גדלנו עליהם: 10 סרטי דיסני בלתי נשכחים. צילום: טמבלר

גדלנו עליהם: 10 סרטי דיסני בלתי נשכחים

חברת "דיסני" יוצרת סרטים מדהימים ומרתקים שבהם אפשר לצפות בכל גיל וכל הזמן, החל מ"היי סקול מיוזיקל" ועד ל"לשבור את הקרח". הגיע הזמן לסכם את הרשימה האהובה עלינו של סרטי דיסני מכל הזמנים

"היי סקול מיוזיקל"

סדרת הסרטים הפופולרית והמדוברת של שנת 2006 "היי סקול מיוזיקל" היא ללא ספק האהובה עלינו. הסרטים המוזיקליים סובבים סביב טרוי וגבריאלה שמגלים לילה אחד שלשניהם יש אהבה גדולה לשירה ולמחול. התחומים מחברים ביניהם למרות שטרוי הוא הקפטן הפופולרי של קבוצת הכדורסל בעוד שגבריאלה היא חנונית שנמצאת במועדון אקדמי. השניים מתאהבים ונבחנים לתפקידים הראשיים במחזמר בבית הספר. לאורך שלושת הסרטים המצליחים, צפינו בתעלולים ובמזימות המרושעות של שארפיי שהתאהבה בטרוי, באחיה ראיין שמחקה אותה בכל הזדמנות כדי להתפרסם וכמובן בטיילור ובצ'אד החברים הטובים של גבריאלה וטרוי, שמתאהבים גם הם אחד בשנייה. למרות שעברו כבר שבע שנים מאז יציאת הסרט השלישי בסדרה, אנחנו לא יכולים לשכוח את הסרטים האהובים שלימדו אותנו מהי מוזיקה טובה וכמה בקלות אפשר להתאהב בשחקנים. 

© טמבלר 
 

"יומני הנסיכה"

גם כאן מדובר בסדרת סרטים, הפעם בכזאת שעוסקת בנסיכות ובמלכות, אנחנו מדברים כמובן על "יומני הנסיכה". הכול מתחיל כשמיה מגלה שהיא יורשת העצר והיורשת היחידה של ג'נוביה ולמעשה כך מתחילים חייה המרתקים בתור נסיכה. סבתה מלמדת אותה איך להיראות כמו נסיכה, לדבר כמו נסיכה ובכלל איך להתנהג כמו נסיכה. מיה מגלה לתדהמתה שחייה לא כל כך פשוטים כפי שנדמה לה, היא מתאהבת בג'וש והשניים מתנשקים במסיבת חוף לעיני המצלמות, מעשה שמביך אותה, יש לה פחד קהל ולכן היא מתקשה לדבר בטקס הכתרת יורש העצר ולמעשה לאורך כל הסרט הראשון היא חווה קשיים ובעקבותם התלבטויות ומחשבות בנוגע להיותה נסיכה. בסרט ההמשך שהוא הסרט האחרון בסדרה, מיה נאלצת להינשא לדוכס מאנגליה אך מתאהבת במישהו אחר, באחיין של רוזן מרושע. העלילה ששומרת על מתח ובו זמנית גם על תכנים הומוריסטיים גרמה לנו לבחור ב"יומני הנסיכה" ברשימת סרטי דיסני האהובים עלינו. גם אנחנו היינו רוצים להיות נסיכים של ממלכה בדיונית בבוא מן הימים.

© טמבלר
 

"לשבור את הקרח"

אמנם זה לא סרט שגדלנו עליו משום שרק לפני שנתיים הוא יצא לקולנוע, אבל אין ספק שהוא בין סרטי דיסני האהובים עלינו ואנחנו בטוחים שגם עליכם. "לשבור את הקרח" מספר אודות שתי אחיות נסיכות: אלסה, האחות הבכורה שהיא בעלת כוחות על/טבעיים המאפשרים לה ליצור שלג, ואנה, שהיא אופטימית אך בודדה. אנה במסע חיפושים אחר אחותה, מלכת השלג בעלת הכישוף האימתני, עם חבר בשם קריסטוף. באביב הקרוב נזכה לראות את האחיות בסרט ההמשך "קדחת הקרח" שגם הוא כנראה הולך להיות מצליח כמו הראשון, שזכה כסרט האנימציה המצליח ביותר בכל הזמנים. 

© טמבלר
 

"האנה מונטנה: הסרט"

הסדרה האהובה עלינו "האנה מונטנה" עשתה סרט מצליח ומרגש, זוכרים? הסרט נפתח לאחר שמיילי, אותה מגלמת מיילי סיירוס, מאחרת למסיבת יום ההולדת ה-16 של חברתה הטובה ביותר לילי, לאחר שפספסה את ההזדמנות להיפרד מאחיה שנסע לקולג'. לאחר שהיא רבה עם טיירה בנקס על זוג נעליים שרצתה לקנות ללילי אביה של מיילי, רובי, סבור כי בתו הפכה להיות "דיווה". בעקבות כך הוא מחליט לקחת אותה בחזרה לעיר הולדתה ושם היא נאלצת להישאר במשך שבועיים על מנת שתחליט מהו הדבר שבאמת חשוב לה בחייה, התהילה או לחיות חיים נורמליים. מיילי מחליטה לספר לכל הקהל שהיא האנה מונטנה וכך היא עושה. אנחנו לא יודעים מה גרם לנו להכניס את הסרט הזה לרשימה, אולי זה כישורי המשחק המדהימים של סיירוס, הקול עוצר הנשימה שלה, תנועות הריקוד הקלילות או שבעצם מדובר בעלילה המרגשת והסוחפת, ששונה לחלוטין מהעלילה בסדרת הטלוויזיה. מה שבטוח, ב"האנה מונטנה" אי אפשר שלא להתאהב.

