TLVFest: סרטי הגאווה שלא כדאי לכם לפספס. באדיבות TLVFest

TLVFest: סרטי הגאווה שלא כדאי לכם לפספס

לכבוד הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה או בשמו המוכר יותר "TLVFest", אשר מתקיים אחת לשנה בסינמטק תל אביב, אספנו במיוחד עבורכם המלצות לכמה מסרטי הגאווה שיוצגו באירוע - שאתם לגמרי חייבים לראות

השנה, הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה יציין 16 שנים לקיומו. במהלך עשרת ימי הפסטיבל (החל מה-11 בנובמבר עד ה-20 בנובמבר), יוצגו מגוון סרטים בנושאי גאווה ומגדר, יקויימו מפגשים עם יוצרי קולנוע מישראל ומחו״ל, סדנאות ועוד שלל פרויקטים מיוחדים. לכן, לכבוד המאורע המיוחד - החלטנו לאסוף רשימה של כמה מסרטי הגאווה שיוצגו בפסטיבל, שבהחלט, לא כדאי שתפספסו! צפייה נעימה. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

מותק - Sweetheart 

את הסרט הבריטי "מותק" בבימויה של מרלי מוריסון - אתם חייבים לראות. עלילת הסרט עוקבת אחר נערה בשם איי ג׳יי, חובבת איכות הסביבה אשר אוהבת ללבוש בגדי בנים, שמגיעה בלית ברירה לאחר שהושעתה מבית הספר, לאזור הנופש החביב על משפחתה יחד עם אימה ושתי אחיותיה. החופשה מתדרדרת במהירות כאשר איי ג׳יי מגלה שבבקתת הנופש או יותר נכון "בקראוון הצפוף" אין Wi-Fi - דבר אשר גורם לה לחשוב אפילו יותר כי מדובר בחופשה הגרועה בחייה... עד הרגע בו היא פוגשת את איסלה שעובדת כמצילה בבריכה באתר הנופש. הסרט מתאר באופן מתוק להפליא, את תהליך ההתבגרות שעוברות האם ובתה. הוא זכה במגוון פרסים והוא לגמרי שווה צפייה! 

 

תפוח אדמה חולם על אמריקה - POTATO DREAMS OF AMERICA

הסרט "תפוח אדמה חולם על אמריקה" מגולל את סיפורו של ווס הארלי (וואסילי נאומנקו) אשר נולד בעיר ולדיווסטוק שבברית המועצות. וואסילי העשיר את עולמו וילדותו מסרטים אמריקאים משנות ה-80 וכאשר עבר לגור עם אמו בסיאטל בגיל 16, יצא מהארון והפך לקולנוען. כעת, הוא משחזר בלהט מלודרמטי, פרובוקטיבי ומסוגנן להפליא, את סיפור ילדותו הקשה, בה נאלץ וואסילי הרגיש, להתמודד עם הסביבה השמרנית וההומופובית שברוסיה, עם חרדותיו השונות, סבתא קשוחה ועם אמא שעובדת כרופאה בבית סוהר שהרשויות לא ממש אוהבות את דרך מחשבתה... הסרט זכה בפרסים רבים ומציג בעזרת תפאורה מושקעת, ביגוד מרהיב ובחירות מוזיקליות מדהימות, סיפור קסום, מפתיע ומרגש - שאתם לגמרי חייבים לראות. 

אנחנו חייבים לעשות משהו - We Need To Do Something 

חובבים של ז׳אנר סרטי אימה? הסרט הבא שנעשה על ידי המפיקים של סרטי המסור ושל הלהיט של נטפליקס "קופסת הציפורים" - הוא בדיוק בשבילכם! עלילת הסרט עוקבת אחר מליסה (השחקנית סיירה מק׳ורמיק) התיכוניסטית אשר לכודה בבית עם משפחתה לאחר טורנדו קיצוני. הסרט אמנם מתחיל כסרט אימה בעקבות אסון טבע, אך במהרה הופך למסע הישרדות כאשר הלחצים המשפחתיים עולים מעל לפני השטח ומליסה ואחיה הקטן מוצאים את עצמם באמצע קרב הישרדות בין שני הוריהם ששונאים אחד את השניה. אם חשבתם שזה הכל - חשבו שנית כי בהמשך גם מסתבר שלא מדובר בטורנדו אלא באסון אפוקליפטי גדול הרבה יותר וכנראה מליסה ובת זוגה אשמות בזוועות שעומדות להתרחש...

 
ללא קווים ישרים: עלייתו של הקומיקס הקווירי - No Straight Lines: The Rise Of Queer Comic 

הסרט הבא הוא סרט תיעודי של הבמאית ויויאן קליימן, אשר מתאר את סיפורם של חמישה אמני ואמניות קומיקס קווירים עצמאיים, שהצליחו להגיע להצלחה ביקורתית ומסחרית וקיבלו במה בינלאומית לאחר שסבלו שנים מעשיית עבודות ללא שום תקציב והכרה ממסדית. הסרט מציע הצצה מרתקת לתהליכים שעברו בחייהם האישיים על רקע השינויים ההיסטוריים, החל ממשבר האיידס, אפליה במקום העבודה על רקע מגדר ועד לחיפוש אחר אהבה. סרט מדהים ומרגש שגם יגרום לכם להזיל דמעה לאור סיפור ההצלחה המטורף והדרך הקשה שעברו - מומלץ! 

 

אגדה שחורה - La Leyenda Negra 

יצירת הביכורים המצולמת שחור-לבן של פטרישיה וידאל דלגאדו, מספקת קול חדש ומרגש בעולם הקולנוע העצמאי. וידאל מצליחה ליצור סרט אקטואלי, פוליטי וגם מאוד אישי, שעוקב אחר סיפורה של אלטייה, תלמידה שמגיעה לתיכון חדש בקומפטון שבלוס אנג׳לס, אשר לוקחת חלק בקבוצה מחתרתית שמציירת גראפיטי פוליטי. היא מתיידדת עם רוזריטו, ילדה פופולרית שמואסת בקליקה הערמומית של חברותיה לתיכון וככול שהבנות מתקרבות יותר ויותר זו לזו, אלטייה נלחמת ביתר שאת על זכותה להישאר בבית שהיא תמיד הכירה. 

 
מיס - Miss

אם אתם אוהבים דרמות קומיות ומחפשים סרט קליל ומבדר - הגעתם למקום הנכון. הסרט הצרפתי "מיס" חוקר סוגים שונים של גבריות ונשיות ועוקב אחר אלכס, שחלם להיבחר בילדותו, למיס צרפת. לאחר 15 שנה, החיים מובילים את אלכס אל מציאות אחרת ממה שדמיין את עצמו כילד, כשלפתע, מפגש בלתי צפוי מעיר אצלו את החלום הנשכח וגורם לו להחליט להתמודד על התואר הנחשק. עד כאן הכל טוב ויפה, אך ישנה בעיה אחת: אלכס הוא בחור. בחור מאוד נשי שאוהב להתלבש, להתאפר ולהתנהג כאישה בחייו, אבל הוא עדיין רואה את עצמו כבחור… למרות זאת, בעזרת המשפחה הנבחרת והמאוד צבעונית שלו - הוא עומד להשתתף בתחרות.

תגובות