רשמית: טקס האוסקר 2021 נדחה. צילום: Gettyimages.IL/Handout

רשמית: טקס האוסקר 2021 נדחה

סגירת בתי הקולנוע ועצירת ההפקות בהוליווד בעקבות מגפת הקורונה הביאה למהלך הצפוי, טקס פרסי האוסקר ה-93 יידחה בכ-8 שבועות לתאריך ה-25 באפריל 2021. גם המועד האחרון להגשת סרטים הוזז; זו הפעם השלישית בהיסטוריה בה הטקס הנוצץ נדחה. כל הפרטים

טקס האוסקר ה-93 שהיה עתיד להתקיים ב-28 בפברואר נאלץ לזוז כמה שבועות קדימה בעקבות מגפת הקורונה שבלמה את תעשיית הסרטים ההוליוודית למשך שבועות ארוכים.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

בועידה שהתקיימה דרך אפליקציית 'זום' היום (ב') התכנסו 54 חברי הדריקטוריון של האקדמיה האמריקאית לקולנוע (שאחראית על בחירת המועמדים לפרס האוסקר) לדון בתאריך של הטקס הגדול בהוליווד. בתום הועידה הוחלט כי ליל הטקס ידחה לתאריך ה-25 באפריל וכי המועד האחרון להגשת סרטים למועמדות יהיה התאריך המקורי של הטקס - ה-28 בפברואר.  כלומר, גם סרטים שיצאו בתחילת 2021 יוכלו גם הם להתמודד על הפסלון בטקס הקרוב. 

טקס האוסקר ב-2018
טקס האוסקר ב-2018 © gettyimages

הודעת הדחייה של הטקס הייתה צפויה ודיבורים עלייה נשמעו בחודש האחרון, זאת בעקבות נגיף הקורונה שגרם לסגירת בתי הקולנוע ברחבי העולם ולעצירתן של הפקות סרטים שהיו עתידים לצאת במהלך השנה הזו. כמו כן, טרם ברור איך הטקס צפוי להתקיים תחת מגבלות הריחוק החברתי שאינן מאפשרות התכנסות כה גדולה כמו זו שבטקס הנוצץ בתיאטרון 'דובלי' בלוס אנג'לס שמכיל כ-3,300 מקומות ישיבה.

זו אינה הפעם הראשונה בה טקס האוסקר נאלץ להידחות בעקבות אירועים בינלאומיים. בשנת 1968 נדחה הטקס ביומיים בעקבות רצח לוחם למען זכויות האגם מרטין לותר קינג, ובשנת 1981 נדחה הטקס ביממה בעקבות נסיון ההתנקשות בנשיא ארה"ב דאז רונלד רייגן.

תגובות