מסע בזמן: הסרטים המומלצים מהניינטיז. צילום: באדיבות yes

מסע בזמן: הסרטים המומלצים מהניינטיז

כולנו חשבנו פעם על האפשרות של מסע בזמן, ואולי חלקנו חלמנו לנסות את זה מידי פעם, אבל עד אז - הכנו לכם מסע בזמן בעולם הקולנוע. משנות השישים הזוהרות ועד לעשור שרק חתמנו בשנת 2020, אלו הסרטים מאז ועד היום לנסוע איתם בזמן

שנות ה-90 מלאות בסרטים שלא נשכחו עד היום - מסרטי אקשן וקומדיה לקומדיות רומנטיות שאנחנו עדיין צופים בהם בכל פעם שאנחנו רוצים להירגע קצת. אז תחזיקו חזק ותחגרו חגורות (יש חגורות במכונת זמן? בכל מקרה, בטיחות קודמת לכל!), בואו נתחיל!

עוד בספרים בפרוגי:

קלולס

כי איך אפשר לפתוח את הרשימה הזאת מבלי להזכיר את הלהיט של שנות ה-90 שאנחנו עדיין אובססיבים לגביו - "קלולס". הסרט בכיכובה של אליסיה סילברסטון, שמשחקת את שר, מספר את סיפורה של נערה עשירה וחביבה בתיכון בניינטיז הזוהרות. שר וחברתה דיונה (סטייסי דאש) הן הנערות הכי פופולריות בבית הספר, וכשנערה חדשה וקצת מוזרה בשם טאי (בריטני מרפי) מגיעה לבית הספר, הן נחושות להראות לה אדיבות ואפילו מחליטות לעשות לה "מייקאובר". אבל העניינים מתגלגלים ולא הכל הולך מושלם כמו ששר ציפתה.. 

"קלולס"
"קלולס" © צילום מסך

טיטאניק

הקלאסיקה הרומנטית והעצובה "טיטאניק" נולדה בשנות ה-90, ב-1997, ליתר דיוק. הדרמה מבוססת על סיפורה האמיתי של הספינה "טיטניק", שטבעה בצורה טראגית לאחר שפגעה בקרחון. סיפור האהבה של רוז (קייט וינסלוט) וג'ק (ליאונרדו דיקפריו) יסחוף אתכם (תרתי משמע), ילהיב אתכם, וירגש אתכם (טישו מומלץ).

מטריקס

הסרט בכיכובם של קיאנו ריבס וקייט מוס, יצא ממש בסוף שנות התשעים (1999) וממש לא הצליח לצאת לעולם (ולנו) מהראש מאז (אנחנו לא מתלוננים), כך שאי אפשר לא להכניס אותו לרשימה. הסרט מעורר את השאלה - מה אם אנחנו לא באמת חיים בעולם שאנחנו חושבים, והכל אשליה? ממש חומר למחשבה, אבל בלי לחץ. הסרט מלא באקשן ובאפקטים מיוחדים שיגרמו לכם להחזיק חזק בכיסא ולוודא שאתם עדיין מחוברים למציאות. הסרט זכה לסרטי המשך, ועוד אחד נמצא בדרך.

 

10 דברים שאני שונאת אצלך

אם חשבתם שהסרט הזה הוא קומדיה רומנטית אהובה וקצת קיטשית - צדקתם. "10 דברים שאני שונאת אצלך", בכיכובם של ג'וליה סטיילס והית' לדג'ר (האביר האפל), הוא קומדיה רומנטית משגעת שתמיד גורמת לנו לפרפרים בבטן. הוא מבוסס על מחזה מאת שייקספיר, ומספר את סיפורה של קאט, נערה מרדנית שממש לא מעוניינת לצאת עם בנים בתקופה הזאת של חייה (דבר שהכי לגיטימי, כן?). כשאחותה הקטנה והפופולרית רוצה לצאת עם מישהו מבית ספרה, אביה אומר לה שרק כשאחותה תתחיל לצאת - היא תוכל גם. בסופו של יום, הסרט כן מתפתח לסיפור אהבה מיוחד במינו, אבל האם הוא יחזיק למרות שהתחיל בשקר? את זה אתם תצטרכו לגלות. 

 

אבא מתארס

הסרט שגורם לכולנו לחשוב שאנחנו רואים כפול. לינדזי לוהן (ילדות רעות) בתפקיד הגדול שלה בתור ילדה, עד כדי כך שמתפרש על שתי דמויות. הסרט "אבא מתארס" מספר על שתי תאומות שלא מכירות אחת את השנייה, כי כל אחת גרה עם הורה אחר שלה במקום אחר בעולם. כאשר נפגשות במקרה במחנה קיץ, הן מגלות את האמת (טוב, זה החלק הקל, בהתחשב בזה שהן נראות אותו דבר) ומחליטות להתחלף! הקומדיה הקורעת והכיפית היא הכי ניינטיז שיש!

 

גברים בשחור

סרט אקשן קורע בכיכובם של וויל סמית' הצעיר וטומי לי ג'ונס. ארגון סוכנים חשאים בשם "MIB", אחראי על חוצנים שמגיעים לכדור הארץ. הם דואגים שבני אדם לא יהיו מודעים לקיומם של החייזרים ביניהם (שמחופשים לבני אדם) ואחראים לחייזרים פורעי חוק. הסרט הוא בהחלט קומדיית אקשן בלתי נשכחת שלא כדאי לפספס.

 

פארק היורה

הסרט הראשון בסדרה המפורסמת של "פארק היורה" משנת 1993. הסרט מספר על פארק שעשועים, מעין גן חיות, שנועד ללא אחרים מדינוזאורים (!). הדינוזאורים התעוררו לחיים באמצעות חבורה של מדענים ומיליונר, אבל הכל מתחיל להשתבש (בלשון המעטה) כאשר הם משתחררים מהכלובים שלהם.

 

צעצוע של סיפור

נסגור את הרשימה שלנו עם סרט שאנחנו לא יכולים להאמין שיצא לפני 25 שנים. "צעצוע של סיפור" הוא סרט אנימציה מקסים וקופצני, שמספר, כמו שמבינים, על צעצועים שמתעוררים לחיים (אבל לא בקטע המפחיד). הסרט השאיר חותם רציני על עולם סרטי האנימציה והקולנוע בכלל, ואי אפשר שלא להכניס אותו לרשימה הזאת. אז למה אתם מחכים? הגיע הזמן למרתון של סרטים משנות ה-90!

 
תגובות