אקשן: הספרים שהפכו לסדרות טלוויזיה. צילום מסך מ"13 סיבות", Netflix

אקשן: הספרים שהפכו לסדרות טלוויזיה

בשנים האחרונות עובדו ספרים רבים לסרטים והוקרנו על המסך הגדול וגרפו הצלחה רבה, לפעמים עוד יותר מהספר. אך גם את המסך הקטן לא שכחו וזנחו, ולא מעט ספרים עובדו אף הם לסדרות טלוויזיה מצליחות מאוד! אז אילו ספרים ברשימה?

אנחנו מאמינים כי - "עדיף המקור על פני התחליף!" מה הכוונה? תמיד כדאי קודם כל לקרוא את הספר, ורק אחר כך לצפות בגרסאות הנוספות שלו; בין אם סרט ובין אם סדרת טלוויזיה. אך לא כולם אוהבים לקרוא ספרים ולפעמים דווקא עובדת השיטה ההפוכה קורדם לראות ואז לקרוא. אז אם כבר אתם הולכים על זה - קבלו את ההמלצות שלנו.

המאה / קאס מורגן

"משחקי הרעב" הגרסה האפוקליפטית זה כאן. "המאה" הוא ספר שזכה להצלחה רבה מסביב לעולם ועובד לסדרת טלוויזיה שכבר מתוכננת לה עונה שישית. הספר והסדרה מספרים על מלחמה גרעינית בכדור הארץ שבעקבותיה נאלצו בני האדם לעזוב את הכדור ולעבור להתגורר ב"תיבה" בחלל. החוקים בתיבה די נוקשים ומי שעובר עליהם עונשו -ריחוף בחלל (מוות), אלא אם מדובר במישהו מתחת לגיל 18 ואז הוא נשלח למאסר. הסיפור מתמקד במה שקורה מאה שנים אחרי וב-100 בני נוער שנכנסו למאסר ובמקום גזר דין קשה, הם נשלחים לכדור הארץ כדי לבדוק האם אפשר לחזור לגור שם. ההתמודדות של ה-מאה עם חיים חדשים, יצורים הזויים, אחד עם השני ועם חוקים שהם מציבים לעצמם הופכים את הכל לסיפור מרתק במיוחד. מה גם, שבין כל הדרמה הסיפור מצליח להעבירולהנגיש לצופים דילמות של מנהיגים והחלטות קשות ואף פוליטיקה.

 

"בני הנפילים" / קסנדרה קלייר

אם המושג "ציידי הצללים" נשמע לכם מוכר, כאילו לקוח מספר שקראתם בעבר, סימן שאתם לא טועים! הוא בהחלט מוכר! מדובר בשם של סדרת טלוויזיה אמריקאית המבוססת על סדרת ספרי הפנטזיה המצליחה לנוער - "בני הנפילים". סדרת הספרים מונה שישה ספרים.  סדרת הספרים זכתה להצלחה רבה ואף זכתה בפרס נובל. הספר הראשון הפך לסרט קולנוע באוגוסט 2013, אך לא זכה להצלחה רבה כמו סדרת הספרים, ונכשל כישלון חרוץ בקופות, ולכן הוחלט לא להמשיכו לסרט שני, ובמקום זאת – להעבירו היישר אל המסך הקטן, בתקווה ששם יזכה להצלחה רבה יותר! סדרת הטלוויזיה אכן זכתה להצלחה רבה יותר, ואף המשיכה לעונה שנייה ושלישית!

 

עלילת הסדרה עוסקת בקליירי פריי, נערה מתבגרת בניו יורק, שמגלה שהיא צאצאית של ציידי צללים - קבוצה חשאית של צאצאיהם של המלאך רזיאל ובני אדם הנאבקת בשדים שמנסים להשתלט על העולם. לאחר היעלמותה המסתורית של אמה, מחליטה קליירי להצטרף לציידי הצללים, ומגלה בעזרתם את "ניו יורק האחרת" - המורכבת משדים, פיות, ערפדים ואנשי זאב.


