לא רק על המסך: הכוכבות משתפות על ההצגה החדשה. רדי רובינשטיין, באדיבות יחסי ציבור

לא רק על המסך: הכוכבות משתפות על ההצגה החדשה

גאיה גור אריה, מיקה צור ולירז אברה בראיון מיוחד על ההצגה בכיכובן במסגרת לימודי המשחק שלהן בסטודיו של יורם לוינשטיין • איך זה לשלב לימודים וקריירה, והאם הן הפכו לאחיות כמו בהצגה בהשתתפותן?

הן מככבות על המשחק בתפקידים נחשקים, ואנו נהנים לצפות בהן בכל פעם מחדש. אך בשגרת היום-יום שלהן, בין צילום סדרה לאחרת, הן גם סטודנטיות עסוקות במיוחד בבית הספר למשחק של יורם לוינשטיין. גאיה גור אריה, מיקה צור ולירז אברה ("המפקדת", "נבסו") מככבות בימים אלו בהצגה חדשה של הסטודיו למשחק ויגלמו אחיות בקומדיה הבימתית "האחרונה לבית פֶּלִיקָן" - קומדיה על ארבע אחיות המתכנסות בבית ילדותן כדי לחגוג יום הולדת לאמן המנוחה, ולנסות לחלק ביניהן את הירושה ובאותה הזדמנות גם להשלים אחת עם השנייה. תפסנו את האחיות לראיון מיוחד!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

ספרו לנו קצת על תפקידכן בהצגה.

מיקה צור: "אני מגלמת את מאיה, האחות הקטנה שתמיד מתייחסים אליה כילדה, והיא גם קצת נהנית מזה. היא ידעה בתור ילדה שהיא תצטרך לעבוד קשה כדי לקבל את המקום שלה בבית ומול אמא שלה. היא נפש חופשיה, היא טיילה בכל העולם והיא מאוד מאוד רוחנית.

לירז אברה: "אני מגלמת את סופי, האחות השלישית מבין ארבע האחיות. סופי היא האחות שהכי דומה לאמא מבין כולם ואפשר גם לומר המועדפת על אמא, סופי ללא ספק מעריצה מספר אחת של האמא והיה להן את הקשר הכי טוב. סופי היא אמנית שגרה בלונדון רוב היצירות שלה הם מאוד קיצוניות ואקטיביסטיות בדיוק כמו שאמא אוהבת". 

גאיה גור אריה: "אני מגלמת את ג׳וי, האחות הגדולה מבין חמשת האחים. היא הבוגרת מכולם ומנסה לשמור הכל תמיד תחת שליטה (מה שלא באמת מצליח). ג׳וי חולמת להקים משפחה ולהפוך לאמא בעצמה אך מתמודדת עם קושי להיכנס להריון".

 

כולכן עשיתן גם טלוויזיה והפקות גדולות, איך זה לשחק בהצגות?

גאיה: "אני כל כך אוהבת תאטרון, זו אנרגיה אחרת לגמרי. האנדרנלין בשמיים וכל לילה ההצגה מתעוררת לחיים מחדש בצורה קצת שונה וזה כל כך כייף. כמובן המפגש עם הקהל  הוא הכי מרגש בעולם בכל פעם מחדש".

מיקה: "אני מאוד מאוד אוהבת משחק מול מצלמה, אבל יש משהו מאוד מרגש בתיאטרון. יש איזו התגייסות של כל מי שנוכח, הקהל השחקנים אפילו הצוות הטכני. כולם עוברים ביחד איזושהי חוויה שהיא אף פעם לא אותו הדבר. כשמשחקים בתיאטרון בניגוד למסך יש לך בעצם את ההזדמנות להמציא את עצמך מחדש כל ערב".