© טמבלר
 

"מליפיסנט"

הסרט המצליח והקסום שהגיע לקולנוע לפני כשנה "מליפיסנט", הוא סרט מבית אולפני דיסני, על הסיפור שלא סופר אודות המכשפה המוכרת מהסרט הקלאסי "היפהפייה הנרדמת" משנת 1959. מרשעת אותה מגלמת אנג'לינה ג'ולי, הייתה צעירה בעלת לב טהור שחיה ביער שליו בממלכה אך הכול השתנה כשלממלכה פלש צבא שאיים להפר את השלווה. היא הופכת למגינה של המדינה, אבל בסופו של דבר חווה בגידה נוראית, מעשה שהופך את ליבה לאבן. מונעת על ידי יצר הנקמה, מרשעת נלחמת ביורש העצר הפולש ומטילה כישוף על התינוקת שתיוולד לו, אורורה. כשהילדה גדלה, מרשעת מבינה שאורורה מחזיקה את המפתח לשלום בממלכה ואולי גם לאושר שלה עצמה. "מליפיסנט" הוא אחד סרטי דיסני האהובים עלינו משום שהקאסט הורכב משחקנים משובחים ומוכשרים, העלילה כללה אפקטים מיוחדים, תפאורה מפוארת, נוף עוצר נשימה (תרתי משמע) וכמובן שהעלילה הייתה מרתקת וסוחפת כמעט כמו כל הסרטים שדיסני יוצרים. 

© טמבלר
 

"חוף מהסרטים"

ייתכן שאתם לא מכירים את הסרט הזה כי הוא לא קיבל מספיק חשיפה בישראל, אבל אנחנו בטוחים שאחרי שתקראו את התקציר אתם תרוצו לחפש אותו ברחבי האינטרנט. "חוף מהסרטים" מספר אודות בריידי ומאק, שני נערי תיכון שגרים בעיירת חוף קטנה. השניים חברים טובים שמגיעים כמעט לסיום הקשר הפיזי שלהם ברגע שדודתה של מאק מגיעה ומזכירה לה שהיא צריכה לעבור ללמוד במכללה היוקרתית שנמצאת מחוץ לחוף. מאק אוהבת לגלוש, לכן היא מבקשת לגלוש בפעם האחרונה לפני שתעזוב וכשהיא עושה זאת נהיית סערה גדולה במים והמציל אומר לכולם לצאת החוצה אך מאק לא מקשיבה וממשיכה לגלוש. לבסוף, היא מתהפכת על הגלשן ובריידי מנסה להציל אותה אך גם הוא מתהפך, השניים נשארים בחיים ומגיעים אל החוף. עד כה הכול נשמע נורמלי, נכון? חכו עד שתקראו את ההמשך. בריידי ומאק שומעים מוזיקה ולא סתם מוזיקה, הם שומעים את המוזיקה שנמצאת בסרט של בריידי "סיפור הפרברים" וממבט ראשוני באנשים שרקדו לצלילי המוזיקה בחוף, הם הבינו שהם נמצאים בתוך הסרט. במהלך כל העלילה אנחנו רואים את מאק ואת בריידי משתלבים בסרט, מבצעים תנועות ריקוד ולבסוף נאלצים לגרום לשני מנהיגים של שתי חבורות להתאהב זה בזו אך הם מתאהבים במאק ובבריידי. העלילה רק מסתבכת ויותר מזה כבר לא נספר כי זה יהרוס את ההפתעה, בקיצור שווה לצפות בסרט כי הוא אחד הסרטים המקוריים והיפים ביותר שדיסני יצרו. אנחנו כבר התמכרנו לשירים! 