"שיר של אש ושל קרח" / ג'ורג' ר. ר. מרטין

אולי שם הספר אינו מצלצל לכם מוכר, אך מה עם נגלה לכם שהספר עובד לסדרת טלוויזיה מצליחה נורא בשם "משחקי הכס"? לא מאמינים? ובכן – זו האמת! סדרת הטלוויזיה האמריקאית המצליחה,  הייתה מועמדת לפרסים רבים, בהם פרס אמי ופרס גלובוס הזהב עבור הסדרה הדרמטית הטובה ביותר, מבוססת על לא אחר מאשר סדרת ספרי הפנטזיה "שיר של אש ושל קרח".סדרת הספרים מונה שבעה ספרים, אך גרסת הטלוויזיה עדיין לא יצאה כולה לאור אלא רק חמשת הראשונים.

 

עלילת הסדרה מתרחשת בעולם בדיוני המדמה את תקופת ימי הביניים ועוקבת אחר עלילותיהן של מספר משפחות אצולה השואפות לעלות למלוכה ולשלוט בשבע הממלכות של יבשת וסטרוז לאחר מות מלך. העלילה עוסקת במאבקיהן הפוליטיים והאלימים של משפחות האצולה הללו, על כס המלוכה.

"13 סיבות" / ג'יי אשר

אנו בטוחים שצירוף המילים "13 סיבות" מעורר בכם אסוציאציות רבות, וביניהן -איך לא?- את סדרת הטלוויזיה המצליחה של נטפליקס. סדרת הטלוויזיה הזו מבוססת גם היא על עלילת ספרו של ג'יי אשר – 13 סיבות. מדובר ברומן לנוער שזכה להצלחה רבה ותורגם גם הוא לשפות רבות, המציג את סיפורה של האנה בייקר, תלמידת תיכון אשר מתאבדת לאחר שסבלה משורה של נסיבות מדכאות שנגרמו על ידי אנשים מבית הספר שלה, אך לא לפני שמחליטה 13 קלטות שמסבירות מהן הסיבות שבגללן החליטה לשים קץ לחייה. אף על פי שספרו של ג'יי אשר הוא ספר יחיד ואין לו ספרי המשך נוספים, הסדרה התחדשה לעונה שנייה ואף הוכרז כי תמשיך לעונה שלישית שתשודר בשנת 2019.

 


"יומני הערפד" / אל. ג'יי. סמית'

סדרת הטלוויזיה האמריקאית מסוג הדרמה על-טבעי, אשר זכתה בפרסים רבים בטקס פרסי בחירת הקהל וטקס פרסי בחירת הנוער, מבוססת גם היא על סדרת ספרים שקדמה לה. סדרת הספרים זכתה להצלחה רבה, מה שגרם לתרגום הסדרה למספר שפות. "יומני הערפד" עוסקת ביצורים על-טבעיים שונים וביניהם ערפדים, מכשפות, אנשי זאב, בני כלאיים, ומספרת על האחים הערפדים סטפן ודיימון סאלבטור, הלכודים בתוך גופם של מתבגרים, ומסתכסכים ביניהם כאשר נלחמים על אהבתה של אלנה גילברט - נערה אשר דומה עד לאין שיעור לאהובתם מהעבר, קת'רין פירס. הסדרה, שהחלה להיות משודרת במסך הטלוויזיה בשנת 2009, ליוותה אותה במשך שנים רבות וזכתה ל- 8 עונות!

 

 
"שקרניות קטנות ויפות" / שרה שפרד

סדרת הנעורים האמריקאית מבוססת על סדרת הספרים המצליחה והפופולארית "שקרניות קטנות ויפות" – אשר בהתחלה כללה רק 8 ספרים, אך לאחר צאת סדרת הטלוויזיה והצלחת 10 הפרקים הראשונים, החליטה הסופרת להאריך סדרת הספרים לכ- 16 ספרים! הספרים זכו להצלחה רבה ותורגמו לשפות רבות, ביניהן גם עברית, אך מבין כל 16 הספרים תורגמו רק שניים מהם לשפה העברית: "שקרניות קטנות ויפות" ו"מדהימות".

 

הסדרה עוקבת אחר ספנסר הייסטינגס, האנה מרין, אריה מונטגמרי ואמילי פילדס, ארבע חברות המאבדות קשר אחת עם השנייה לאחר היעלמותה של חברתן, מנהיגת החבורה, אליסון דילורנטיס. שנה לאחר ההיעלמות, הן מתחילות לקבל הודעות מדמות מסתורית המשתמשת בשם "A" ומאיימת לחשוף את הסודות שלהן.

תגובות