הטיסה המושלמת: 10 הספרים שאתם חייבים לקרוא במטוס. Giphy

הטיסה המושלמת: 10 הספרים שאתם חייבים לקרוא במטוס

אנחנו ממש אוהבים להיות בחו"ל אבל את הטיסות לשם אנחנו פחות אוהבים כי בכל זאת, הן יכולות להיות ממש משעממות. מצאנו אחלה של דרך להעביר את הזמן - הנה עשרת הספרים שהכי שווה לכם לקחת לטיסה

"ערים של נייר" - ג'ון גרין

אנחנו בטוחים שזאת לא הפעם הראשונה שממליצים לכם על אחד מספריו של ג'ון גרין, אז בתור פתיחה לרשימה הזאת נמליץ לכם עליו. הספר שהפך לסרט שמוקרן כעת בבתי הקולנוע וזוכה להצלחה אדירה, הלא הוא "ערים של נייר", מספר על קיו שהיה מאוהב כל חייו בשכנתו מרגו שמציעה לו לילה אחד להצטרף אליה למסע של נקמות. לאחר שהם מבלים יחד הוא מגיע לבית הספר ומגלה שהיא נעלמה. אט אט הוא מוצא רמזים שעוזרים לו לגלות היכן היא, אך ככל שהוא מתקרב לפתרון הוא מבין עד כמה הוא מעולם לא הכיר אותה.

מספר עמודים: 319.

כמה שעות ייקח לכם לסיים אותו? חמש וחצי שעות.

לאן תוכלו להגיע? בריטניה, ספרד, צרפת ופורטוגל.

© צילום: עדי בן חמו

"אם אשאר" - גייל פורמן

מדובר בעוד ספר שהפך לסרט מצליח. הוא מספר את סיפורה של מיה, מוזיקאית מחוננת בת 17. יש לה חבר שהוא סולן של להקת רוק מקומית ומשפחה אוהבת וחמה, בקיצור חיים יפים. עולמה משתנה מקצה לקצה כאשר ביום מושלג ותמים היא ומשפחתה נוסעים והנסיעה משתבשת ומתרחשת תאונת דרכים. מרגע זה מיה מבינה שניתנת לה בחירה, אם להישאר בחיים. אנו נחשפים לסיפור החיים של מיה, לפחדים שלה ולכל הסיבות שבגללן היא צריכה להישאר או לא.

מספר עמודים: 172.

כמה שעות ייקח לכם לסיים אותו? שלוש שעות.

לאן תוכלו להגיע? אוקראינה, איטליה, הונגריה, רומניה ופולין.

© הוצאת "כנרת"

"ילד פלא" - רזי בוברוב

הספר מספר את סיפורו של אופק המתגלה כילד פלא שמתעניין בהמון תחומים, ומשמש כסייע לפסיכולוג המטפל בילדים עם בעיות שונות. בזמן קריאת הספר תשימו לב שאתם מבינים יותר את עולמם של אותם ילדים ומזדהים איתם, תוך כניסה לעולמם ולעולם המבוגרים גם כן. מומלץ מאוד לנסיעות קצרות.

מספר עמודים: 143.

כמה שעות ייקח לכם לסיים אותו? שעתיים וחצי.

לאן תוכלו להגיע? טורקיה, ספרד, רומניה, איטליה ויוון.

"פרויקט רוזי" - גרהם סימסיון

זהו סיפורו של דון, פרופסור לגנטיקה הלוקה בתסמונת אספרגר ומתקשה להשתלב בחברה. הקושי החברתי של דון יוצר הרבה מצבים מצחיקים ומביכים והמצב נהיה קשה עוד יותר כאשר דון מחליט לצאת לחפש בת זוג. דון מנסח שאלון לכל מי שרוצה להיות מועמדת ל"תפקיד" אבל אז קורה דבר המשבש את תוכניותיו. הוא פוגש את רוזי, שהיא "האישה היפה ביותר עלי אדמות" אך אינה מתאימה לדון על פי השאלון. בתחילה דון פוסל אותה, אבל לאחר מסע משותף שגרת חייו הקפדנית מתערערת והוא נאלץ להתמודד עם רגשות.

מספר עמודים: 304.

כמה שעות ייקח לכם לסיים אותו? חמש שעות.

לאן תוכלו להגיע? בלגיה, בריטניה, גרמניה, הולנד, ספרד, פורטוגל וצרפת.

