אדום אש: הדברים שהכי מעצבנים אותנו בגיל ההתבגרות. פורום פילם

אדום אש: הדברים שהכי מעצבנים אותנו בגיל ההתבגרות

תקופת ההתבגרות לא פשוטה בכלל לבני הנוער, שינויים רגשיים לצד שינויים פיזיים שאנחנו חווים ועל הדרך גם ההבנה שסוף סוף אנחנו אנשים בוגרים עם אחריות • לפניכם חמישה דברים שלגמרי גורמים לנו לאבד עשתונות ולהפוך לאדומים!

בשיתוף עם פורום פילם

תקופת ההתבגרות היא תקופה לא פשוטה, בניסיון להבין איך שורדים את בית הספר, מנהלים מערכות יחסים בפעם הראשונה למול השינוי הגופני שאנחנו כבני הנוער עוברים וקשת הרגשות שמרגישים- מרגעי שמחה ועצב פתאומיים. בפעם הראשונה כל האחריות מוטלת עלינו ואנחנו כבר לא ילדים קטנים, ובואו נודה על האמת גם לא ברור מה לעשות.

אדומה אש, סרט חדש מאולפני דיסני-פיקסאר המספר את סיפורה של מיי, נערה בת 13 חנונית, אשר קרועה בין להיות בת צייתנית וממושמעת לאמה לבין הכאוס הגדול הזה שהוא גיל ההתבגרות. אמה מאד מגוננת ושלטנית שתמיד דואגת להיות בקרבת מקום ולפקח עליה מהצד. אם מיי חשבה ששינויי גיל ההתבגרות כוללים רק שינוי תחומי עניין, מערכות יחסים חדשות ושינויים גופניים, היא גם מגלה ברגע שהיא מתרגשת קצת יותר מידי, היא נהפכת לפנדה אדומה ענקית מול כולם! מי שמבצעת את המוזיקה לסרט היא לא אחרת מאשר הזמרת ביילי אייליש, בת ה-20.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

 

חצ'קונים על הפנים

בתקופת ההתבגרות, אנחנו משתנים כשהאזור הכי בעייתי מכולם הוא אזור הפנים. חצ'קונים מכסים את הלחיים והמצח ואנחנו עוד לא ממש יודעים איך להשתמש באיפור כדי לטשטש את הכתמים האדומים. לנו בעיקר לא ברור איך בית הספר לא מקבל את מתקפת החצ'קונים כסיבה מוצדקת להעדר מלימודים, מעצבן? מאד!

© ADOBESTOCK

לימודים בזמן קורונה מאחורי מסכים

הקורונה כבר שנתיים איתנו, מספיק זמן בשביל שמערכת החינוך תיערך בהתאם למצב הקיים. אבל לא, עדיין בעיות עם זומים, לצד בידודים ולמידה של שעות מול המסכים וההרגשה היא שאף אחד לא מבין את תחושת התסכול מהמצב. מעצבן? איך אפשר שלא?!

© ADOBESTOCK

שיעורי בית ועבודות

כל מתבגר יגיד שהזמן אחרי בית הספר צריך להיות מוקדש לפנאי, חברים ובילויים - אז שיעורי בית?! מבחנים? במיוחד לא אחרי יום לימודים ארוך. שיעורי בית ומבחנים גורמים ללחץ והרבה פעמים תסכול על הזמן שמבזבזים. הכי מעצבן? כשלא מבינים איך החומר ולא מצליחים לתרגל. מזל שיש חברים כן?!

© פורום פילם

כשההורים שלנו עושים פדיחות

בקשת הרגשות שאנחנו חווים, משמחה לתסכול, יש הרבה סיטואציות שההורים שלי לא ממש מבינים. כאילו מרגיש שנולדו להיות מבוגרים ושמעולם לא חוו את גיל ההתבגרות, ולכן זה מרגיש שהם לא מצליחים להבין את מה שעובר עלינו במיוחד כשהם חופרים לנו באמצע היום על נושאים לא מעניינים או עושים לנו פדיחות מול החברים והחברות. מעצבן? משגע אותנו בטירוף!

© פורום פילם

לשמור על אחים קטנים

כולנו רצינו מההורים עוד אח או אחות קטנים, שיהיה עם מי לשחק כשמשעמם אבל למה אף אחד לא אמר לנו שזה גם ידרוש מאיתנו לשמור עליהם כשההורים לא נמצאים? בין אם הם שנה מתחתינו או כמה שנים, מדובר בעבודה לא פשוטה שבעיקר גוזלת לנו זמן פנוי. מעצבן? במיוחד כשההורים מבקשים שנכין להם אוכל או נעשה איתם שיעורים.

© ADOBESTOCK
תגובות