שנת המיוזיקלס: הסרטים המוזיקליים שנזכור מהשנה שהסתיימה. באדיבות פורום פילם

שנת המיוזיקלס: הסרטים המוזיקליים שנזכור מהשנה שהסתיימה

שנת 2021 הייתה השנה של הסרטים המוזיקליים – החל מהעיבוד של ספילברג ל"סיפור הפרברים" ועד ל"סינדרלה" שהציג לנו סיפור פמיניסטי מלא בשירים קליטים. אספנו עבורכם את הסרטים המוזיקליים שעשו לנו את השנה, וגם כל מה שאנחנו יודעים על המיוזיקל הישראלי החדש: "המנצחים"

עוד במדור בידור של פרוגי:

סיפור הפרברים

אחד מהסרטים המוזיקליים המפורסמים ביותר הוא "סיפור הפרברים" – עיבוד מודרני ל"רומיאו ויוליה" אשר מספר על היריבות בין כנופיית הג'טס, קבוצת בני מעמד הפועלים ממוצא אמריקני, והשארקס, קבוצת בני מהגרים מפורטו ריקו. כאשר טוני, חבר הג'טס, מתאהב במריה, אחותו של מנהיג השארקס, היריבות בין הכנופיות גואה והופכת למלחמה. "סיפור הפרברים" החדש הוא עיבודו של סטיבן ספילברג לסרט המקורי משנת 1957, בכיכובה של רייצ'ל זיגלר. זהו תפקידה הראשון אי פעם על המסך הגדול, ולאחר ההצלחה המסחררת, היא נבחרה לגלם את שלגיה בסרט החדש לצד גל גדות, המגלמת את המלכה הרעה.

 

שכונה על הגובה

בתוך מספר שנים, לין מנואל-מירנדה הפך לאחד מיוצרי מחזות הזמר וכותבי השירים המוצלחים ביותר בעולם. הוא יצר את המחזמר המצליח "המילטון" וכתב את השירים לסרטים "מואנה" ו"אנאקאנטו". המחזמר הראשון שכתב נקרא "שכונה על הגובה" – סיפור על הקהילה הלטינית בשכונת "וושינגטון הייטס" ועל חיי התושבים שבה. בזכות ההצלחה המסחררת של המחזמר בשנת 2008 והפיכתו של מנואל-מירנדה לאחד מכותבי מחזות הזמר המוכרים ביותר, "שכונה" עברה מבמות ברודוויי אל המסך הגדול. הסרט המוזיקלי כבש את אולמות הקולנוע, והפך לאחד הסרטים המצופים ביותר לעונת הפרסים.

טיק טיק... בום!

"טיק טיק... בום!" הוא הסרט המוזיקלי המיוחד ביותר שיצא השנה, ולו רק בזכות האדם שיצר אותו. ג'ונתן לארסון היה אחת ההבטחות הגדולות ביותר בעולם מחזות הזמר – אדם צעיר ומוכשר שהמוזיקה זרמה בעורקיו, אשר חלומו היה להעלות מחזמר על במות ברודוויי. לאחר למעלה מעשור של עבודה קשה, לארסון יצר את המחזמר "רנט", שנחשב עד היום למחזה פורץ דרך ואף זכה לסרט מצליח. אך סיפורו של ג'ונתן הסתיים בצורה עגומה – בלילה שלפני הפרמיירה, לארסון הלך לעולמו בשנתו, ומעולם לא זכה לראות את המחזה מצליח. "טיק טיק... בום!", אופרת הרוק שכתב לארסון, עובד לסרט בכיכובם של אנדרו גארפילד וונסה האדג'נס על ידי לין מנואל-מירנדה. עלילת המיוזיקל מספרת על לארסון בשבועות החשובים של חייו - הוא עומד לחגוג את יום הולדתו ה-30, ומתחיל לעבוד על הסדנה של המחזמר אותו כתב במשך שמונה שנים. הוא יודע שאם הוא לא יצליח עכשיו, הוא יפסיק להיות כותב מחזות זמר שממלצר, אלא מלצר עם תחביב. אין מה להגיד על הסרט הזה חוץ מכל מה שכבר נאמר עליו – זהו כנראה הסרט המוזיקלי הטוב ביותר שיצא השנה, וצפוי להיות מועמד למספר גדול של פרסי אוסקר. אם עדיין לא צפיתם בו, אנחנו ממליצים בחום!

 


אוון הנסן היקר

הסרט "אוון הנסן היקר" הוא עיבוד למחזמר באותו השם, שרץ כבר שנים על במות ברודוויי, בכיכובו של בן פלאט ("הפוליטיקאי", "פיץ' פרפקט") אשר גילם את אוון הנסן גם במחזמר המקורי. עלילת הסרט מספרת על אוון, נער עם חרדה חברתית, אשר גורם בטעות למשפחתו של קונר מרפי, בן כיתתו שהתאבד, לחשוב שהם היו החברים הכי טובים. הוא מסתבך ברשת השקרים שטווה על מנת שלא לאכזב את משפחת מרפי ועל מנת להישאר חבר של זואי – אחותו של קונר, בה הוא מאוהב. "אוון הנסן היקר" הוא סרט שכולו לב, אשר מראה גם את הצדדים הפחות טובים בתיכון. אוון מגלה שהוא לא האדם היחיד עם חרדה חברתית ומנסה להתמודד איתה, ומשפחתו של קונר מנסה להתמודד עם האובדן של קונר, כל אחד מהם בדרכו שלו. למרות ש"אוון הנסן" לא הפך לסרט מצליח כמו שאר הסרטים ברשימה, הוא סרט מיוחד המבוסס על מחזמר מקסים שזכה במספר פרסי טוני ואוליבייר.

 


סינדרלה

צפינו כבר בעיבודים רבים לסיפור הקלאסי "סינדרלה", אך הסרט בכיכובה של קמילה קביו הוא בהחלט אחד הטובים שראינו. קמילה היא לא הסינדרלה המוכרת – היא אישה צעירה ושאפתנית שחולמת להקים חנות שמלות יום אחד ולממש את אהבתה לאופנה, ולא מעוניינת להינשא לנסיך שהכירה לפני רגע ולוותר על חלומותיה למענו. בסרט יש שירים מקוריים, ובהם משולבים שירים אהובים ומוכרים כמו "Somebody To Love", "Perfect" ו"Material Girl". לצד קביו מופיעים שחקנים וזמרים כמו אידינה מנזל ("לשבור את הקרח"), בילי פורטר וג'יימס קורדן. זהו עיבוד מקורי ופמיניסטי לסיפור המוכר, ואנחנו מחכים לעוד סרטים בכיכובה של קמילה!

 

ולסיום, הסרט המוזיקלי הישראלי המצופה של השנה: המנצחים

"המנצחים", סרט מוזיקלי חדש שאמור לצאת השנה, מספר על תקופת האופוריה לאחר הניצחון במלחמת ששת הימים. בסרט מככבים שחקנים אהובים ומוכרים כמו דניאל ליטמן, עמית פרקש וידין גלמן, ויש בו 14 שירים מקוריים שנכתבו על ידי רן שם טוב, שהלחין גם את "לשחרר את שולי". "המנצחים" נחשב לאחד הפרויקטים הישראליים המצופים ביותר בשנה הקרובה, והוא מצטרף לרשימה מצומצמת יחסית של סרטים מוזיקליים ישראליים. עלילת הסרט מתמקדת בשני זוגות חברים שהמלחמה והניצחון במלחמת ששת הימים שינו את חייהם. אנחנו לא יודעים מה איתכם, אבל אנחנו כבר לא יכולים לחכות!

תגובות