מכה אמיתית: הסרטים שציפינו להם והתגלו כ׳פלופ׳. באדיבות yes

מכה אמיתית: הסרטים שציפינו להם והתגלו כ׳פלופ׳

המכה הגדולה של הוליווד היא הסרטים המצופים שיועדו לגדולה, ובסוף התבררו ככאלה שלא מצליחים אפילו לכסות את התקציב שלהם בקופות. אספנו עבורכם כמה מהסרטים האלה, החל מ"קאטס" ועד לסרט של מאדי זיגלר וסיה

מי אמר שרק הגדת הפסח מביאה אלינו מכות שנזכור לנצח? גם בקולנוע היו כמה מכות שנזכור (או שלא?) בעבקות סרטים שכולם ציפו להגעתם ובסוף התגלו כפלופ גדול.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

מוות על נילוס

הסרט החדש של גל גדות נהנה מתקציב גדול וציפיות עוד יותר גדולות – זהו סרט ההמשך ל"רצח באוריינט אקספרס", המבוסס על ספריה של אגתה כריסטי. מלבד גדות, בסרט מככבים גם קנת בראנה (הארי פוטר), לטישיה רייט (הפנתר השחור), אמה מקי (חינוך מיני) ועוד רבים. את בן זוגה של גדות מגלם ארמי האמר, המואשם באונס, התעללות רגשית ונטייה לקניבליזם. הפרשה נחשפה לפני יציאת הסרט ונשקל לצלם מחדש את הסצנות של האמר עם שחקן אחר, אך כיוון שהוא אחת הדמויות המרכזיות בסרט, שינוי שכזה היה דורש עשרות מיליוני דולרים ודחייה של לפחות שנה ביציאת הסרט. בסופו של דבר הסרט יצא ללא שינוי וזכה לביקורות פושרות מהמבקרים. גם הקהל לא התלהב במיוחד – עם הכנסות 101 מיליון דולר, הוא כיסה בקושי רב את התקציב שלו, והוא בהחלט לא ייזכר כאחד מהסרטים המוצלחים של השנה.

 

קאטס

מה עדיין לא נאמר על הכישלון המפואר של "קאטס"? ההפקה הנוצצת החלה כלהיט בטוח: מבוססת על מחזמר מצליח, עלילה מקסימה וקאסט מלא כוכבים כמו טיילור סוויפט, אידריס אלבה, ג'יימס קורדן, רבל ווילסון, ג'ניפר הדסון וג'ודי דנץ', אך ברגע שנחשף הטריילר הראשון לסרט, הכול השתנה. בטריילר נחשפנו בפעם הראשונה לעיצוב הדמויות בסרט, ולא היה אחד שלא הזדעזע. האינטרנט הוצף בציוצים וממים שלועגים לטריילר ובעיקר למעצבי ה-CGI. כשהסרט יצא לאקרנים, המבקרים עטו עליו בציפורניים שלופות. בביקורות נכתב כי הדמויות "קריפיות" ומטרידות למראה, העלילה חלשה והגרפיקה איומה. אחד המבקרים אף טען כי הסרט הוא "אחד הרגעים המביכים והמכתימים הללו, בקריירה של כל במאי או שחקן", ועל ידי מבקר אחר נטען כי לכל העסק יש ארומה של פרסומת מפחידה להימורים ברשת.

 

סיפור הפרברים 2021

הצלחה אצל המבקרים והפרסים - פלופ בהכנסות: נמשיך לאדפטציה אחרת של מחזמר לקולנוע, והפעם, "סיפור הפרברים". הפרויקט הגדול, החדש ועטור הכוכבים של סטיבן ספילברג נועד לגדולות. זוהי הפעם הראשונה בה סטיבן ספילברג עשה רימייק לסרט אחר, וההפקה הפכה להיות אחת המצופות ביותר עם תקציב הפקה בלתי נתפס של 100 מיליון דולרים. הציפיות לסרט החדש היו בשמיים, ולמרות המבקרים שחיבבו את הסרט, הקהל לא בא בהמוניו. "סיפור הפרברים" הרוויח 75 מיליון דולר בלבד, ואפילו לא הצליח לכסות את תקציב ההפקה של הסרט. בין אם בגלל הסרט עצמו ובין אם בגלל ההאשמות על תקיפה מינית כנגד אנסל אלגורט, כוכב הסרט. "סיפור הפרברים" החדש התברר כפלופ בקופות, אך הצליח לזכות בפרס אוסקר ובפרסים רבים נוספים.

 

מיוזיק

"מיוזיק" היה אחד הסרטים המצופים של השנה. זהו הסרט הראשון של סיה, אותו היא כתבה, ביימה ואף כתבה את השירים עבורו, והכוכבת הראשית שלו היא לא אחרת ממאדי זיגלר, שליוותה את הקליפים של הכוכבת. העלילה של הסרט מספרת על נערה המתמודדת עם אוטיזם, בגילומה של זיגלר, שסבתה מתה ומי ששומרת עליה היא אחותה האלכוהוליסטית שיצאה מהכלא. ביקורות רבות נשמעו על הסרט מהרגע הראשון, על כך שגילום הדמות הראשית היה צריך להיעשות על ידי שחקנית על הרצף האוטיסטי ולא על ידי זיגלר, ביקורות שסיה דחתה בטענה שהאווירה הלחוצה של הפקות הקולנוע מהווה מקור ללחץ עבור שחקנים אוטיסטים. מלבד זאת, המבקרים טענו שהסרט הוא פשוט לא סרט טוב, עם עלילה תלושה מהמציאות. בסופו של דבר, הסרט הרוויח כ-700 אלף דולר, לעומת תקציב של 16 מיליון דולר.

 

מורביוס

להפקה של "מורביוס" היה מזל רע מהרגע הראשון. הוא היה אמור להצטרף לונום המצליח בתור הנבל החדש של ספיידרמן עם סדרת סרטים משלו, אך שחרור הסרט לאקרנים נדחה פעמים רבות מספור. תאריך היציאה המקורי של הסרט היה ב-31 ביולי בשנת 2020, אך בסופו של דבר נדחה ל-1 באפריל בשנת 2022. ג'ארד לטו, שגילם את הג'וקר ביחידת המתאבדים, עבר לצד של מארוול וונבחר לגלם את הדמות מהקומיקס - מדען המנסה לרפא את מחלת הדם הנדירה שלו והופך את עצמו לסוג של ערפד. בטריילר נרמזו הופעות אורח של ספיידרמן (עם גרפיטי שלו והכיתוב 'רוצח'), ואפשר לראות בטריילר גם את מייקל קיטון, שגילם את הנשר, הנבל ב"ספיידרמן: השיבה הביתה". הביקורות של הסרט נעות מפושרות ועד לשליליות וגם הקהל לא מתלהב במיוחד, ממש לא כפי שהתלהב מסרטי "ונום" האחרונים. הטענה הרווחת היא שהוא יצליח בקושי לכסות את התקציב שלו.

 
תגובות