"מעולם לא היה סרט בשפה הזאת": ראיון מיוחד עם האנשים מאחורי "טרף" של דיסני+. באדיבות דיסני+ ישראל

"מעולם לא היה סרט בשפה הזאת": ראיון מיוחד עם האנשים מאחורי "טרף" של דיסני+

סרט חדש של דיסני+ יעלה בסוף השבוע לשירות הסטרימינג ויביא בפעם הראשונה סרט בשפת הקמנצ'י • שוחחנו עם האנשים מאחורי הסרט ועם הכוכבת הראשית - וזה מה שהם סיפרו לנו!

מחר (שישי) ישוחרר סרט חדש בשם "טרף" ("Prey") בדיסני+, המגולל סיפורה של נארו: ציידת לוחמת צעירה, שנלחמת ביצור מיסתורי – יישות חייזרית עם נשקים ויכולות מרהיבות, כמעט בלתי מובסת. לכבוד יציאת הסרט, שוחחנו עם הבמאי  דן טרכטנברג, המפיקה ג׳יין מיירס ועם הכוכבת הראשית - אמבר מידטנדר. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

 

בראיון, שיתף דן כי הסרט צולם במהלך מגפת הקורונה, שהייתה תקופה קשה ליוצרים, אמנים, שחקנים ותעשיית הסרטים כולה, ולמרות זאת ג׳יין משתפת את העיתונאים שלא היה בהם פחד שלא יסיימו לצלם ולהפיק את הסרט.

ג'יין: "לא פחדנו שלא נסיים לצלם. כולנו היינו מאוד נחושים והיינו מוכנים לעשות זאת. אבל זה כן היה שונה לצלם במשך המגיפה. עבורי זה היה הפרויקט הראשון במגיפה אז להתמודד עם הפרוטוקול והכל ולהמשיך להיות יצירתי לעיתים היה מתסכל עבורי".

דן: "זה קשה מכיוון שהרבה מהכיף בעשיית סרטים זה להיות כתף לכתף עם חבורת מבוגרים שלוקחים מאוד ברצינות את הרעיון של משחק. היינו צריכים לעשות כל כך הרבה באופן וירטואלי. הודות לאנשים שהצליחו להבין איך לעשות את הדברים באופן בטוח במשך המגיפה, כן יכולנו להיות ביחד לבסוף. זה היה מאתגר אך אנחנו ועוד הרבה הפקות הצלחנו לעבור את הכל".

דן: "האתגר הכי גדול היה לחפש מיקומים לסרט בזמן שהם היו מכוסים בשלג, והצורך לדמיין איך הם יראו. התכוננו לסרט בחורף כדי לצלם בקיץ. זה מאוד מאתגר להחליט לצלם איפשהו ולהביא 200 אנשים למיקום הזה כדי לצלם את הסצנה, בהנחה שזה יראה איך שאנחנו רוצים שזה יראה כשהשלג ימס. בגלל עונות השנה היינו צריכים לסמוך על המדע ועל העבודה הקשה של מעצבת ההפקה שלנו, קארה לינדסטרום' והגננים שלנו שיעשו את החשבון איך לגדל שדה כדי שנוכל לצלם סצנה בתוכו. אז כל הדברים האלו היו הכי מאתגרים לדעתי".

לסרט יש צוות שחקנים נרחב שהם ילידי אמריקה וילדי העם הראשונים, בנוסף, קיימים דיאלוגים בשפת קמנצ'י ואפילו אופציה לדיבוב הסרט בקמנצ'י. 

ג'יין: "כמפיקה, שבמקרה היא ילידת אמריקה ואפילו יותר מזה, חברת העם הקמנצ'י, אני חושבת שזה מאוד חשוב. זה הפעם הראשונה שעבדתי על דיבוב מלא לסרט אז למדתי הרבה. היה לנו תמיכה מדהימה מהעם הקמנצ'י וגם את מנהל התוכנית של השפה של העם הקמנצ'י שעזר לנו. חוץ מזה, היה לנו את דובר הקמנצ'י מספר אחת, שהוא אפילו כתב את המילון של השפה. עבורי זה כל כך משמעותי כי כשזה ייצא בהולו ובדיסני+ העולם יוכל לשמוע איך נשמע שפת הקמנצ'י. מעולם לא היה סרט בשפה הזאת ומעולם היה סרט חדש שהוצא בשפת הילידים". 

© באדיבות דיסני+ ישראל

את נארו מגלמת אמבר מידטנדר, שחקנית שהיא גם ילידת אמריקה בעצמה ממש כמו הדמות שלה בסרט. אמבר ספרה לנו על התהליך שעברה עד קבלת התפקיד. 

"עשיתי אודישן לתפקיד הזה בפברואר 2020. זו הייתה הפעם הראשונה שהיה לי אודישן עם דן הבמאי. לא ידעתי שזה סרט על טורף. רק ידעתי שזה סרט על בחורת קמנצ'י צעירה ועל הדמות שלה ועל הסרט באופן כללי. אבל אז הפרויקט נעלם בגלל הקורונה ואז הוא חזר והתחיל שוב. כשדן התקשר אלי לספר לי שקיבלתי את התפקיד הוא עשה זאת בפייס טיים, זה היה מאוד חמוד".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Amber Midthunder (@ambermidthunder)

איך היה לעבוד איתו ואיך היה לבצע את התפקיד הראשי בסרט עם כל כך הרבה זמן מסך?