מיקה ב"מקיף מילאנו"
מיקה ב"מקיף מילאנו" © מתוך "מקיף מילאנו", כאן חינוכית

לירז: "יש משהו אחר שאי אפשר לקבל בטלוויזיה, הצגה זה חד פעמי, כל הצגה תהיה שונה מהקודמת ואין אפשרות לחזור אחורה ולתקן דברים, כך שצריך להיות מאוד מרוכזים ולדעת מה עושים בעיניים עצומות. אני אוהבת את ההרגשה של לשחק בהצגות התיאטרון כי יש אנרגיה שנוצרת ביחד עם הקהל וכשזה עובד טוב זה פשוט זיקוקים וחוויה שנותנת לך בוסט של כוחות וזה כיף". 

איך מצליחים לשלב את הלימודים בסטודיו יחד עם קריירה פעילה בחוץ?

לירז: "לפעמים זה לחוץ ועמוס אבל בגדול פשוט לומדים לנהל יומן מסודר עם לו״ז מסודר, זה ללא ספק משהו שלמדתי בשלוש שנים בסטודיו. לנהל יומן זה באמת מציל חיים". 

גאיה: "זה לא קל לשלב... לימודי משחק אלו לימודים מאוד מאוד אינטנסיביים, הלו״ז צפוף מאוד וכל הזמן יש תרגילים להגיש. הצלחתי לשלב צילומים לסדרות לכל אורך הלימודים כי עמדתי במחויבויות שלי לסטודיו וכל רגע שלא הייתי בצילומים - ביליתי בחזרות לתרגילים והגשות".

© gayagurarie@ מתוך אינסטגרם

אתן מגלמות אחיות, כמה אתן קרובות במציאות?

גאיה: "מיקה ואני הכרנו בלימודים וזה ממש משמח כי אני חולה עליה! היא מצחיקה ומוכשרת! אני שמחה שסוף סוף גם זכינו לשחק יחד על הבמה ואני מקווה שבקרוב גם נשחק בסדרות יחד".

לירז: "ההיכרות שלנו היא בעיקר מהלימודים לפחות אצלי וכן יש קרבה, כי בסופו של דבר אתה עם אותו הבנאדם שלוש שנים אני רואה אותם יותר מאשר את המשפחה שלי בתקופה של הלימודים, ככה שנוצרת קרבה וזה גם לפעמים תלוי תקופות, אבל ללא ספק יש כאן אהבה וכימיה אותנטית".

© lirazzzaldazzle@ מתוך אינסטגרם

באיזו הצגה הכי הייתן רוצות לשחק?

מיקה: "אני חייבת חייבת לעשות מחזמר. זהו הדבר האהוב עליי בעולם, וזה שילוב של שתי התשוקות הכי גדולות שלי, מוזיקה ותיאטרון. ממש כל מחזמר שיהיה אני אקבל בשמחה".

לירז: "הייתי רוצה לשחק באיזו טרגדיה יוונית או משהו בהשראת טרגדיה יווניות, אלה דמויות שמאוד מושכות אותי בתיאטרון כי אלו סיפורים דמיוניים, כאלו שאני מאוד אוהבת לראות בתיאטרון אז היה נחמד לקחת חלק ההפקה כזו".

גאיה: "אין לי הצגה ספציפית שבה הייתי רוצה לשחק... אבל כבר יצא לי בעבר לשחק בתיאטרון הבימה בהצגה ״ספינינג״ שהייתה דרמה מורכבת, ועכשיו אני לראשונה משחקת בקומדיה וזאת אווירה כל כך שונה, אני מאחלת לעצמי לשחק בעוד קומדיות ולהוציא אנשים מהאולם עם כאב בטן ברוב צחוק".

© רדי רובינשטיין, באדיבות יחסי ציבור

"האחרונה לבית פֶּלִיקָן" תעלה באולם "עבאס" – רח' חנוך 19, שכ' התקווה, תל אביב. בתאריכים: 12.6.22 בשעה 20:30, ימי שישי בשעה 14:00 ובשעה 17:00, מוצ"ש 4.6.22 בשעה 14:00, מוצ"ש 11.6.22 בשעה 17:00 ובשעה 20:30.

 

תגובות