מסע בזמן: הסרטים המומלצים של המילניום. צילום: Warner Bros. Entertainment, באדיבות yes

מסע בזמן: הסרטים המומלצים של המילניום

כולנו חשבנו פעם על האפשרות של מסע בזמן ואולי חלקנו חלמנו לנסות את זה מידי פעם, אבל עד אז - הכנו לכם מסע בזמן בעולם הקולנוע. משנות השישים הזוהרות ועד לעשור שרק חתמנו בשנת 2020 • אלו הסרטים מאז ועד היום לנסוע איתם בזמן

שנות ה-2000 בהחלט סיפקו מהפכה רצינית בכל מה שנוגע לתרבות, ויחד עם זאת גם בכל מה שנוגע לקולנוע. בעשור משנת 2000-2010 זכינו לראות שלל סרטים אייקונים ובלתי נשכחים שעדיין הכי כיף לראות בכל ערב סרט. אז קדימה, בואו נתחיל!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הארי פוטר ואבן החכמים

נפתח את הרשימה הבלתי נשכחת בלהיט שלא מפסיקים לדבר עליו עד היום - הלא הוא "הארי פוטר". סיפורו של הילד שנשאר בחיים התחיל כסדרת ספרים שהפכה להצלחה מסחררת בכל העולם, ועד מהרה הפכה לסדרת סרטים מצליחה לא פחות. הסרט הראשון בסדרה הוא "הארי פוטר ואבן החכמים", ובכנות, קשה להאמין שעברו 19 (!) שנים מאז שיצא אל העולם. אז אנחנו לא יודעים מה אתם מתכוונים לעשות, אבל אנחנו בדרך לבינג' קסום.

אושן 11

קומדיית האקשן המטורפת, "אושן 11" גם פותחת לנו את העשור הזה בשנת 2001. הסרט מראה לנו צוות שודדים מוכשרים שמחליטים לבצע שוד בקזינו שבלשון המעטה, אי אפשר לשדוד בלי להיתפס. האם יעמדו באתגר? הסרט מספק לנו קומדיה מצחיקה בטירוף, אקשן בשפע, וקאסט עטור כוכבים: למשל, בראד פיט, ג'ורג' קלוני, מאט דיימון, ג'וליה רוברטס ועוד רבים. הלהיט זכה לסרטי המשך בשם "אושן 12" ו"אושן 13". בנוסף גם לספין אוף בכיכובן של ריהאנה ואן האת'ווי בשם "אושן 8".

שודדי הקאריביים

כבר בשנת 2003 מגיע אלינו סרט שפותח את סדרת האקשן המצליחה "שודדי הקאריביים" בכיכובם של ג'וני דפ, קירה נייטלי ואורלנדו בלום. הסרט, כמו שבטח מבינים מהכותרת, מגולל את סיפורי הרפתקאותיו של ג'ק ספארו, הפיראט המצחיק והמשוגע, יחד עם וויל טרנר בדרך להציל את אהובתו של וויל. בסרט הראשון "קללת הפנינה השחורה" העלילה מובילה אותם להרפתקה סוערת בים הגדול, כאשר אחריהם רודפים אויבים מפחידים וסכנות מוזרות ביותר.

ילדות רעות

נמשיך לשנת 2004, שהביאה לנו את הלהיט האייקוני (ושאנחנו כותבים 'אייקוני' אנחנו ממש מתכוונים לזה) "ילדות רעות". הסרט מספר על חיי הנערים בתיכון, ש"נשלטים" על ידי חבורת ה"פלסטיקס" המקובלות, עד שנערה חדשה שעד עכשיו למדה רק בביתה, מחליטה לנסות לחבל בהן מבפנים. עד מהרה העניינים די מסתבכים כאשר היא מתחילה להתרגל למצב החדש, וזה הופך לסרט בלתי נשכח. תכינו את הפופקורן ואת הלבוש הוורוד ולכו לצפות!

אחוות הג'ינס

בלייק לייבלי (אחת שיודעת), אלכסיס בלדל (בנות גילמור), אמריקה פררה ואמבר טמבלין מתאחדות לקומדיית התבגרות שלא כדאי לפספס - "אחוות הג'ינס". הסרט משנת 2005 מספר על קבוצת חברות טובות, שנפרדות לדרכיהן כאשר כל אחד נמצאת במקום אחר בעולם. לפנ שנפרדות, הן מוצאות ג'ינס מיוחד במינו, שמתאים לכולן באופן מושלם. הן חולקות אותו, והוא עובר מסביב לעולם ויחד איתו סיפורי החוויות המיוחדות של כל אחת מהחברות.

השטן לובשת פראדה

אנחנו קופצים לשנת 2006, עם "השטן לובשת פראדה". אנחנו יודעים שכבר אמרנו על שאר הסרטים שהם בלתי נשכחים. נחסוך ונציין מראש שכך זה גם פה וגם בשאר הרשימה. סיפורה של אנדראה, שרוצה להיות עיתונאית, אבל בדרך נמשכת לכיוונים קצת (קצת הרבה) שונים ממנה. אנדראה מגיעה לראיון עבודה באימפריית מגזין אופנה מפורסם ולמרות ששונה באופן קיצוני מכל העובדים שם, היא מתקבלת. היא ממשיכה בתפקיד הקשה, למרות שהיא רק עוזרת זוטרה, כי יש כאלו שאומרים לה שאם תשרוד שנה בתפקיד יפתחו לה דלתות רבות בעולם התקשורת. אחר כך העניינים לא פשוטים בכלל, כשהבוסית שלה היא בהחלט לא מלאך (ולובשת פראדה).

אווטאר

הסרט שסוגר לנו את העשור הזה. "אווטאר" הוא סרט מדע בדיוני שזכה להצלחה ענקית ברחבי העולם, עם סרט ההמשך בדרך (אחרי מעל עשר שנים!). הסרט בבימויו של ג'יימס קמרון מציג לנו עולם בדיוני. העלילה המתרחשת בשנת 2154, בני האדם רוצים לחצוב בכוכב בשם "פנדורה", בעקבות כישלון המשא ומתן עם התושבים שם (השייכים לגזע שנקרא "נאבי") בני האדם פותחים במלחמה על הכוכב. חייל לשעבר בשם ג'ייק סאלי, נבחר להשתתף בפרויקט מיוחד בשם "פרויקט אווטאר". סאלי חי בכוכב בשלט רחוק דרך דמות האווטאר שלו ומתיידד עם התושבים המקומיים. כאשר מתאהב באחת מאנשי הכוכב, הוא קרוע בין שני עולמות.

 

 

תגובות