מוכנים? הספרים שאתם חייבים לרכוש בשבוע הספר. צילום: fotolia

מוכנים? הספרים שאתם חייבים לרכוש בשבוע הספר

שבוע הספר נפתח ואין זמן יותר טוב להסתובב בירידים המתקיימים ברחבי הארץ, במיוחד לשבוע המדובר, ולרכוש ספרים חדשים שיצחיקו, ירגשו, ימתחו, יעוררו השראה וישאירו בכם את חותמם! אז אילו ספרים אתם פשוט חייבים לקנות?

שבוע הספר התחיל ויישאר איתנו עד ה-22 ביוני! השבוע העמוס בכל טוב הזה נפתח כבכל שנה עם ספרים נפלאים שנמכרים בהנחות משמעותיות ברשתות הספרים ובדוכנים השונים. קיבצנו בכתבה זו את מיטב ספרי הנוער שאתם חייבים לקרוא, תהנו!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי: 

צ'יק ואני / וולפגנג הרנדורף
רומן נעורים אבסורדי, הרפתקני ומצחיק שהפך לקלאסיקה מיד עם צאתו, ומציג את העולם דרך עיניהם של שני נערים מתבגרים - מייק וצ'יק, הפכים מוחלטים שמצליחים על אף השוני להתחבר זה לזה ולחרוש את מזרח אירופה ברכב גנוב. במהלך מסעם משייטים השניים בלאדה מקרטעת, נתקלים בנוודים ובהוגים, בצלפים מזדקנים ובנערות מסתוריות. הם לומדים לשקר, לנווט, לקלל ולרוץ, למלא דלק, לברוח ממשטרת התנועה, להחליף בין הדוושות והכי חשוב - לומדים אחד מהשני ומהחברות הבלתי צפויה שהתפתחה ביניהם, שדווקא אפשר לחיות אחרת.

כריכת הספר: צ'יק ואני
כריכת הספר: צ'יק ואני © הוצאת עם עובד

הטריוויה של הרמן / איתי הרמן
ספר טריוויה כיפי, מהנה וייחודי מסוגו שנכתב על ידי איתי הרמן, שזכה לכינוי "המלך הבלתי מעורער של חידוני הטריוויה בישראל", וזאת לאחר שפרץ לתודעה הציבורית בשנת 2017 כ"צ'ייסר" בשעשועון הטלוויזיה "המרדף", כשהדהים את כולם ביכולתו לשלוף במהירות תשובות נכונות, ופיסות ידע מרתקות, במגוון עצום של נושאים. הספר בנוי אחרת לגמרי מכל ספרי הטריוויה שראו בארץ קודם, וכולל מעל אלף שאלות חדשות וחידונים במגוון נושאים מקוריים ומעשירים ורמות, עם הסברים מרתקים בתשובות. הספר בנוי בפורמט חדשני לז'אנר, המחולק לפי אסוציאציות של הרמן - מתוך מטרה לשקף את התהליך המתרחש במוחו של הרמן המסייע לו לזכור ולשלוף את המידע, וכך לעזור גם לקוראים ליצור את הקשרים הנחוצים לשמירת הידע החדש וזכירתו. 

כריכת הספר: הטריוויה של הרמן
כריכת הספר: הטריוויה של הרמן © הוצאת אגם

אפלות / סיגלית דיל

בני הזוג ברונו מוצאים בלב היער, בליל סערה, את קורי - ילדה חיוורת, נטולת שיער ראש ושחורת שיניים הסולדת מאור השמש, רואה היטב באפלה ומתעקשת להתרחץ באמבטיות קרח אפילו בימי החורף. על אף מוזרותה והועבדה שלא ידוע מאין הגיעה, מצליחה קורי לגעת אל לבה של גברת ברונו, המחליטה לאמץ אותה ולטפל בה באהבה ובמסירות גדולה. אך כשגברת ברונו נלקחת בעל כורחה למוסד סגור, קורי נשארת לבדה עם אביה המרושע, מר ברונו המכור להימורים, אשר נחוש להתעלל בילדה המסכנה בכל דרך אפשרית. כדי להיפטר מקורי מר ברונו שולח אותה לבית ספר סודי במעמקי היער, בו עובדות נשות צוות אכזריות אשר חושפות את פרצופן האימתני; במשימות חסרות רחמים הן בוחנות את החניכות בחיפוש אחר ילדה אחת, מיוחדת במינה, שנועדה לשנות את גורלו של העולם.

כריכת הספר: אפלות
כריכת הספר: אפלות © הוצאת עם עובד

המכשף מברזיל / שמעון גרשון

הספר השלישי בסדרת "סודות הכדורגל של נועם" שכתב קפטן הפועל תל אביב ונבחרת ישראל בכדורגל לשעבר, ובו נועם יוצא עם נבחרת ישראל לאליפות הנוער בכדורגל הנערכת בברזיל. שם מקבל נועם את הזכות והאחריות להיות קפטן נבחרת הנערים, וזוכה למבחן מנהיגות מאתגר: מצד אחד הוא נאלץ להתמודד עם הלחץ והציפיות הגבוהות, ומצד שני הוא מתמודד עם יריבים בתוך הקבוצה שמחכים להפיל אותו. במהלך הספר נועם וחבריו הטובים יוצאים למירוץ עוצר נשימה אחר סוד עתיק ועוצמתי, ונועם מוצא את עצמו עומד בפני בחירה קשה ביותר: מה יותר חשוב – ההצלחה האישית או הצלחת הקבוצה?

כריכת הספר: המכשף מברזיל
כריכת הספר: המכשף מברזיל © הוצאת ליאור שרף
תגיות
תגובות