סקר מיוחד: רוב בני הנוער רוצים להשיב את תחרות השירים לפסטיגל. אורית פניני, באדיבות סולן הפקות

סקר מיוחד: רוב בני הנוער רוצים להשיב את תחרות השירים לפסטיגל

כמדי שנה, מופע הפסטיגל מעורר סקרנות רבה בקרב ילדים ובני נוער, וכמדי שנה מציף הקהל סוגיות שונות בקשר לשינויים למיניהם • בסקר מיוחד שערכנו עם iPanel, העידו בני הנוער על כך שהם היו רוצים להשיב את תחרות השירים למופע, כי הם אכן מעוניינים בסרט הצצה שיוצג גם על הבמה • לכל הנתונים

לא רק בחירת כוכבים אפשריים לפסטיגל הבא: בסקר מיוחד שערכנו עם iPanel, שאלנו את הקהל אילו דברים הם היו רוצים להחזיר למופע הגדול של חנוכה ואילו הם דווקא היו משאירים, בדיוק כמו עכשיו?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

בימים אלו משלימים את ליהוקי הפסטיגל ובכל פעם נחשף שם חדש, לדוגמת: נועה קירל, אנה זק, יהודה לוי, אבי אבורומי והראל סקעת, זאת בניגוד לנהוג  לשנים קודמות - בהן הקאסט היה נחשף רק בתום צילומי הפוסטר או בתחילת החזרות. בנוסף, השנה, נערכים לא מעט שינויים - בין אם אליאנה שהחליטה לקחת הפסקה אחרי 12 שנים ברציפות, הוספת במאי שותף לחנוך, החלפת המפיק המוזיקלי, החלפת צוות יחסי הציבור ועוד. מגמת השינוי בולטת השנה עוד טרם המופע - אז החלטנו לבדוק אילו שינויים נוספים, אם בכלל, צריכים לעשות בהפקה?

© ירדן בר, עבור סולן הפקות

אחרי שנים בהם הסתפקו בלהיטים קיימים בלבד לצד שיר או שניים מקוריים חדשים במופע, בשנה שעברה העלו את כמות השירים המקוריים, לצד להיטים קיימים. בדקנו עם בני הנוער האם יש צורך ביותר שירים מקוריים בפסטיגל הבא, ולמעלה מ-64% מהמצביעים ענו שהם אכן רוצים יותר שירים מקוריים חדשים, 17.8% רוצים שירים מקוריים - אך לא מדי, 14.7% מעוניינים לשלב בין הכמות ואילו כ-3% לא רוצים יותר שירים מקוריים.

עד שנת 2014 (כולל), הפסטיגל כלל גם תחרות בין אותם השירים המקוריים, כאשר בסיום כל תקופת פסטיגל באותה השנה הוכרז על המנצח או המנצחת. מ-2011 עד 2014 אליאנה תדהר זכתה בפרס ברציפות, ולאחר מכן (עם או בלי קשר לאליאנה), הוחלט על הפסקת נוהל התחרות במופע. לשאלה האם יש להשיב את תחרות השירים לפסטיגל- ענו מרבית בני הנוער (70.4% מהמשיבים) כי הם אכן מעוניינים בהשבת התחרות למופע, לעומת רק 10% שלא (ו-19.2% שאין לה דעה בעניין).

 

בנוסף, בדקנו אם אכן תשוב התחרות למחוזות המופע - על איזה פרמטר יצביע הקהל? מעל ל-61% העידו כי הם יצביעו גם על פי השיר וגם על פי הכוכב/ת המבצע/ת, 26.2% שיתפו כי יצביעו רק על פי השיר ואילו 12.2% התוודו כי יצביעו על פי הכוכב/ת המבצע/ת של אותו השיר.

ומה בגזרת העלילה? 

נזכיר כי מאז 2015 קיים סרט קצר המהווה כהצצה לעלילת הפסטיגל הצפויה בחנוכה. נזכיר כי טרום תקופת אותם הסרטים הסתפקו בהצצה בימתית לקאסט, לתלבושות ולשירים הצפויים - בהנחיית חנוך רוזן, במאי המופע. האם יש בכלל צורך בסרט? קרוב ל-76% מהמצביעים הצעירים עדיין רוצים סרט עלילתי כהצצה ורואים בו כמשהו הכרחי. 8% מהמצביעים לא חושבים שצריך סרט מקדים, קרוב ל-7.5% סבורים שסרט הוא אכן פתרון, אך לא בפורמט הקיים ואילו ל-8.8% מהמצביעים לא קריטית הדרך בה תועבר ההצצה השנתית לעלילה.

אותם סרטי טרום ההופעות, מוצגים גם באופן במתי. כלומר, אותה העלילה המוצגת בסרט - מועברת גם על הבמה ורק אז ממשיכים מהנקודה בה עצר הסרט המקדים. בדקנו עם הנוער האם העלילה הבימתית צריכה לשחזר את עלילת הסרט ורק אז להמשיך אותו? ורובם (מעל ל-54%) סבורים כי זו אכן הדרך הנכונה. לצידם, כ-23% חושבים שאין צורך לשחזר את עלילת הסרט על הבמה ול-23.4% אין דעה בנושא.

 
תגיות
תגובות