אהבה בספרים: הזוגות הספרותיים האהובים ביותר. הוצאת ידיעות אחרונות, הכורסא וידיעות ספרים

אהבה בספרים: הזוגות הספרותיים האהובים ביותר

לא רק על מסך הטלוויזיה הרומנטיות מככבת, אלא גם בספרים. החלטנו לרכז עבורכם את רשימת הזוגות הספרותיים האהובים ביותר מהספרים הכי אהובים. רוצים לדעת איזה זוגות נכנסו לרשימה? המשיכו לקרוא!

הספרים האהובים מלאים בזוגות רומנטיים שלא כולנו מכירים... החלטנו לרכז עבורכם רשימה מסודרת של הזוגות האהובים מהספרים הרומנטיים המצליחים ביותר!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

רומיאו ויוליה / "רומיאו ויוליה"
כמובן שאי אפשר לכתוב רשימה של הזוגות הספרותיים האהובים ביותר, מבלי לכלול (בראש הרשימה!) את רומיאו ויוליה, הזוג המפורסם מהטרגדיה הנודעת של ויליאם שייקספיר.רומיאו ויוליה היו צאצאים לשתי משפחות, מונטגיו וקפולט, בעלות יריבות ארוכה. כאשר משפחתה של יוליה עורכת נשף גדול אליו משפחתו של רומיאו לא מוזמנים - מחליט רומיאו להסתכן, ולהתגנב אל המסיבה של המשפחה היריבה, כשהוא מחופש על מנת שלא יזהו אותו, במטרה לפגוש שם נערה שאהב בשם רוזלין.רומיאו מצליח להתגנב אל המסיבה כשעל פניו מסכה המסתירה את זהותו האמיתית, ובמהלך הערב פוגש ביוליה. השניים מבחינים זה בזו ומתאהבים ממבט ראשון. עד מהרה מגלים השניים כי משפחותיהם הן אויבות גמורות, אך מסרבים לוותר על אהבתם ומחליטים להיאבק על מנת שהצדק ייעשה.

© הוצאת הקיבוץ המאוחד


אדוארד ובלה / "דמדומים"
את הזוג הבא אנחנו בטוחים שאתם מכירים היטב, מרומן הפנטזיה המצליח של סטפני מאייר. בלה סוואן היא תלמידת תיכון ביישנית וחסרת ביטחון, אשר עוברת מפניקס שבאריזונה, לפורקס שבוושינגטון כדי לחיות עם אביה צ'ארלי, וזאת מאחר שהוריה גרושים. ביום הראשון ללימודים בבית הספר החדש, פוגשת בלה את אדוארד קאלן - נער בעל יופי בלתי אנושי, אשר מגלה כלפיה יחס קריר ואף עושה מאמצים כדי להתרחק ממנה. העניינים הופכים למסובכים כאשר בלה, שמרגישה משיכה בלתי נשלטת אל הנער השקט והמסתורי, מגיעה למסקנה שהוא ושאר בני משפחתו הם ערפדים. אך הדבר אינו דוחה אותה או גורם לה לסגת לאחור, כפי שאדוארד חשב שיקרה כשתגלה את האמת, אלא רק גורם לסקרנותה ולרצונה להכיר את אדוארד להתגבר. ככל שמכירים השניים אחד את השנייה יותר ויותר, כך גם מתחילים להתאהב זה בזו, אך בה בעת מבינים כי הזוגיות ביניהם לא תהיה פשוטה להתמודדות, וזאת משום שתמיד ייאלצו להתמודד עם בעייתם העיקרית; בלה היא אנושית, לכן הריח שלה מושך את אדוארד וגורם לתאוותו לדם לגדול, ואילו השליטה העצמית שלו נחלשת.

© הוצאת הכורסא וידיעות ספרים


היתקליף וקתרין / "אנקת גבהים"
הרומן של אמילי ברונטה חושף בפנינו את סיפור אהבתם הבלתי אפשרי של קתרין ארנשו והיתקליף, בת עשירים אל מול צועני בלי שם שאומץ על ידי משפחתה. סיפור האהבה של השניים מתחיל עוד מתקופת ילדותם, כשאביה של קתרין חוזר הביתה מאחד ממסעותיו עם נער ללא שם. המשפחה של קתרין מחליטה לאמץ את הילד, ולהעניק לו את שמו - היתקליף. עוד מהרגע הראשון מוצאת קתרין בהיתקליף ידיד ונפש תאומה, והשניים, שהיו ילדים שובבים מאוד, גדלים יחד והופכים לחברים טובים. בין השניים מתפתח קשר רומנטי מיוחד, אך ככל שעוברות השנים, כך הופכת קתרין מילדה שובבה לעלמה נאה בעלת גינוני נימוס של גברת, והדבר מרחיק אותה מהיתקליף, שממשיך להתנהג ולדבר כמו פושע, ואין אחד אשר רואה לו עתיד מזהיר. הריחוק הטבעי שנוצר בין השניים, ופערי המעמדות הקיימים, מאלצים את קתרין לבצע בחירות שלא עומדות בקנה אחד עם רצון לבה האמיתי. הדברים הופכים למסובכים כאשר מחליט היתקליף לנתק את הקשר עם משפחתו המאמצת, ולעזוב את האחוזה. בחלוף שלוש שנים, היתקליף בוחר לשוב אל חייה של קתרין, שנאלצה על אף אהבתה העזה אליו להמשיך הלאה, ולהעמיד אותה על טעויות עברה.

