גירל פאוור: הנשים החזקות בתעשיית הקולנוע. דניאל מילר, באדיבות yes

גירל פאוור: הנשים החזקות בתעשיית הקולנוע

היום (ב'), אנו מציינים את יום האישה הבינלאומי, ולכן החלטנו להרים לנשים שהשפיעו בצורה הכי משמעותית על עולם הקולנוע ונתנו לכולנו תקווה והשראה!

הנשים האלו עובדות במשך כל חייהן ויוצרות לנו תוכן מדהים, אז הגיע הזמן לתת את הכבוד והאהבה שמגיעה להן! סידרנו לכם ולכן רשימה של עשרה נשים חזקות בעולם הקולנוע.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

אמה ווטסון

את אמה כנראה תכירו בזכות תפקידה המשמעותי בסרטי "הארי פוטר", שם שיחקה את דמותה של הרמיוני. אך חוץ מהתפקיד האייקוני הזה, היא שיחקה בשלל תפקידים שונים בעולם הקולנוע - לדוגמה  ב-"היפה והחיה" או "נשים קטנות". בנוסף לפעילות שלה בעולם הקולנוע, היא גם פועלת למען זכויות נשים ואפילו נבחרה ל"שגרירה של רצון טוב" מטעם האו"ם לשוויון מגדרי, העצמה נשית וקריאה לגברים לתמיכה בשוויון זכויות לנשים. אמה מראה לנו כוח נשי במיטבו ואנחנו מעריכים אותה בטירוף!

אמה ווטסון
אמה ווטסון © צילום: Gettyimages.IL/Dia Dipasupil

גל גדות

כמה אפשר להגיד על גל שלנו? היא התחילה את הקריירה שלה במגוון תפקידים מקומיים (ותפקיד קולנועי ישראלי אחד) ולאחר שזכתה לפרסום עולמי בעקבות התפקיד שלה ב-"מהיר ועצבני", הגיעה אל התפקיד המוכר לכולנו - "וונדר וומן". בזכות דמותה של וונדר וומן, גל מצליחה לייצג את הנשים בתחום גיבורי וגיבורות העל (דבר שכמעט ולא היה עד היום). בכל מקום שהיא מככבת בו, היא מביאה לנו ולכל הנשים שבעולם גאווה ענקית!

© צילום: gettyimages.IL/Jamie McCarthy

מריל סטריפ

מריל סטריפ היא אחת השחקניות המוכרות והמצליחות ביותר בכל הזמנים. שיחקה במעל ל-60 סרטים וביניהם כמובן "סדרה של צרות", "השטן לובשת פראדה", "מאמא מיה", "נשים קטנות" וממש לא מזמן בסרט "הנשף". מריל הייתה מועמדת ליותר מ-215 פרסים וזכתה ב-97 מהם. היא הפכה לאגדת קולנוע אייקונית וענקית וכיום היא אחת הנשים הכי מרוויחות בהוליווד!

מריל סטריפ
מריל סטריפ © צילום: באדיבות yes

גרטה גרוויג

גרטה התחילה בעולם המשחק ומחזיקה רשימה מכובדת של סרטים שכיכבה בהם (חלקם עם נטלי פורטמן). ב-2017, יצא הסרט שכתבה וביימה, "ליידי בירד", הוא זכה בהמון מועמדויות ופרסים כמו גלובוס הזהב. מיד אחריו ב-2019, הוציאה את הסרט "נשים קטנות" שגם אותו כתבה וביימה. הסרט הצליח בטירוף וכולל שחקניות ושחקנים מהשורה הראשונה. לגמרי מישהי לקחת ממנה השראה!

גרטה גרוויג (משמאל)
גרטה גרוויג (משמאל) © צילום: CHARLIE GRAY, באדיבות yes

שירה האס

אם כבר דיברנו על גל גדות, איך אפשר שלא להזכיר גם את שירה? הפריצה הגדולה שלה לקולנוע מעבר לים הייתה כששיחקה בסרט האמריקאי "אשתו של שומר גן החיות" (אחרי ששיחקה גם בסרט האמריקאי-ישראלי "סיפור על אהבה וחושך") וברגע שנכנסה אל עולם הקולנוע, כולם נשארו בשוק. מאז קטפה כמה תפקידים ראשיים ולאחרונה גם ב-"אסיה". שירה מראה לנו איך חלומות יכולים להתגשם, ושבעזרת הרבה השקעה - נוכל להגיע לאן שרק נרצה.