© טמבלר
 

"תכנית להגנת נסיכות"

הסרט שאיחד את שתי כוכבות הדיסני הלוהטות בזמנו, סלינה גומז ודמי לובאטו, כמובן שאנחנו מדברים על "תוכנית להגנת נסיכות". העלילה סובבת סביב הנסיכה רוזלינדה, אותה מגלמת לובאטו, שעומדת להפוך למלכת המדינה "קוסטה לונה", אך דיקטטור בשם "גנרל קיין" משתלט עליה. הנסיכה מוכנסת ל"תוכנית להגנת נסיכות" שזה ארגון סודי שנוסד על ידי משפחות מלוכה ומגן על נסיכות בצרה. לרוזלינדה עוזרים סוכן מהתוכנית, מייסון ובתו, שמלמדת את רוזלינדה איך להיות נערה רגילה. השתיים הופכות לחברות, ורוזלינדה, בניסיונה להשתלב, משנה את שמה ל"רוזי". במפגשים הראשוניים בין קרטר לרוזי, קרטר, אותה מגלמת גומז, אינה מחבבת את רוזי, אך במהלך הסרט ניתן להבחין בהתהדקות הקשר ביניהן והפיכתן לחברות טובות. סרט שכולל עלילה מעניינת, שתי שחקניות מדהימות שכולנו אוהבים וכמובן שהסרט מבית דיסני, אז איך אפשר שלא להכניס אותו לרשימה? יש לנו חשק לראות את הסרט הזה שוב. 

© טמבלר
 

"16 משאלות"

"16 משאלות" הוא אחד הסרטים המתוקים והיפים ביותר שיצרו. גיבורת העלילה אביגיל מתכננת את מסיבת יום ההולדת ה-16 שלה מאז שהייתה ילדה קטנה. היא הכינה רשימה ובה כתבה 16 משאלות, שאותן הייתה רוצה להגשים ביום ההולדת. כשמגיע היום הגדול, היא מוסיפה לרשימתה בהתרגשות את משאלתה ה-16 והאחרונה, תמונה של לוגאן, אהוב ליבה. היא פוגשת בסלסט, פיה המסייעת לה להגשים את משאלותיה. סלסט נותנת לאבי קופסה ובה 16 נרות, כאשר אבי תכבה נר, תתגשם אחת ממשאלותיה. אבי מעבירה את שגרת יומה יחד עם חברה הטוב ג'יי, ומתחילה להגשים את משאלותיה בזו אחר זו. אט-אט היא הופכת, בהתאם למשאלות, לפופולרית בבית הספר. העלילה מקבלת תפנית כאשר אבי מבקשת שיתייחסו אליה כמבוגרת וכך נותרת ללא חברים. סלסט מסבירה לאבי שלא ניתן לשנות את המשאלות שהתגשמו וכן שלא ניתן לבקש משאלות שונות מאלו שברשימתה, אך לבסוף אבי מוצאת פתרון. "16 משאלות" הוא סרט מקורי ומעניין שמעניק ליום הולדת משמעות אחרת ושונה, ומראה לנו שלפעמים המשאלות שאנחנו מבקשים הם לא באמת מה שאנחנו רוצים. גם אתם אוהבים את הסרט הזה? 

© טמבלר
 

"החיים היפים על הסיפון: הסרט"

זהו אחד הסרטים שהכי קשה לנו לפספס למרות שחלף זמן רב. הסרט מבוסס על עלילותיהם של התאומים החמודים זאק וקודי שהגיחו בשתי סדרות סיטקום: "החיים היפים של זאק וקודי" ו"החיים היפים על הסיפון". בעלילת הסרט, קודי מחליט לדחות את כל חופשת האביב ולעזוב את הספינה למען עבודה אצל דונלד ספולדינג, חוקר דולפינים מקצועי. זאק מחליט לבקר אותו והורס את כל סיכוייו להתקבל לעבודה. האחים מחליטים לנתק את הקשר ביניהם, וכאות נקמה מכריז קודי שהוא לא ייתן לזאק את המכונית שלו. תאומו המרושע של ספולדינג, רונלד, מחליט לנצל את המקרה הקלאסי בין התאומים למען מחקרו האדיר, "פרויקט ג'מיני". במהרה הוא מנצל אותם ומשתמש בהם לרעה לצורך המחקר. באותו הזמן מוצאת חברתו לשעבר של קודי, ביילי, מכתב בו הוא מסביר את סיבות עזיבתו. ביילי סולחת לו ובעזרת חבריה לונדון ו-וודי היא הולכת לחפש אותו. העלילה מסתבכת כשהתאומים נמצאים בסכנת חיים אך לבסוף ההצלה מגיעה מכיוון לא צפוי. אנחנו היינו רוצים לראות את התאומים בעוד סרט מצליח מבית דיסני. מה איתכם?

© טמבלר
 

"סיפורי נרניה"

נקנח עם סדרת סרטים סוחפת ומרתקת כאחד, שמכניסה אותנו לשלל הרפתקאות עם חבורה צעירה ומצחיקה. "סיפורי נרניה" עוסקים בארבעה אחים שנכנסים דרך ארון בגדים לממלכת נרניה הקסומה. האחים מגלים שיש בכוחם להילחם ביצורים הרעים שמאיימים על הממלכה, ביחד עם אריה מיוחד, אסלן, שכורת איתם ברית ובמהלך כל סרט מציל אותם ומסייע להם כנגד כל אויב. ההרפתקאות שהם עוברים, האפקטים המיוחדים והנוף הקסום עושים את הסרטים לכאלה מוצלחים כפי שהם, ולכן הסרטים הללו זוכים לקבל מקום ברשימה, וגם גורמים לנו להתגעגע קצת להרפתקאות בנרניה. 

© טמבלר
 

 

 

תגובות