© הוצאת "ידיעות ספרים"

"המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה" - מארק הארון

עוד ספר בו מסופר על לוקה בתסמונת אספרגר, והכוכב הפעם הוא כריסטופר בן ה-15, ילד פלא גאון. שגרת חייו של כריסטופר מתערערת כשהכלב של השכנים נרצח והוא מחליט לחפש את הרוצח. במהלך החיפושים הוא מגלה המון דברים חדשים ועולמו קורס עליו. הוא עוזב את הבית ונפגש לראשונה עם העולם הגדול.

מספר עמודים: 244.

כמה שעות ייקח לכם לסיים אותו? ארבע שעות.

לאן תוכלו להגיע? אוסטריה, הולנד, רוסיה, גרמניה, ליטא, פינלנד, צ'כיה, צרפת ושוויץ.

© הוצאת "כנרת"

"אסון יפהפה" ו"אסון מהלך" - ג'יימי מקגווייר

הספרים "אסון יפהפה" ו"אסון מהלך" הם שני הספרים הראשונים בסדרת הספרים הזו, והם לא ניתנים להפרדה. שני הספרים מספרים את אותו הסיפור, סיפור האהבה של אבי וטרביס, כאשר בספר הראשון "אסון יפהפה" מתואר הסיפור מנקודת מבטה של אבי, ובספר השני "אסון מהלך" מתואר הסיפור מנקודת מבטו של טרביס. מדובר בסיפור אהבה עוצמתי שמתרחש בשני ספרים עם שני צדדים, וכך אנחנו זוכים לחשיפה של גילויים חדשים. בקיצור - זה המקום לגלות מה בני המין השני באמת חושבים!

מספר עמודים: "אסון יפהפה" - 367, "אסון מהלך" - 399.

כמה שעות ייקח לכם לסיים אותו? כל ספר בנפרד ייקח שבע שעות, ככה שביחד זה יוצא 14 שעות.

לאן תוכלו להגיע? אם נקרא ספר אחד נגיע להודו, אירלנד, ספרד ומרוקו, ואם נקרא את שניהם נגיע ליפן, ברזיל, סין, ארה"ב ודרום אפריקה.

© הוצאת "כנרת"
© הוצאת "כנרת"

"לפני שאפול" - לורן אוליבר

סם לומדת בכיתה י"ב והיא וחברותיה הן הבנות המבוקשות של השכבה, אך זה לא תמיד היה ככה. בגיל צעיר יותר תלמידי השכבה צחקו עליה וכינו אותה בשמות ורוב דחה אותה והשפיל אותה. יש לה שלוש חברות צמודות ואין ערב שישי אחד בו הן לא יוצאות. יום שישי ה-12 בפברואר נראה כמו יום רגיל, הדבר היחיד ששונה בו הוא שבאותו היום סם מתה, אך היא מקבלת שש הזדמנויות לתקן את הטעות שגרמה למותה וחווה את אותו יום שישי שבע פעמים.

מספר עמודים: 362.

כמה שעות ייקח לכם לסיים אותו? שבע שעות.

לאן תוכלו להגיע? הודו, אירלנד, ספרד ומרוקו.

© הוצאת "כנרת"

"היומן" - ניקולס ספארקס

"היומן" מתאר סיפור אהבה מרגש של זוג, כאשר גיבור הספר מתעד את כל מה שקורה לו ביומן. אנו חווים יחד איתו את הצמיחה, ההתבגרות, הפחדים והרגשות תוך כדי שהוא משתף אותנו בתחושות הכי עמוקות שלו.

מספר עמודים: 172.

כמה שעות ייקח לכם לסיים אותו? שלוש שעות.

לאן תוכלו להגיע? אוקראינה, איטליה, הונגריה ורומניה.

"הבלוג של החיים שלי" - ג'סיקה ברודי

כאן מדובר בסיפורה של ברוקלין, ילדה שמתקשה לקבל החלטות בתבונה בעצמה. לאחר מסיבה שאירגנה שגרמה לשריפת בית, היא נכנסת למעצר ובעקבות כך מחליטה שמאותו הרגע היא לא תקשיב לעצמה יותר. היא פותחת בלוג בו היא מעלה כל ההתלבטויות שיש לה, כמו איזה ספר כדאי לה לקרוא לשיעור ספרות, עם איזה ילד כדאי לצאת ומה כדאי לעשות בהפסקה. בקיצור, היא נותנת לקוראי הבלוג להחליט בשבילה.

מספר עמודים: 348.

כמה שעות ייקח לכם לסיים אותו? ארבע וחצי שעות.

לאן תוכלו להגיע? גרמניה, רוסיה, הולנד, בלגיה, פינלנד, צ'כיה, צרפת, שוויץ, שוודיה, ספרד ודנמרק.

© הוצאת "ידיעות ספרים"

 

תגובות