לקרוא ולא לשכוח: ספרי השואה שאתם חייבים לקרוא. הוצאת כנרת זמורה ביתן

לקרוא ולא לשכוח: ספרי השואה שאתם חייבים לקרוא

קיימים לא מעט ספרי שואה מרתקים ומיוחדים שחשוב לקרוא ובכדי לדעת ולהכיר יותר מהזוועות שהתרחשו באותה התקופה. אספנו כמה מהספרים שאסור לפספס

ביום הזה, חלקנו מעדיפים לקרוא עדויות, חלק מעדיפים להאזין למוזיקה רגוע, חלק מסתפקים בטקס הבית ספרי ואילו חלק בוחרים לזכור דרך הספרים. במשך השנים יצאו ספרים רבים העוסקים בנושא - חלקם נכתבו על ידי ניצולי שואה, על ידי בניהם ובנותיהם, ולכן נחשבים כעדויות; וחלקם נכתבו על ידי סופרים שמעולם לא חוו את הזוועות הללו, אך הביעו התעניינות רבה במלחמת העולם השנייה ובעקבות כך כתבו את ספריהם.

קראו גם:

אם אתם מעדיפים לזכור ולהתחבר ליום הזה דרך הספרים - החלטנו להמליץ לכם על ספרי השואה מרתקים, כואבים ומרגשים, שמספרים את תרחישי התקופה מנקודות מבט שונות.

הנער בפיג'מת הפסים

הסיפור מתרחש בברלין בשנת 1942, בזמן מלחמת העולם השנייה, ומספר את סיפורו של ברונו, ילד גרמני בן 9, אשר אביו הוא איש אס.אס בכיר שמקבל קידום בתפקידו ומחליט כי על כל המשפחה לעזוב את ביתם הגדול והיפה בברלין, ולעבור לבית קטן באזור כפרי ומבודד - שמעבר לגדר הגדולה המסתירה את הנוף, מסתתר לו מחנה השמדה. ברונו, הכועס על הוריו בשל החלטתם לעזוב את ברלין, שם נמצאים כל חבריו הטובים, בוחן את סביבתו החדשה ומתעקש למצוא משהו שישנה את האווירה הקודרת המעיבה עליה, ובזמן שהוא חוקר את הסביבה הוא פוגש בנער יהודי בשם שמואל, שחייו ונסיבות הגעתו למקום שונים מאוד מנסיבותיו של ברונו עצמו.

© הוצאת ידיעות ספרים

אנה פרנק – היומן הגרפי

לפני כ- 70 שנה פורסם לראשונה יומנה של אנה פרנק, אשר הייתה נערה יהודייה הולנדית שנספתה בשואה. מאז, זכה היומן לאין-ספור גרסאות ועיבודים שונים, החל בהצגות ובסרטים עם שחקנים אמיתיים, ועד סרטי אנימציה ומיני-סדרות טלוויזיוניות. לאחרונה, יצא לאור רומן גרפי המבוסס על יומנה של אנה, והוא היחיד שאושר בידי קרן אנה פרנק. מטרתו העיקרי של הרומן הגרפי היא להנגיש את היומן המקורי לדור הצעיר שלא קרא אותו, ואולי גם לא היה קורא לעולם, וזאת משום שאינו מורגל לקריאת טקסטים ארוכים. הרומן הגרפי כולל קטעי כתיבה ואיורים רבים, אשר הופכים את הקריאה בו למרתקת, מרגשת ומאירת עיניים.

© הוצאת כנרת זמורה ביתן

הכלב היהודי

הסיפור מסופר מנקודת מבטו של בעל חיים – כלב, העונה לשם כורש, אשר נולד בשנת 1935 למשפחה יהודית בגרמניה הנאצית. בשל נסיבות התקופה בה חי - ימי שלטון גרמניה הנאצית, עובר כורש מבעליו המקוריים לבעלים אחרים, ולאחר התרחשויות נוספות במהלך הספר, הוא מגיע בסופו של דבר אל מחנה השמדה, בתור כלבו המאולף של חייל נאצי, שם נחשף בעל כורחו אל זוועות השואה. הספר נבחר לרשימת הספרים האהובים ב"מצעד הספרים הארצי" של נערי ישראל לשנת 2009, מטעם משרד החינוך והתאחדות המוציאים לאור.

© הוצאת ידיעות וספרי חמד

הילדה בסוודר הירוק

הסיפור מתרחש בפולין בשנת 1943, בזמן מלחמת העולם השנייה, ומספר את סיפורה של קריסטינה חיגר, ילדה בת 7, אשר משפחתה מתחבאת יחד עם קבוצה קטנה של יהודים במערכת הביוב של העיר לבוב שבפולין, וזאת בשל "טיהור אתני" שהחליטו הנאצים לבצע ביהודי העיר, וכתוצאה מכך עשרות אלפי יהודים הוצאו להורג ונשלחו לגטאות. קריסטינה מתארת דרך עיניה את סיפור מאבקם של חברי הקבוצה בתוך הביוב, אשר ניסו לשרוד בתנאים בלתי אנושיים.

תגיות
תגובות