טקס האוסקר 2021: ״ארץ הנוודים״ ו״נשמה״ הם הזוכים. Disney Pixar, צילום מהטריילר

טקס האוסקר 2021: ״ארץ הנוודים״ ו״נשמה״ הם הזוכים

הטקס הגדול והחגיגי ביותר בהוליווד נערך הלילה (שעון ישראל) במתכונת פיזית אך מצומצמת, ובו הוכרזו הזוכים הגדולים של השנה בעולם הקולנוע

טקס האסוקר נחשב לטקס החשוב ביותר בעולם הקולנוע מסביב לעולם, אך מה עושים בשנה שעדיין אין בתי קולנוע שפועלים כסדרם? למעשה לא מעט מהסרטים המועמדים בו היו זמינים ברשתות הסטרימינג השונות, חלקם היו זמינות בבתי הקולנוע (איפה שהתאפשר) ובישראל למשל את רובן כלל לא ראינו וספק אם נראה בפלטפורמה קולנועית. טקס האוסקר ה-93 נערך הלילה (שעון ישראל) והכריז על הזוכים השונים בשנה הזו.ֿ

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

השנה, לעומת השנה שעברה, הטקס נערך באופן פיזי (באיחור של חודשיים) עם 170 מוזמנים בלבד ובכמה נקודות שידור. הקורונה עדיין איתנו, למרות ההקלות המתאפשרות בלא מוקדים בעולם בעקבות מבצע החיסונים.

את הפרס החשוב של הערב, ״הסרט הטוב ביותר״ קטף ״ארץ הנוודים״ שהסתמן כזוכה הגדול בחודשים האחרונים. השחקנית פרנסס מקדורמנד שהובילה אותו זכתה בפרס ״השחקנית הראשית״.

 

״השחקן הראשי״ של השנה הוא אנתוני הופקינס מהסרט "האבא", שחקן משנה הוא דניאל קלויה על תפקידו ב"יהודה והמשיח השחור", ושחקנית משנה: יו יאנג יון מ"מינארי".

בפרס התסריט מקורי זכתה אמרלד פנל על "צעירה ומבטיחה", אחד מהסרטים הרווחים ביותר של השנה; את פרס ״הסרט התיעודי הטוב ביותר״ קטף הסרט ״מורתי התמנונית״.

בפרס סרט אנימציה הטוב ביותר זכה כצפוי הסרט "נשמה" של דיסני ופיקסאר. בגזרת ״נשמה״ נרשם פרס נוסף - ״הפסקול המקורי״, השיר הטוב ביותר בסרט הוא: Fight for You, מ"יהודה והמשיח השחור". בקטגוריית סרט האנימציה הקצר זכה: If Anything Happens I Love You.

 
 

בקטגוריית ״הסרט קצר״, בו גם הייתה נציגות ישראלית עם ״עין לבנה״ של תומר שושן (בכיכובו של דניאל גד), זכה הסרט: ״Two Distant Strangers״, ואילו בפרס סרט דוקו קצר: ״Colette״.

עין לבנה - לא זכה, אבל הביא כבוד
עין לבנה - לא זכה, אבל הביא כבוד עם מועמדותו © סער מזרחי, באדיבות yes

גרסה ערוכה ומתורגמת של הטקס ישודר ב-yes וב-STINGTV ביום שלישי (27/4) בשעה 21:00.

תגובות