דניאל מורשת: "עדיין מרגיש בתוכי את דניאל הילד". dmoreshet@ מתוך אינסטגרם

דניאל מורשת: "עדיין מרגיש בתוכי את דניאל הילד"

רגע לפני שהוא הופך לפינוקיו במחזמר חדש, ובין שלל פרויקטים חדשים בכיכובו, תפסנו את דניאל מורשת לראיון מיוחד בו סיפר לנו על החיים שאחרי סדרות הנוער ובית הספר למשחק

דניאל מורשת, אחד מהכוכבים המוערכים המוערכים בתעשייה, נמצא על המסך כבר כחמש עשרה שנים. למרות זאת לא מפסיק לרגע לעבוד, ללמוד, לחדש ולהפתיע. בחנוכה הקרוב ישתתף מורשת בהצגה ״פינוקיו״ מבית התיאטרון הארצי לילדים ונוער מיסודו של סמי לוי, שם יחלוק את התפקיד הראשי יחד עם ידידיה ויטל ויככב על הבמה יחד עם טוביה צפיר. מעבר לכך, מורשת מופיע כרגע בהצגה נוספת ועתיד לככב בסדרה שתצא בקרוב בכאן 11. ממש בתוך כל העומס, הצלחנו לתפוס את דניאל לראיון מרגש וכנה.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

את מורשת אנו תופסים תחת רחש של חזרות מאחוריו. הוא מיד הסביר שבגלל הלו״ז הצפוף הוא נמצא בתאטרון בהקלטות וחזרות, וציין גם שאולי נאלץ להפסיק באמצע כי יצטרך ללכת להקלטות - בקיצור, לגמרי לא נח לרגע.

זה מלחיץ אותך, או שאתה מצליח ליהנות מהעומס הזה?

״אני מאוד מצליח ליהנות מהעומס הזה. במיוחד אחרי שלוש שנים ב׳יורם לווינשטיין׳ שהיו שלוש השנים הכי אינטנסיביות שהיו לי בחיים. זו הייתה חוויה מאוד מלמדת ומאוד לא פשוטה אבל גם מאוד מספקת. לצאת מבית הספר ולהיכנס לתוך עומס של עבודה זה מאוד מאוד כיף״.

אתה יוצר ועובד על פרויקטים חדשים במשך שנים. עלייה של הצגה חדשה או פרויקט חדש עדיין מרגשת אותך כמו פעם?

״אפילו יותר מפעם. החלום שלי להיות שחקן היה ממש מגיל ילדות, הבנתי מגיל מאוד צעיר שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים שלי והגשמתי את זה בגיל מאוד מוקדם. ככל שעובר הזמן אתה מבין שבאמת אין שום דבר אחר שאתה רוצה לעשות בחיים שלך. בגלל זה, כל פרויקט כזה שקורה, אתה מאוד רוצה שיצליח, אתה מאוד רוצה שזה יגע באנשים ושהם יהנו. לפני כל פרויקט שמתחיל אני מאוד מתרגש. בנוסף ל׳פינוקיו׳, אני גם עולה בתאטרון חיפה עם המחזמר ׳התחנה׳ שגם לקראתו אני מאוד מתרגש״.

פינוקיו גרסת 2021:
האם כדאי ללכת למחזמר?
עדי פארי
האם גם בגרסת 2021 של הסיפור האהוב אנו מצליחים להתאהב מחדש? זה מה שחשבנו על המחזמר בכיכובו של ידידיה ויטל. ביקורת

אתה מרגיש שלמרות הוותק אתה עדיין מצליח ללמוד ולהתפתח בתחום הזה?

״כל שחקן לומד מכל דבר. זה מן תחום כזה שאתה כל הזמן לומד בו. גם השחקנים הכי גדולים יגידו לך את אותו דבר, שלא מפסיקים אף פעם ללמוד. כל חוויה מלמדת אותך משהו חדש, גם על המקצוע וגם על עצמך״.

הספקת בקריירה שלך לעשות הרבה דברים, סדרות, סרטים, הצגות ופסטיגלים, איפה אתה הכי נהנה, על הבמה או מול המצלמה?

״בשניהם באותה מידה ובצורה שונה. לכל אחד מהמדיומים יש את הקסם של עצמו. כמובן שהחוויה מול קהל היא הרבה יותר מוחשית, והיא ברגע זה והיא יותר חיה באיזשהו אופן. אבל גם כשאתה צופה בעצמך באיזשהו סרט או סדרה אתה מרגיש שאתה חי את זה באותו רגע״.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Daniel Moreshet (@dmoreshet)

בתור ילד הערצת את הסדרה ׳השמיניה׳, והיום אתה סוגר מעגל וחולק את תפקידו של פינוקיו עם ידידה ויטל. מה דניאל הילד, המעריץ, היה חושב אם הוא היה רואה את זה?

