האם "הרץ במבוך: מבחני הכוויה" הצליח לספק את הסחורה?. צילום מסך מהיוטיוב

האם "הרץ במבוך: מבחני הכוויה" הצליח לספק את הסחורה?

אם יש משהו שמפיקי "הרץ במבוך: מבחני הכוויה" יכולים להגיד זה "Yes, we did it again". בסרט זה נחשפנו למתח, לסיפור אהבה מרגש וכמובן להרפתקאות מלאות במפלצות וזומבים, אך האם כל זה סיפק את הסחורה? ביקורת

בדרך כלל, כאשר יוצא סרט אחד שמצליח בצורה יוצאת דופן, לא עובר זמן רב עד שמחליטים לעשות לו סרט המשך. כך קרה בסרטי "הרץ במבוך" המבוססים על ספריו של ג'יימס דשנר. הסרט הראשון הוביל לסרט נוסף שיצא אתמול (ה') לקולנוע, ואנחנו כבר צפינו בו. מה חשבנו עליו? 

עוד במדור הבידור של פרוגי:

לפני שנספר על העלילה, ניתן טיפ לצופים שלא ראו את "הרץ במבוך" ורוצים לראות את המשכו: בעיקרון, אתם לא חייבים לראות את הסרט הראשון כדי לצפות בשני, אבל ייתכן שבהתחלה לא תבינו כל כך את עלילת הסרט. למרות זאת, ככל שהדקות ינקפו כך תגלו שהחיסרון של אי הצפייה בסרט המקדים לא ממש מורגש.

"הרץ במבוך" מספר על צעיר בשם תומס שבלי שום התראה מוקדמת מוצא את עצמו בתוך מבוך ענקי ומסתורי, שם הוא פוגש חברים נוספים שביחד מתחברים לקבוצה אחת. הם נלחמים, מתאהבים ובסוף יוצאים מהמבוך. הסרט השני שנקרא "הרץ במבוך: מבחני הכוויה", מביא לנו את המשך הסיפור של החבורה מהסרט הראשון, והפעם היא מוצאת את עצמה במתחם גדול עם עוד המון ילדים, פחות או יותר בגיל שלהם.

© יחסי ציבור

לאחר מכן, החברים מבינים שהיציאה שלהם מהמבוך הייתה חלק ממשהו הרבה יותר גדול. הם בעצם נחטפו והוחזקו על מנת "לשאוב" מהם מידע ולנצל אותם, והם בהחלט מבינים שכל הילדים שבמקום הזה הם ילדים שהיו במבוכים אחרים כמו שהם היו. ביחד הם בורחים ונלחמים על חייהם, על מנת למצוא תרופה לנגיף מסוכן שהופך אנשים להיות ממש כמו זומבים ומפלצות.

© צילום מסך מהיוטיוב

מה שאהבנו בסרט היה ה"לא נודע". לצופה אין בסיס חזק להישען עליו ודבר זה מביא להפתעות רבות בעלילה. לעומת זאת, במהלך הסרט ישנם אנשים רבים שנדבקים בנגיף שגורם להם להיראות ולהתנהג כמו זומבים, ולזה פחות התחברנו. עניין זה חוזר על עצמו יותר מידי פעמים בסרט, עד שזה הופך להיות משעמם ומיותר.

 

למרות החיסרון הבולט, לדעתנו הסרט הזה הרבה יותר מצליח מהראשון. בעוד ש"הרץ במבוך" מראה חבורה שמנסה לברוח ממירוץ מסתורי, ב"מבחני הכוויה" רואים את החיים ש"אחרי" המבוך (החברים מגלים שכל הזמן הזה הם עדיין היו במבוך ואף פעם לא יצאו ממנו), ולכן העלילה החדשה הרבה יותר מעניינת ומסקרנת.

© צילום מסך מהיוטיוב

ומה עם המשחק? הוא בהחלט היה מצוין עבור כל הדמויות, אבל רק מדבר אחד התאכזבנו והוא קשור לשחקן איידן גילן. גילן תופס בטריילר של הסרט חלק מרכזי, אבל בפועל התפקיד שלו די קטן: הוא משחק בסצנות בודדות. מדובר באכזבה גדולה, מאחר שאיידן שיחק בהצלחות ענקיות למדי כמו "משחקי הכס" ו"עלייתו של האביר האפל". למרות זאת, שאר השחקנים, למשל דילן אובריאןקאיה סקודלריו ותומס ברודי-סאנגסטר, עשו עבודה טובה ואפילו מוצלחת יותר משעשו בסרט הראשון. 

© יחסי ציבור

לסיכום, בלי שום ספק מדובר באחד הסרטים הטובים ביותר שהוצגו לאחרונה בקולנוע. החל מהנופים המרשימים, דרך העלילה שמתפתחת לכיוונים לא צפויים ועד לשחקנים המעולים. "הרץ במבוך: מבחני הכוויה" מסתיים בסוף שמחייב סרט שלישי, אבל זה יקרה בוודאי רק לאחר שיתרגמו בארץ את הספר השלישי שנקרא "The Death Cure" (בתרגום חופשי: תרופת המוות). אנחנו מחכים

ציון בסולם פרוגי: 9 מתוך 10.

תגובות