© הוצאת כתר


אוגאסטוס והייזל / "אשמת הכוכבים"
אין אחד שלא שמע על סיפור האהבה המדהים ומעורר ההשראה שיצר ג'ון גרין, ברומן עטור הפרסים שכתב. הרומן מגולל את הזוגיות המופלאה הנוצרת בין הייזל גרייס לנקסטר, נערה בת 16 המתמודדת עם סרטן בלוטת התריס, לבין אוגאסטוס ווטרס, נער בין 18 שאיבד את רגלו הימנית לאחר שחלה בסרטן העצמות. השניים נפגשים בקבוצת תמיכה לילדים החולים בסרטן, וככל שמבלים זה בחברתו של זו, ומכירים אחד את השנייה לעומק, כך גם מערכת היחסים ביניהם מתפתחת ומעמיקה יותר ויותר. סיפור האהבה הנרקם בין השניים הוא עמוק, מעניין, שנון ורומנטי. המשיכה בין הייזל לאוגאסטוס עזה ומיידית, וברגע שהם מניחים לעצמם להסיר את כל המגננות שנוצרו בשל המחלה, ומתחילים באמת להתוודע אל אהבתם אחד כלפי השנייה, הם מגלים על עצמם ועל החיים דברים חדשים ומפתיעים.

© הוצאת כתר


מר דארסי ואליזבת / "גאווה ודעה קדומה"
הרומן הידוע ביותר של ג'יין אוסטן, חושף בפנינו את מערכת היחסים עטורת המכשולים והקשיים הנרקמת בין אליזבת בנט הדעתנית, החכמה והשנונה, בחורה יפה ופקחית מהמעמד הבינוני הסובלת מנטייה לדחות הצעות נישואים, לבין מר דארסי העשיר והמושך, בטוח שאף אישה לא תסרב לו, עד שפוגש את אליזבת, שבעיניה הוא מתנשא, ביקורתי והגבר האחרון עלי אדמות שתסכים להינשא לו. אמנם בתחילה נראה כי סיפור האהבה בין השניים איננו קיים, ואם כן קיים – אז נועד לכישלון; בין השניים שוררת קרירות, הסתייגות וחוסר חיבה הדדית מהרגע הראשון. מצד אחד עומדת גאוותו של מר דארסי ופערי המעמדות בין השניים אשר מונעים ממנו להתנהג כראוי כלפי אליזבת, ולחזר אחריה בצורה נאותה. ומהצד השני עומדת אליזבת, גם היא אדם גאה לא פחות, ולאחר שמגבשת לעצמה דעה שלילית על מר דארסי, לפיה הוא אדם מתנשא וביקורתי, היא מתקשה לשנות את דעתה עליו, גם לאחר שהוא משנה את התנהגותו כלפיה. אך על אף הקושי, לאט לאט מצליחים השניים לפתוח את לבם ולממש את אהבתם, על אף הגאווה והדעה הקדומה שלהם.

© הוצאת פועלים-כתר


הארי וג'יני / "הארי פוטר"
סדרת ספרי הפנטזיה המצליחה, שנכתבה על ידי ג'יי קיי רולינג, העניקה לנו את אחד הזוגות הספרותיים הלא צפויים ביותר, הלא הם הארי פוטר - בן אנוש המגלה ביום הולדתו ה- 11 שהוא קוסם ואישיות ידועה ברחבי עולם הקסמים, ושעליו להצטרף לבית הספר "הוגוורטס" לכישוף ולקוסמות, לבין ג'יני ויזלי, אחותו הצעירה של רון - חברו הטוב ביותר של הארי. עוד בתחילת סדרת הספרים, ג'יני תוארה כמי שמאוהבת בהארי, ולא מסוגלת לדבר בנוכחותו, אך הקשר בין השניים לא זכה להתממשות, עד סוף סדרת הספרים בכל אופן. בהתחלה הארי אינו מאוהב בג'יני, שנדמה כי מעריצה אותו ורוצה להיות בקרבתו כל הזמן, אך לאורך סדרת הספרים, ככל שהעלילה התפתחה ודמויותיה התבגרו והתפתחו גם כן, כך התוודעו הארי וג'יני אחד אל השנייה. בסופו של דבר קיבל הארי את העובדה שהוא אכן מאוהב באחותו של החבר הכי טוב שלו, אך בהתחלה נמנע מלהתוודות על אהבתו בפניה, משום שחשש מתגובתו של רון, חברו הטוב. בסופו של דבר, באפילוג של הסדרה, המתרחש 19 שנים לאחר מכן, מתוארים הארי וג'יני כזוג נשוי עם שלושה ילדים: ג'יימס סיריוס, אלבוס סוורוס ולילי לונה.

© הוצאת ידיעות אחרונות


פרסי ואנבת' / "פרסי ג'קסון"
סדרת הספרים של ריק ריירדן, המבוססת על המיתולוגיה היוונית, חשפה אותנו לסיפור האהבה הנרקם בין פרסי ג'קסון - בנו של פוסידון, אל הים, מה שהופך אותו לחצוי (חצי אל חצי אדם), לבין אנבת' צ'ייס - בתה של אתנה, אלת החכמה והקרב, מה שהופך גם אותה לחצויה. על אף שפוסידון הוא אויבה המושבע של אתנה, מתיידדת אנבת' בתחילת סדרת הספרים עם פרסי, ואף הופכת לחברתו הטובה ביותר. השניים מסרבים לתת לעובדה זו להשפיע על החברות ביניהם, על אף שהוריהם אינם אוהבים את הקשר ביניהם. בהמשך אף מתאהבת אנבת' בפרסי והשניים הופכים לזוג, מה שמרתיח עוד יותר את שני האלים האויבים, שבסופו של דבר נאלצים להתמודד, לקבל ולהשלים עם זה.

© הוצאת גרף צעיר
תגובות