זנדאיה 

אחת הנשים המדוברות בתעשייה, בזכות כישרון המשחק המדהים שלה ולקיחת "הכוח" של הפרסום אל מקומות מדהימים. היא שיחקה בסרטי "ספיידרמן" ביחד עם טום הולנד, אך גנבה לו לגמרי את כל הבמה וכיום הם בצילומים לעוד סרט. ממש לא מזמן, יצא סרט ל'נטפליקס' ושמו "מלקולם ומארי" בכיכובה כשחקנית ראשית שכולו בשחור לבן ואותו גם הפיקה. זנדאיה משמשת דוגמה לכולן לא לפחד להיות מי שהן ולהיות בטוחות במי שהן ומראה כמה היא מרגישה בנוח עם עצמה!

זנדאיה
זנדאיה © צילום: gettyimages.IL/Jamie McCarthy

רונית אלקבץ ז"ל

רונית אלקבץ נחשבת לאחת הנשים המשפיעות בקולנוע הישראלי, הופיעה בסרט "חתונה מאוחרת" והסצנה בה שיחקה הפכה לאחת הסצנות הנועזות ביותר בישראל. לאחר מכן, רונית הפכה ליוצרת בעצמה ושיחקה, ביימה וכתבה ביחד עם אחיה את הסרטים "ולקחת לך אישה" "שבעה" ו-"גט". במהלך חייה זכתה בלא מעט פרסים ושינתה את עולם הקולנוע הישראלי לגמרי. רונית הייתה ידועה בתור אחת שלא מפחדת וההשתתפות שלה בסרטים הקפיצה אותם בטירוף!

© צילום: עמית ברלוביץ', באדיבות yes

אוליביה ווילד

אוליביה התחילה את הקריירה שלה בתור שחקנית טלוויזיה, אך בשלב מסוים הרגישה שבוער בה עולם הקולנוע בנוסף למשחק, מאז אוליביה לא הפסיקה ליצור. היא הפיקה ושיחקה בסרט "חברים לשתייה" והפיקה מספר סרטים דוקומנטריים במהלך שהמשיכה לשחק במגוון סרטים. ב-2019 ביימה את הסרט "חורשות את הלילה" וכיום מביימת את הסרט "Don't worry darling" שמככבים בו הארי סטיילס ופלורנס פיו. אוליביה תמיד דואגת לקדם נשים ופמיניסטית בנשמתה.

       דמי מור

דמי היא שחקנית, מדבבת ומפיקה גדולה בעולם הקולנוע. היא דיבבה את דמותה של אזמרלדה בסרט "הגיבן מנוטרדאם", הפיקה ושיחקה ב-"מחשבות קטלניות" (שם הייתה מפיקה שותפה), "אז ועכשיו" ו-"ג'י איי ג'יין". שיחקה בסרטים המוכרים "סטריפטיז", "המלאכיות של צ'ארלי", "מיסטר ברוקס" ו-"LOL". גם לאחר כמעט 40 שנות פעילות, היא לא מפסיקה ליצור ולחדש וזה לגמרי ראוי להערכה! 

דמי מור ומיילי סיירוס בסרט "LOL"
דמי מור ומיילי סיירוס בסרט "LOL" © צילום: באדיבות yes

ג'ולי אנדרוז

ג'ולי בת ה-85, הספיקה לעשות כל כך הרבה דברים בחייה ואנחנו התברכנו לראות את הכישרון הענק שלה בשלל דברים. חוץ מזה שהיא שחקנית, היא גם זמרת, רקדנית וסופרת. היא זכתה בפרסים הכי נחשקים ונחשבים - אוסקר, גלובוס הזהב, מפעל חיים, אמי וגראמי ולגמרי מגיע לה. "מרי פופינס", "צלילי המוסיקה" ו-"יומני הנסיכה" הם רק חלק מהסרטים האייקונים שכיכבה בהם.

צלילי המוזיקה
צלילי המוזיקה © צילום: באדיבות yes
תגובות