שיעורים לחופש: אלו הסרטים שאתם חייבים לראות הקיץ. צילום: Warner Bros. Entertainment באדיבות yes

שיעורים לחופש: אלו הסרטים שאתם חייבים לראות הקיץ

סוף סוף יש לנו זמן לשבת בבית, לשים את המוח על השידה ופשוט לראות טלוויזיה. אבל איך ניתן לנצל נכון את זמן הצפייה האין סופי הזה? אם תראו את סרטי הנוער הבאים, אתם בדרך הנכונה

כולנו מתחילים את החופש הגדול עם תוכניות גדולות ומפוצצות של צבירת חוויות, ומסיימים אותו על הספה מול סרטים אקראיים בטלוויזיה. ועם כל הכבוד לאותם סרטים אקראיים ולספונטניות, בחופש הזה אנחנו רוצים לבחור חכם כדי להעשיר את העולם התרבותי שלנו. אז עם התנאי הזה בראש, באילו סרטים כדאי לבחור לצפות בחודש האחרון של החופש?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

ילדות רעות

נתחיל את הרשימה שלנו בסרט הנוער האולטימטיבי - ילדות רעות. הסרט מספר על קיידי (לינדזי לוהאן), שעוברת מהחינוך הביתי באפריקה לתיכון המאיים האמריקאי. אתהחוויה שלה בתיכון היא מחלקת בין חבריה החדשים, ג'ניס ודמיאן, לבין חבורת הפלסטיות השולטות בתיכון אשר מקבלות אותה לחבורה. ההתחברות לפלסטיות ובראשן, רג'ינה ג'ורג', הופכת מתכנית ריגול וריכול לאובססיה הרסנית שמערבת את כל בית הספר. מדובר בסרט קאלט  שהוציא ציטוטים רבים וטובים והיווה פריצה לכמה שחקנים בולטים וביניהם אמנדה סייפריד ורייצ'ל מקאדמס. הסרט הזה הוא חובה בכל בית.

ישרוף לכם: שעה ו-37 דקות.

 

סרטי הארי פוטר ועולם הקוסמים

ונעבור מקאלט לקאלט. סדרת סרטי הארי פוטר היא חובה לכל בן נוער באשר הוא. מדובר בסדרת ספרים וסרטים קסומה במיוחד שמראה לנו את עולם הקסם דרך עיניו של הארי פוטר, אם השם לא מוכר לכם אז כנראה אתם מוגלגים (לא קסומים). ובכל זאת נזכיר שמדובר בילד ששרד ניסיון רצח ישיר על ידי המכשף החזק והנורא, ולדמורט. הסדרה עוקבת אחרי התבגרותו של הארי בעולם המוגלגים ובהוגוורטס (בית הספר לקסמים) ועד לקרב המכריע בינו לבין המכשף שרצח את הוריו וניסה לרצוח גם אותו. לאותה סדרה נוסף בשנים האחרונות סרט מומלץ במיוחד הנקרא "חיות הפלא והיכן למצוא אותן" שמתרחש גם הוא בעולם הקוסמים אך עם תקופה חדשה, מדינה חדשה, דמויות חדשות והרפתקאות חדשות.

ישרוף לכם: עזבו, פה תהיו ספונטנים ותתחשבנו אחר כך.

 

לא רק בלונדינית

הסרט הקלאסי הבא, בכיכובה של ריס וויתרספון, מגולל את עלילותיה של אל וודס - נשיאת אחווה סטריוטיפית במכללה המתחילה ללמוד משפטים בהרוורד כדי להרשים את האקס הטרי שלה, וורנר, שנפרד ממנה כי היא לא חכמה מספיק בשבילו. למרות כל הקשיים בהתחלה אל מצליחה לקחת את המושכות ולהוכיח לכולם שהיא לא רק בלונדינית, אלא גם אשת משפט יצירתית ביותר. מדובר בסרט מצחיק ובאופן מוזר גם מעורר השראה שחייב להיות ברשימת הצפייה שלכם.

ישרוף לכם: שעה ו-37 דקות.

