כמו שלא הכרתם: התסריט הגנוז ל"דמדומים" נחשף. באדיבות yes

כמו שלא הכרתם: התסריט הגנוז ל"דמדומים" נחשף

ספר הנוער הידוע "דמדומים", שהציג לנו לראשונה את משולש האהבה האלמותי של אדוארד, בלה וג'ייקוב מכר אין ספור עותקים והפך לסרט מסדרת הסרטים המצליחה שאנחנו מכירים כיום. אבל לפני שכל זה קרה, הייתה גרסה מאוד שונה לסרט, והיא יא ממש לא הייתה רומנטית

עוד לפני שיצא הספר "דמדומים" של סטפאני מאייר לחנויות ופילג את כולם למחנה ג'ייקוב ומחנה אדוארד, הזכויות לסרט כבר נקנו על ידי חברת ההפקה MTV Films שהופקו במסגרתו הרבה כותרים מצליחים. לפי הרעיון שהוגש למשרדי חברת ההפקה, היה מדובר בסרט שמבוסס על סלוגן של "רומיאו ויוליה, אבל עם ערפדים". ממה שנשמע כמו שילוב מנצח, MTV ותכנים של אהבה ונוער, נוצר התסריט שאף אחד לא ציפה שאי פעם ייכתב - אפילו לא הסופרת עצמה.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

בפרק השני של הפודקאסט "The Big Hit Show", חשף לראשונה התסריטאי מארק לורד את הגרסה שלו ל"דמדומים". על הדרישה שהגיעה מחברת ההפקה והשפיעה על כתיבת התסריט סיפר לורד, שהיה הראשון לקבל את התפקיד של עיבוד הספר למסך הגדול- "הם (MTV) רק רצו להוסיף עוד אקשן כדי להעצים את זה ולתת משהו מעבר לקהל הגברי. הם חשבו שהם יאבדו את הקהל הגברי עם יותר מדי רומנטיקה".

מלבד התיאור על תהליך היצירה הארוך והמסובך, פורטו בפרק סצנות שנכתבו בתסריט הגנוז, שמתוארות כאילו יצאו מסרט אקשן חסר מעצורים ולא מסרט הפנטזיה והרומנטיקה המוכר. אלה מראות את בלה (הדמות הראשית) באור אחר לגמרי מהנערה המובכת והמופנמת שכולנו מכירים, יש שיגידו אפילו יותר מדי אחר. בגרסה הזאת, מתאר לורד כי הוא רצה שבלה תהיה דמות יותר חזקה, שתירה בערפדים ותפוצץ דברים. באחת הסצנות, אבא של בלה נרצח בעוד היא ואדוארד בורחים על סירת מנוע. עוד מהתסריט המעניין - סצנה בה נרצח קראייליל (אב משפחת הערפדים קאלן) באכזריות ואחת בה בלה יורה בערפד עם שוטגן.

© צילום: Deana Newcomb באדיבות yes

את התסריט הראשון קיבלה לקריאה הבמאית קתרין הארדוויק, שהכירה את הספר המקורי ולא הייתה מרוצה בכלל. "אמרתי 'דבר ראשון, התסריט חייב ללכת לזבל. זה לא טוב, אתם חייבים לעשות את זה כמו בספר'", עוד הוסיפה כי "בתסריט המקורי הייתה סצנה בה הייתה בלה על אופנוע ים, נרדפת על ידי ה-FBI. היא הייתה (בתסריט) כוכבת אתלטית, שום קשר לספר". מטעם הסופרת עצמה נאמר כי היא גם שנאה את התסריט של לורד, אבל לא רצתה להעביר את הזכויות לחברה אחרת שתהרוס גם היא את הספר.

מאז הועברו הזכויות לחברת הפקה אחרת, נשכרה תסריטאית אחרת ששכתבה את התסריט והפכה אותו למה שאנחנו מכירים היום - סדרת סרטים מצליחה ששינתה לעד את ז'אנר סרטי הנוער.

תגיות
תגובות