המצלמה ולהמליץ על המקומות הטובים ביותר לטייל בהם, כי לא משנה מה העונה: הוא תמיד יתאים את עצמו אליה • ראיון עם בלוגר הטיולים שהשתלט על הרשת

איתי קדם בן 23, מזכרון יעקב, הוא קצין בצבא ויש שיגידו שעונה על ההגדרה 'מלח הארץ'. במקביל לקריירה הצבאית, הוא גם על הדרך גם מנהל רשתות חברתיות מצליחות במיוחד, אחריהן עוקבים עשרות אלפי אנשים מכל רחבי הארץ ומהעולם ויש שיגידו שאין איזור בארץ שלא צילם או ביקר בו. אם השם מצלצל לכם מוכר זה כנראה כי פגשתם בו הרבה לאחרונה בדף הפור-יו בטיקטוק, שם מככב בחודשים האחרונים ללא הפסקה.

 עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

© צילום: איתי קדם

חי את הרגע

הדרך להיות 'בלוגר טיולים' לא קרתה ביום, ההפך. מדובר בשנים ארוכות של עבודה, צילום והשקעה. ירידה לפרטים הכי קטנים בכל צילום תמונה או סרטון ולקיחת כל חוויה עד הקצה - כי בעיניו צריך לחיות כאילו אין מחר. "התחלתי לצלם בשנת 2019, במהלך השירות הסדיר שלי כלוחם ימי בשייטת 3, שייטת ספינות הטילים של זרוע הים. הפלגתי למקומות רחקים במהלך השירות שלי כלוחם ותיעדתי תרגילים ורגעים משמעותיים מהשירות. עם הזמן והאהבה לזרוע ולרצון להפיץ את השירות המאתגר חברתי לדוברות הזרוע, והתחלנו לפרסם יחדיו פרסומים ותמונות של לוחמים ימיים״, משתף קדם בתחילת דרכו בעולם הצילום וממשיך: ״ברגע שראיתי שהצילומים שלי והעבודות שלי מקבלות במה וגם מצליחות בה, נכנס בי דרייב להיכנס לתחום הזה יותר״.

וכך קרה, הוא התחיל לצלם טיולים, נסיעות ברכבי שטח, נופים מסקרנים וכל דבר שתפס לו את העין וגרם לו לריגוש והפך את החוויות שלו למשותפות, יחד עם קהילה שלמה שבנה באמצעות הרשתות החברתיות ובכך, סחף אחריו קהל של מטיילים מכל רחבי הארץ וגם כאלו שלא וגרם להם מדי שבוע לצאת בעקבותיו לטייל ולהכיר את הארץ דרך הרגליים.

 - מה היה סוד ההצלחה שלך?

"בשלב מסוים, כמות העוקבים שלי התחילה לעלות במהירות והעמודים שלי תפסו תאוצה באינסטגרם ובטיקטוק וחברות התחילו לפנות אליי לטובת שיתופי פעולה. הבנתי שהדרך הטובה ביותר לעשות את התהליך הזה ברשת היא להבין קודם כל מי אני כיוצר ומה הקהל שלי אוהב ומחפש. הבנתי שאני צריך להיות מי שאני - איתי, שאוהב את האקסטרים ואת האקשן ויודע להינות מהרגע ומהחוויה שהטבע מביא ושהנופים יוצרים, וזה מה שעשיתי. התחלתי להעלות סרטונים שלי מטייל ומשתף בחוויות שלי דרך המצלמה, שם המלצתי על מקומות לטייל בהם, עגלות קפה לסופ"שים ומקומות ברחבי הארץ והעולם שנותנים לך את הרגע של השלווה שאתה כל כך מחכה לו במהלך שגרת היום העמוסה".

- מה הקושי הגדול הכי גדול ברשת כבלוגר טיולים?

"היכולת לשמור על רלוונטיות בעידן המודרני היא לא קלה, וכדי לשמור על הראש מעל המים, צריך כל הזמן לחדש ולהביא לקדמת הבמה דברים שלא ראיתם קודם. אני כל הזמן דואג לחדש לעוקבים שלי את התוכן ומגוון עם המלצות מכל מקום, מהארץ ומחו"ל, בין אם זה מקומות לטייל בהם בטבע, עגלות קפה, מתחמי גלאמפינג וקמפינג או כל דבר שקשור בתיירות בדרך כזו או אחרת. אני דואג להנגיש לעוקבים שלי את המידע ולגוון אותו בכל פעם מחדש".

© צילום: איתי קדם

להפוך את החלום למקצוע

"הצילום הוא חלק ענק ממני, הוא מלווה אותי בכל שלב בחיים מאז שנכנסתי לעולם התוכן", משתף קדם שהיום עומד בראש תא הדיגיטל של זרוע הים, כקצין מפקד בזרוע הים ואחראי לכל התוכן שעולה בפלטפורמות הזרוע השונות וכן לוקח חלק פעיל בצילומי תרגילים, פעולות מבצעיות ורגעים ששווה לתעד בחיל.

כשהתחיל לפרסם את התוכן שלו, הרבה הרימו גבה. לדבריו, היה מוזר להם לראות אותו מתחיל להשקיע שעות ביצירת תוכן ולהעלות המלצות שבכלל אין כמעט מי שעוקב אחריו. ״זה רק נתן לי את הדרייב להמשיך ולהגיע לאנשים חדשים", משתף במה שהניע אותו לשבור את תקרת הזכוכית ולגבור על החשש מלפרסם תוכן לקהל נרחב בחשבון האישי שלו והמשיך: ״אמרתי לעצמי - אני אוהב את זה ואני אעשה את זה, ובאמת זה הצליח ולמדתי להאמין בעצמי ובתוכן שלי, שתפס ברחבי הרשת והגיע לעשרות אלפי אנשים״.

- איך אתה יודע מה לצלם? במה להתמקד?

"איך שאני מגיע למקום, אני כבר מזהה את התמונות שאני הולך לצלם בו, זה כבר נהיה חלק בלתי נפרד ממני. אני מזהה את הפוטנציאל בפינות הנכונות והופך את הדימיון שלי למציאות, נהנה מהרגע ומעביר את היכולת הזאת לאחרים. אני נהנה מאוד מהחוויה של הצילום, אבל גם תמיד זוכר להינות מהמסלול ומהמקום שאני מגיע אליו וזה משהו שחשוב לזכור - לא לתת למקצוע להשתלט על החוויה. אני הופך את המקצוע לחלק ממנה ואף פעם לא נותן לעבודה לגרוע מההנאה שלי".

 תמונה אחת שווה אלף מילים

"בסוף, כשאתה מצלם אתה מוכן ללכת הכי רחוק שאפשר כדי שיצא ממנה רגש, אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים, בעיניי מה שגורם לכך זה הרגשות והמחשבות שהתמונה מעניקה לצופה ולי כיוצא חשוב שמי שנחשף לעבודות שלי יחווה מהתמונות ומהצילומים שלי את מה שאני חוויתי באותו הרגע שצילמתי אותם".

© צילום: איתי קדם 
 
תגובות