 

מועדון ארוחת הבוקר

"מועדון ארוחת הבוקר" שייך לתור הזהב של סרטי הנוער - שנות ה-80 ועד היום נחשב אחד מהסרטים הגדולים בז'אנר, כך שאם תראו אותו, אתם מתחילים נכון בהשכלתכם הקולנועית. חמישה בני נוער מקליקות שונות, נפגשים לראשונה בריתוק בשבת בבוקר בספרייה הבית ספרית. הנערים נאלצים להעביר את תשע השעות הבאות של חייהם באותה הספרייה עם הוראות מגבילות מסגן המנהל המפקח עליהם. אותם התנאים בסוף גורמים לבני הנוער להיפתח אחד לשני, לספר את סודותיהם, להתנסות בדברים חדשים ולפתח חברויות עליהם לא יכלו אפילו לחשוב לפני כן. את הסרט גם מלווה שיר הנושא הידוע "(Don't You (Forget About Me" וחלקכם אולי מכירים את הסרט מהפארודיה עליו ב"ויקטוריוס".

ישרוף לכם: שעה ו-37 דקות.

 

בריון ברשת

ונעבור לסרט עם ערך מוסף. הסרט "בריון ברשת" (שמו המקורי: Cyberbully) יצא ב-2011 כשהבריונות ברשת הייתה תופעה חיה ובועטת. הסרט מספר על נערה בשם טיילור היילריג', אותה משחקת אמילי אוסמנט ("האנה מונטנה") שחווה בריונות ברשת לאחר שנרשמת לרשת חברתית פופולארית. אל אותה הבריונות נסחפים גם האנשים הקרובים לטיילור והיילריג' שגם ככה עוברת משבר בגלל גירושי הוריה מתמוטטת תחת הבריונות. "בריון ברשת" הוא סרט חזק שמראה מה מילים יכולים לעשות לאדם ומעבר להיותו מעניין הוא, כאמור, בעל ערך מוסף ושווה צפייה גם למטרות חינוכיות.

ישרוף לכם: שעה ו-27 דקות.

 

השטן לובשת פראדה

אנדריאה סאקס (אן האת'וויי) מתקבלת לעבודה במגזין האופנה הנחשק "Runaway" תחת פיקודה של העורכת הקרה והרודנית, מירנדה פריסטלי (מריל סטריפ). מהר מאוד סאקס מגלה כי היא לא זכתה בכל הקופה ושהעבודה תחת פריסטלי היא קשה מאוד ושהיא בכלל נמצאת בתחתית פירמידת החשיבות של החברה. אנדריאה (אנדי) שמאמינה שעבודה באותו מקום תפתח לה דלתות בעולם העיתונאות והתקשורת, מתעקשת להישאר בעבודה למרות אכזריותה של פריסטלי ואף מצילחה בה. אנדי הופכת להיות עובדת סטריוטיפית של החברה, בצלם מירנדה פריסטלי עצמה, מה שמוביל למשבר בינה לבין בן זוגה וחבריה מהבית. כדי להוסיף פלפל לעלילה נספר לכם שהיא מושפעת מחוויות אמיתיות של עובדת תחת פיקודה של עורכת "ווג", אנה וינטור ושוינטור הגיעה לפרימיירת הסרט לבושה בפראדה כאות מחאה, הכי מגניב.

ישרוף לכם: שעה ו-46 דקות.

 

בילי אליוט

הסרט שסוגר לנו את הרשימה הוא סרט מדהים וקלאסי שאולי אתם מכירים בזכות גרסת המחזמר שכיכבה על הבמות הישראליות בשנים האחרונות. בילי אליוט הוא נער צעיר, בן למשפחת כורים בתקופת שביתת הכורים הבריטים (1984-1985). הוא חי עם אביו ואחיו המשתתפים בשביתה ועם סבתו. בילי נשלח על ידי אביו לחוג אגרוף אך לא מתחבר לענף. לעומת זאת, אליוט מוצא עניין בחוג הבלט המתקיים בצידו השני של האולם. בסתר הוא מתחיל ללמוד בלט ומתגלה ככישרון ומורתו (ג'ולי וולטרס) רוצה לשלוח אותו לבית הספר המלכותי לבלט. הסרט מציג סוגיות התבגרות כמו רצון ההורים אל מול הרצון האישי, גילוי כשרונות, התעסקות בנטיות מיניות ובאהבות וכמובן - בחלומות. הסרט הוא קסום ומומלץ לצפייה לכל בן נוער.

ישרוף לכם: שעה ו-50 דקות.

 

אז מאיזה סרט אתם מתחילים?

תגובות