עומר דרור, עדי אלון ונופר סלמאן יככבו ב"סאלח שבתי". אור דנון, אלמוג גבאי

עומר דרור, עדי אלון ונופר סלמאן יככבו ב"סאלח שבתי"

הבוקר (ג') נודע כי הכוכבים האהובים לוהקו למחזמר הישראלי המצליח חוזר אל הבמות לרגל חגיגות 35 לתיאטרון הארצי מיסודו של סמי לוי • מי בתפקיד סאלח? כל הפרטים

הרבה זמן שלא שמענו על ליהוקים לתיאטרון, כי בשנה האחרונה פשוט לא היה! כעת, עם החזרתו של עולם התרבות, אנו רואים סנונית ראשונה לעתיד לבוא והבוקר (ב') נודע כי המחזמר הישראלי המצליח חוזר עם ליהוקים מעניינים במיוחד.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

התיאטרון הארצי מיסודו של סמי לוי חוגג 35 שנה להיווסדו ולכבוד המאורע החגיגי הוחלט להשיב את המחזמר והסרט הישראלי המצליח "סלאח סבתי" בגרסה חדשה שתעלה כבר ביוני הקרוב. 

על הבימוי יהיה אחראי לא אחר מאשר צדי צרפתי על פי עיבוד של אורן יעקובי. לתפקיד הראשי כסאלח יכנס שוב (לאחר 13 שנים) השחקן איציק כהן ("פאודה", "ראש גדול", "הזמר במסכה"). בעבר חיים טופול גילם את סאלח בגרסה הקולנועית ואילו זאב רווח בגרסה הבימתית.

© צילום יוסי צבקר עיבוד:עדי ברק

ולא רק כהן: מי שלוהקו לתפקידים ראשיים במחזמר הם לירון זיגדור ("השוטרים") שתגלם את בת שבע, השחקן והדוגמן עומר דרור שיגלם את זיגי הקיבוצניק (שבסרט המקורי גילם אריק אינשטיין ז"ל), הזמרת נופר סלמאן שבשנים האחרונות גם הופכת לשחקנית מן המניין תגלם את חבובה שבתי, בתו של סאלח ובת הזוג של זיגי. השחקן עדי אלון יגלם את שמעון שבתי. השניים האחרונים כבר מנוסים בעבוד המשותפת במחזות שכן כיכבו עד לפני הקורונה במחזמר "זה אני" של מאור זגורי (על פי שיריו של אייל גולן).

עלילת המחזה עוסקת סאלח שבתי, עולה לישראל בשנות ה- 50, מעט אחרי קום המדינה, מאחת מארצות ערב יחד עם משפחתו המורחבת, אשתו אתרוגה וחמשת ילדיו. עם הגיעו לישראל, נשלח סאלח למעברה. הוא מתרגל במהירות לחיי המקום ואף מגיע למעמד של מנהיג הקהילה, שנמצאת ליד קיבוץ אידיאולוגי. עם התקרבות מועד הבחירות, נציגים ממפלגות שונות מציעים לסאלח הצעות שונות ומבקשים בתמורה שיפעל כקבלן קולות וידרבן את כל אנשי המעברה להצביע עבורם. אבל סאלח הוא אדם ישר ותמים מטבעו, הוא מתמודד עם הבירוקרטיה הישראלית הצעירה ומנצל את חולשותיה הידועות ובסוף מנצח אותה וזוכה לדירת שיכון חדשה בישראל.

 

המחזה יעלה ב-24 ביוני 2021 כאשר המחיר המלא לכרטיס הוא 189 ש"ח ומחירי הנחות - 129 ש"ח.

תגובות