לא מה שחשבתם: האמת על סרטי דיסני האהובים. Disney באדיבות yes

לא מה שחשבתם: האמת על סרטי דיסני האהובים

מ"שלגיה" ועד "פרוזן": הסרטים של דיסני הם חלק מהילדות של כולנו, אך לא כולם כל כך נאמנים לסיפורים עליהם הם מבוססים • סקרנים?

סרטים דיסני האהובים כמו "היפה והחיה" ו"לשבור את הקרח" היו חלק מהילדות שלנו, אך אולי תופתעו לגלות, או שלא, שאותם סרטים הם לא מקוריים לגמרי אלא מבוססים על סיפורי ילדות ישנים שעברו שינויים. קבלו כמה מהאגדות שהפכו ללהיטי קולנוע!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

שלגיה ושבעת הגמדים

"שלגיה ושבעת הגמדים" הוא למעשה סרט האנימציה הראשון באורך מלא של דיסני. למעשה העלילה מבוססת על סיפור גרמני ישן. על פי העלילה המקורית, האם החורגת באה אל שלגיה לא פעם אחת אלא שלוש ובכל פעם הציעה לה משהו אחר: בפעם הראשונה מחוך איתו היא ניסתה לחנוק אותה, בפעם השניה מסרק מורעל ואילו רק בפעם השלישית הצליחה האם והרעילה את שלגיה עם תפוח מורעל. עוד על פי עלילת המקור: הנסיך התאהב בשלגיה והחליט לקחתה לארמונו. בעוד משרתיו נושאים את ארונה (שכן היא נמצאה בתרדמת לאחר שהורעלה) אחד מהם מעד על שיח וטלטל את שלגיה, התפוח נפלט מגרונה והיא התעוררה. אכן לא הסיפור הרומנטי עם הנשיקה של דיסני אך אין ספק שהוא יותר ריאליסטי.

© DISNEY באדיבות yes

לשבור את הקרח

הסרט האהוב הזה מבוסס באופן רופף ביותר על הסיפור "מלכת השלג", אותו דיסני רצו לעבד לסרט במשך שנים רבות אך לא היו בטוחים איך. הסיפור המקורי עוסק באח ואחות אשר חיים באושר עד שהאח נחטף על ידי מלכת השלג, עליה מבוססת דמותה של אלזה. האחות כמובן מנסה לחלץ את אחיה ובסופו של דבר מצליחה להגיע אליו כמעט ברגע האחרון, כשליבו כמעט קופא למוות והיא מחיה אותו בנשיקה של אהבת אמת. מזכיר לכם משהו? את מוטיב האחים שמצילים זה את זה בנשיקה לקחו דיסני מכאן אך בניגוד לסיפור המקורי, מלכת הקרח עצמה הפכה לאחות המצילה. לא יודעים מה איתכם, אבל אנחנו דווקא אהבנו את השינוי של דיסני!

© צילום: Disney באדיבות yes

פלונטר

גם במקרה זה דיסני נתנו לעצמם יד חופשית בעלילה. בניגוד לסרט, בעלילה המקורית רפונזל היא בת להורים פשוטי עם ולא מלכים ולכן היא גם לא נסיכה. דווקא מי שמציל אותה הוא הנסיך בעוד לפי הסרט הוא בכלל גנב. יתר על כן התגנבותו של הנסיך למגדל לא הייתה קלה במיוחד. על פי העלילה המקורית כשהנסיך ניסה לטפס על המגדל הוא נפל למטה על הקוצים והתעוור בשתי עיניו, מכיוון שאמה החורגת של רפונזל מפילה אותו, למזלו רפונזל הייתה שם כדי לרפאו. היא בורחת עימו מהמגדל והם חיים באושר.

© Disney באדיבות yes

בת הים הקטנה

יחסית לשאר הסרטים ברשימה הזו בת הים הקטנה לא יותר מדי שונה מהסיפור המקורי עליו היא מבוססת ובה אריאל מוותרת על קולה בשביל זוג רגליים כדי שתוכל ללכת עם בני האדם ולהיות עם בן האנוש בו התאהבה. אך במקור לזוג הרגליים הייתה תופעת לוואי: בכל פעם שתלך על רגליה תרגיש אריאל סכינים מתחת לכפות רגליה. על הקו הזה בעלילה החליטולוותר -  וזה לא הכל. בניגוד לסרט, אריאל לא הצליחה לגרום לנסיך להתאהב בה ועל כן נצטרכה להפוך לקצף הגלים, למרות זאת בנות האוויר (יצורות קסומות שתפקידן לקרר את הארצות החמות ולהביא ריח לפרחים) ריחמו עליה והפכו אותה לבת אוויר במקום.

© Disney באדיבות yes

היפה והחיה

העלילה מבוססת על מעשייה עממית צרפתית והיא לא השתנתה בהרבה, אך כן היו מספר נקודות מובדלות מהגרסה על המסך. בסרט בל היא בת יחידה, לעומת זאת בסיפור המקורי יש לה שתי אחיות גדולות; גסטון שלוקח חלק נכבד ביותר מעלילת הסרט לא קיים בכלל בסיפור המקורי.

היפה והחיה
היפה והחיה © Disney באדיבות yes
תגובות