״אני חושב שהוא לא היה מאמין. אני עדיין מרגיש בתוכי את דניאל הילד שהיה כל כך קסום מהמקצוע הזה, ומהסדרות שהוא כל כך אהב. אם הייתי יכול להגיד לו שיום יבוא והוא יחלוק תפקיד עם ידידיה ויטל הוא כנראה היה מאוד מאוד שמח״.

ידידיה ודניאל
ידידיה ודניאל. 2005 © צילום פרטי
© באדיבות יחסי ציבור

איך זה לגלם דמות קלאסית שדורות רבים גדלו על הסיפור שלה?

״יש משהו נורא יפה בסיפור של פינוקיו. זה ספר שנכתב באיטליה בכלל במאה ה-19״, הוא עוצר לרגע, ומוודא שצדק, ״הוא היה ספר ילדים מאוד אפל. אלפי ילדים באיטליה קראו אותו והוא הופץ בעולם. אחרי זה וולט דיסני קנו את הזכויות עליו, זה היה הסרט השני או השלישי של וולט דיסני. אחרי זה באמת הסיפור הפך להיות מוכר כמעט בכל בית בקרב כל ילד ממש עד היום. הסיפור מדבר על כוחה של האמת, אז מהבחינה הזאת אני נורא שמח שיש לי את הזכות לשחק תפקיד כזה. מלבד האלמנט הבידורי שיש בסיפור הזה, יש בו גם המון ערך מוסף שעובר לילדים, של הכוח של האמת אל מול כוחו הירוד של השקר״.

אם כבר ״לגדול על…״ אני מניחה שהמון אומרים לך היום שהם ״גדלו עליך״, איך זה מרגיש?
"אני תמיד עונה להם בחזרה: ׳אני גדלתי אתכם׳. אני באמת מקווה שגם נמשיך לגדול יחד״.

זו לא מטאפורה, דניאל באמת גדל על מסך הטלוויזיה, ולמעשה כיכב על המסך בפעם הראשונה כבר בגיל 13 בסדרה ״האי״ שם פרץ. מקסים לראות בכל פעם מחדש כיצד התשוקה של דניאל לתחום המשחק לא דועכת לרגע על אף השנים הרבות שהוא עוסק בזה.

״פונים בתור ההוא מ׳האי׳, בתור ליעם מ׳גאליס׳, לפעמים גם בשם שלי. זה מאוד מרגש ומחמם את הלב שיצא לי לקחת חלק בסיפורים שנגעו בכל כך הרבה אנשים״.

 

בהמשך לתפקיד שלך ב״שבאבניקים״, היית רוצה להשתתף בעוד פרויקטים לקהל מבוגר יותר?
״עכשיו צילמתי את ׳שישו ושימחו׳ שתעלה בכאן 11 בינואר. זה תפקיד שאני ממש שמח שיצא לי לשחק, תפקיד שאני מרגיש שהוא ממש שליחות. אני תמיד מחכה שעוד פרויקטים יתפסו בקנה״.

איך זה שונה מלשחק בסדרות עם קהל יעד צעיר יותר?

״בעיניי סיפור טוב הוא סיפור טוב. לא משנה אם הוא לילדים או מבוגרים. הסיפור הוא מה שחשוב. לפעמים סיפור לילדים יכול להיות גם למבוגרים ולפעמים סיפור של מבוגרים יכול לגעת גם בילדים״.

© מתוך גאליס, ערוץ הילדים

בהצגה ״פינוקיו״ אתם מעבירים את ערך הכנות. לפני יותר משלוש שנים עשית צעד כן מאוד ויצאת מהארון בפוסט אמיתי באינסטגרם. היה קושי לעשות את הצעד הזה ולדבר על זה בכנות?

״אני אגיד לך את האמת, אני כבר לא זוכר מה היה אז. אבל החיים שלי לא השתנו, הם נשארו על המסלול. טוב לי וכיף לי וזה מה שחשוב״.

יש לך זמן לאהבה וזוגיות בין כל הטירוף של החזרות?
״יש 24 שעות ביממה וצריך לדעת לנצל אותן כמו שצריך״.

© dmoreshet@ מתוך אינסטגרם

אתה מרגיש באיזשהו מקום שאתה עדיין ילד בעצמך?
״אני מרגיש מצד אחד שאני כבר לא ילד, אבל הילד שהייתי עדיין חי ואני מתנהל דרכו. הוא בעצם יצר את מי שאני היום״.

יש עוד חלומות שהיית רוצה להגשים?

״יש לי תשובה של פנסיונר, של איש מבוגר״, הוא צוחק ומסביר: ״כלומר, רק בריאות, שאהיה מוקף תמיד במשפחה שלי ובאנשים שאני אוהב, ושכולם יהיו בריאים, זה החלום הכי גדול שלי. ואם על הדרך תגיע עם זה הגשמה עצמית, ולהגשים שאיפות בקריירה זה גם יהיה נפלא״. 

© באדיבות יחסי ציבור

המופע יחל ב-24 בנובמבר ב משכן לאמנויות הבמה באשדוד ולאחר מכן על בימות היכלי התרבות ברחבי הארץ.

תגובות