"קודם כל דן הוא נפלא. הוא פשוט פנומנלי בכל מובן. הוא מספר סיפורים נהדר והוא מדהים בלמצוא פרטים ובלהכניס פרטים לסרט שיוצרים את הטקסטורה של העולם, ויודע לעשות אקשן כיפי ודברים כאלה. הוא אדם מאוד טוב והוא מאוד שיתופי אז הוא נהדר בליצור סביבה בה לכולם יש מקום ויכולים להרגיש בנח ובכך לגרום לכולם לעשות את העבודה הכי טובה שלהם. ולגביי, ברור שזה היה מאוד מפחיד. בעיקר מה שהיה מאיים זה המחשבה על האחריות בלייצג גיבורת אקשן ילידית נשית שלא רואים לעיתים קרובות או אפילו לעולם לא. אז על האחריות הזו והרצון לעשות נכון עבור אנשי הקמנצ'י ואנשי ילידים והעם הראשון באופן כללי זה מה שהייתי באה אhתו כל יום ועל כך היינו מדברים״.

על אף שמית׳נדר ילידת אמריקה, היא אינה מדברת את השפה בה מדברים הדמויות בסרט. היא מספרת לנו כיצד עשתה זאת בכל זאת. 

"אני ילידת אמריקה אך איני שייכת לעם הקמנצ'י ואני לא מדברת קמנצ'י באופן שוטף או אפילו בכלל. אבל כן ניסינו לשלב את השפה לתוך הסרט כמה שהיה אפשרי והגיוני עבור הגרסה באנגלית. לפני שהתחלנו לצלם היו שיחות אם כדאי לצלם את הסרט כולו באנגלית או כולו בקמנצ'י אך הוחלט שאלה לא אופציות טובות והוחלט לשלב את שתי השפות. אחרי שסיימנו לצלם חזרנו ודיבבנו את הסרט כולו בקמנצ'י. כל השחקנים חזרו ודיבבו את החלקים שלהם. עבדנו עם ג'יין מאיירס, המפיקה, שהיא שייכת לעם הקמנצ'י באוקלהומה ועם שני מומחים לשפה שעבדו על תרגום הסרט, ודיוק השפה".

© באדיבות דיסני+ ישראל

עשית את הפעלולים שהדמות שלך עשתה בעצמך?

"היו לי שתי כפילות פעלולים בזמנים שונים' אבל כן עשיתי את רוב הפעלולים בעצמי איכשהו. היה לנו מחנה אימונים של ארבעה שבועות. לדן הבמאי ולי היה מאוד חשוב שמה שיכול להיות אני יהיה אני אבל יש דברים שהם מסוכנים שאותם הכפילים היו חייבים לעשות. באמת הרגשנו שזה חשוב בשביל שזה יראה אמיתי. הפעלול הכי קשה כנראה היה בסצנת לחימה ביני לבין הלוכדים. זה נעשה הכול בטייק אחד ועשינו זאת בשילוב שלי והכפילה שלי, תמי נרה. הסצנה נפרשה על שטח כל המחנה שזה שטח גדול מאוד אז כדי לכסות כל כך הרבה שטח וכדי להשיג את זה בצילום אחד השתמשו בשתיינו. אני הייתי עושה משהו ואז מתגלגלת וכשאתם רואים אותי מתגלגלת החוצה זו היא ורואים את הגב שלה ואז היא נופלת ורואים את הכתף שלי. זה היה הרבה שאנחנו עושים משהו ואז רצים ונכנסים לעמדה. זה היה ממש מטורף ומאוד נחמד לצפות בזה עכשיו". 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Amber Midthunder (@ambermidthunder)

"מחנה האימונים היה בקלגרי שבקנדה, באותו מקום שבו צילמנו את הסרט. היינו שם מהבוקר עד הלילה. היו לנו אימוני כלי נשק ואימוני לחימה אישיים. צוות הפעלולים גם כן היה שם אז עבדנו גם איתם על הפעלולים. כמו כן עבדנו שם על שפת הסימנים שאתם רואים בסרט שהוא מבוסס על שפת סימנים קמנצ'י אמיתית". 

בסרט נראה שיש לך קשר מיוחד עם הכלבה שלך. האם זו הייתה כלבה אמיתית ואם כן, איך היה לצלם איתה?

"כן, זו הייתה כלבה אמיתית ששמה קוקו. היא אומצה בערך חודשיים לפני שהתחלנו לצלם והיא לא הייתה כלבה שהייתה אמורה להיות אי פעם בסרטים או אומנה במשך שנים אז האמת שזה היה די פרוע. היא הייתה הכלבה עם הכי הרבה אנרגיה שאי פעם תפגשי, אז רוב הימים איתה היו מטורפים. מה שקרה הרבה היה שהיא רצה מסביב ואנשים צורחים קוקו קוקו אבל לבסוף זה הסתיים בצורה טובה לסרט". 

לסיום, מידטנדר בחרה להעביר מסר לצופים וצופות שיצפו בדמות שלה בסרט.

"הסרט מדבר על יכולת ומוטיבציה. אני חושבת שהמסע של נארו בתוך עצמה ועם מה שאתם רואים שהיא עוברת זה בעיקר על כך שיש לך משהו שאתה מאמין בו בצורה חזקה. צריך לעשות את זה עבור הסיבות הנכונות ואני חושבת שכשאתה רודף אחרי הדבר הנכון צריך לרדוף אחריו בלי לשחרר".

תגובות