סלבס נגד אלימות: שירלי ונבו חושפים על מנת לעזור. דור ערבה

סלבס נגד אלימות: שירלי ונבו חושפים על מנת לעזור

אמש (ד') הגיעו סלבס רבים לתערוכה מיוחדת במינה, שמטרתה למנוע אלימות ובריונות על ספסל הלימודים. שוחחנו איתם על התלמידים שהיו, החוויות הקשות וההתמודדות שהביאה אותם להיות מי שהם היום

גם הסלבס האהובים שלנו היו תלמידים (חלקם גם עדיין), וגם הם התמודדו על עליות ומורדות. אמש (ד'), נפתחה תערוכתם של גילי אלגבי ודניאל קמינסקי, אשר גייסו את מיטב הסלבס על מנת למנוע אלימות ובריונות בספסל הלימודים.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי: 

המאפר, מעצב השיער והסטייליסט, גילי אלגבי, והצלם, דניאל קמינסקי, יזמו תערוכה הנקראת "THIS IS US", אשר מטרתה להעלות את המודעות לאלימות בבתי הספר, קוראת לקבל את האחר ופשוט מנסה להפוך את ספסל הלימודים למקום נעים יותר.

© דור ערבה

אל התערוכה הגיעו מיטב הסלבס, ביניהם: שירל לוי, נבו עמרני, עידו גרינברג (הלוא הוא מיסמס), ישראל אוגלבו ועוד. כל הכוכבים האהובים נתרמו למען התערוכה והצטלמו (בצורה פוטוגנית להפליא) בבית ספר. "אין טיימינג טוב יותר לקיים תערוכה מהסוג הזה, אני חושב שישנו שי מאוד אלים בתקופה האחרונה. אני חושב שאנחנו צריכים להדהד בכל הכוח, בטח לדור הצעיר, את האחריות שצריכים לקחת על שפה נקייה והיכולת להכיל אחד את השנייה ואת המורכבות - כי אחרת אנחנו נגיע לתהומות" אמר לנו מיסמס. 

© דור ערבה

אחד מיוזמי התערוכה, גילי אלגבי, סיפר לנו על איך הכל התחיל "בשנת הלימודים שהייתה, התחלתי לקבל כל מיני הודעות באינסטגרם מילדים שחוו חרם כזה או אחר, וביקשו ממני להגיע לבתי הספר שלהם יחד עם נועה קירל, סטפן ועוד כוכבים שאני עובד איתם. בשנה האחרונה יצא לנו לראות יותר מידי ילדים שסובלים התנהגויות אלימות, ולמרות שלא חוויתי את זה באופן אישי היה לי חשוב לבוא ולקחת את המקום שלי כמישהו שמכיר את עולם הבידור ויכול למשוך בחוטים, לקחת את הרעיון הזה לקידמת הבמה".

ישראל אוגלבו, סיפר על הצד שלו בתור משתתף בתערוכה "עצם המחשבה על התערוכה הזו היא מדהימה והביצוע שלה עוד יותר. התגייסנו כולנו לדבר הזה. אסור ששום ילד יסבול מבריונות כזו או אחרת אם היא מילולית ובמיוחד כשהיא פיזית".

© דור ערבה

משתתפי התערוכה חוו על בשרם בריונות כזו או אחרת, ושיתפו אותנו במקרים "חוויתי המון ביריונות על המשקל, הגובה, הייתי הכי 'רולה' בכיתה. בנים היו גוזרים לי את השיער, משפריצים עליי מים, רודפים אחרי ומתמסרים עם התיק שלי. כל הזמן הייתי צועקת להם 'יש בפנים תנ"ך', בשביל להגן על עצמי - בחלק מהמקרים זה עזר ובחלק לא" סיפרה שירלי לוי, וגם הזמר, סטפן לגר, חשף כי "כשהייתי קטן יותר הייתי ישר נפגע אבל אף פעם לא נתתי לזה באמת להוריד אותי. הייתי ממשיך תמיד קדימה, כי אם הייתי נפגע ברמה כזאת היה לי הרבה יותר קשה".

נבו עמרני החליט גם הוא להשיל מעליו שכבות, ולשתף אותנו בימי היסודי והתיכון "דיי מציתי את הרעיון של בית ספר ביום הראשון של כיתה א' - מבחינה חברתית היה לי קצת קשה כי לא הסתדרתי עם הילדים בשכבת הגיל שלי, אחרי שלוש שנים עברתי בית ספר ואז עוד אחד ועוד אחד, בסך הכל חמישה בתי ספר. ילדים באמת חושבים שהאשמה היא בהם". בתור ילד שחווה קשיים במהלך הלימודים, נבו סיפר על ההתמודדות שלו "היה לי מאוד קשה, היו לי ימים שלא רציתי לחזור לבית ספר, לא הייתי רוצה לקום בבוקר. אבל המזל שהייתה לי משפחה שתמכה ועזרה לי לעבור את הימים והשנים האלה".

© דור ערבה

גם מיסמס שוחח עימנו על תקופת התיכון, והראה שההשפלות, האלימות והחוויות הקשות מאז, דווקא הצליחו להביא אותו לאן שהוא היום "בסופו של דבר בזכות הנפש הרגישה שלי, הפרוייקט שלי "משפט אחד ביום" התפרסם, אבל ילדים יכולים להיות עם מאוד אכזרי. שמעתי את המילה 'הומו' בתור מילת גנאי הרבה מאוד פעמים - היום אחת המטרות הכי גדולות שלי היא שיבינו שהמילה 'הומו' היא לא קללה, ושלא יעלבו ממנה כמו שאני נעלבתי".

גרינברג פנה גם לסביבה על מנת שיעזרו במקרים כאלו "היו סיפורים מזעזעים על ילדים ובני נוער ששלחו ידם בנפשם, התאבדו ועשו מעשים קיצוניים מאוד בגלל דברים כאלה. עלינו יש אחריות, אנחנו מסביב צריכים לראות את זה, גם אם לא חווינו את זה בעצמנו אנחנו חייבים לקחת אחריות ולדווח על זה, לראות את זה או לגנות את זה - להגיד לבן אדם שעושה את זה 'שומע לא מתאים'. צריך להיות אמיץ מאוד במקומות האלה, אבל האומץ הזה משתלם". 

© דור ערבה

עמרני מסר לילדים אשר חווים אלימות "אני בטוח שהם מרגישים שהם לבד ושכולם שונאים אותם, אבל שידעו שזה ממש לא נכון. בכל מחשבה רעה שעוברת לכם בראש - תדעו שיש אנשים שאוהבים אתכם". גם שירלי מסרה לתלמידים מסר, אך לאלו הפוגעים "אני מבינה שלעשות רע למישהו אחר - מרים לך את האגו בתור בן אדם, אז לא! תחפשו את הרמת האגו בדברים אחרים - אם זה הצלחה בלימודים, בלבוא ולעזור לאחר ולא לרדת עליו".

אלגבי סיכם עם מסר לכל הילדים שיראו את התערוכה ומתמודדים עם קשיים כאלה או אחרים "אני ארצה שילדים שרואים את התערוכה הזו יחלמו להיות בה יום אחד. מי שעובר אלימות ובריונות - תדברו על זה, תצעקו את זה בכל מקום, היום הרשת היא דבר מדהים שיכול כל כך לעזור. אל תוותרו, כי מכל הדברים האלו יצא משהו הרבה יותר גדול בעתיד".

התערוכה נמצאת בקניון רמת אביב ותוצג עד ה23.8

תגובות