יוצאים לטייל: "עוד דרך לייצר חוויות בתוך המשפחה". אלבום פרטי

יוצאים לטייל: "עוד דרך לייצר חוויות בתוך המשפחה"

במסגרת פרויקט "זמן משפחה - טיול משפחתי", שלחנו את משפחת אליהו ומשפחת ליופריו לטיול משפחות בטבע הכולל לינה • בראיון איתם הם מספרים על החוויה המשפחתית, האתגרים שהיו וגם: אילו טיפים יכולים לתת למשפחות שרוצות זמן איכות בטבע?

בשיתוף עם תנובה

אין ספק שכיף לצאת לחופשה בבית מלון, אבל לצאת לטבע לקמפינג יכולה להיות חוויה מיוחדת לא פחות - הכל כמובן תלוי עם מי ובאיזה אנרגיות אנחנו באים. תחושת הקמפינג שמלווה בחוסר ודאות ובעיקר זרימה, יכולה דווקא לגרום לאנשים ליהנות מהרגע ובעיקר להיות יצירתיים בחיק הטבע. שלחנו שתי משפחות מפורסמות, משפחת אליהו ומשפחת ליופריו לטיול קמפינג ותפסנו אותם לראיון כדי לשמוע איך היה לישון באוהל והכי חשוב, איך הופכים טיול להצלחה משפחתית.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

- תארו לי את סדר היום שלכם בטיול

אלי אליהו: "קודם כל מתארגנים בבית. בין הצעקות, לצחוקים בעיקר מנסים להבין על מה כל אחד אחראי, מי לוקח מה, מי יושב מקדימה באוטו ואז יוצאים לדרך. בטיול הזה ימית הייתה אחראית על האוכל, לורן ודניאל אחראיות על הבגדים ואני הייתי אחראי על הצחוקים והצילום. התחלנו את הטיול בנחל בחורשת טל, המשכנו לעל האש עם מרשמלו והיה לנו ממש מהמם וכיף. בזכותכם אומנם עשינו את זה, אבל בעיקר הבנו שאנחנו צריכים לצאת לטיולים הרבה יותר. בעבר היינו ישנים באוהלים, אבל בשנים האחרונות אנחנו לרוב לנים בבתי מלון. אחרי הטיול הזה הבנו שצריכים לחזור לטיולים עם לינה באוהל, זה הרבה יותר מגבש ומאחד, ואשתי מאוד מאוד אהבה את זה". 

© אלבום פרטי

 

רונית ליופריו: "ביום הראשון עצרנו בגן לאומי בית שאן של רשות הטבע והגנים, מרחק של רבע שעה בערך, טיילנו שם קצת. יש שם אמפי, אז עשינו מיני הופעה משלנו עם השירים שלנו כמו שאנחנו יודעים. משם המשכנו לגני חוגה בקונספט שנקרא 'גלמפינג' שזה אוהל למפונקים, שיש בו מיטות, מקרר וגם מזגן, שהיה לנו בעיקר קריטי בגלל מזג האוויר. התמקמנו באוהל, אכלנו, עלינו על בגדי ים וישר למים. ג'ונתן הכין לנו רביולי מאוד מאוד טעים והילדים הכינו סלט, עבודת צוות כזאת. שיחקנו קצת והלכנו לישון, יום למחרת הלכנו שוב לבריכות שיש במקום ומשם המשכנו לעמק המעיינות, ועשינו מסלול כזה שאפשר לעשות אותו ברגל, דרך המים וזה מאוד מאוד כיפי למשפחות במיוחד כשחם. הילדים נהנו והעברנו שם שעתיים ואז חזרנו עייפים ומרוצים הביתה".

© אלבום פרטי

- איך היה לבלות עם כל המשפחה בשטח?

אלי אליהו: "היה כיף ומאתגר, בעיקר כי לוקח זמן למצוא את התנוחה שלך באוהל. הרגליים של לורן היו על הפרצוף שלי ובמקביל גם נכנסה לי אבן לגב. בסוף כמובן שכולנו נרדמנו וישנו לילה שלם. הרגשנו שנגמר לנו מהר ואפילו רצינו להמשיך עוד כמה ימים".

ג'ונתן ליופריו: "קודם כל אנחנו רגילים לעשות את זה, אנחנו מאוד אוהבים לצאת לטיולים אבל השנה גילינו תגלית - לעשות קמפינג אבל עם אוהל משודרג וזה פותר מלא מלא בעיות, במיוחד לאנשים כמונו שסובלים מחום במיוחד באוגוסט. אתה מקבל רמה גבוהה של תנאים והכי חשוב, מזגן בלילה".

 



-היה איזה אתגר או קושי במהלך הטיול?

אלי אליהו: "כן בטח, היו הרבה אתגרים. לישון באוהל, להכין את כל האוכל בשטח, להתארגן בתוך אוהל, דברים שאנחנו ממש לא רגילים אליהם... אבל זרמנו עם הסיטואציה השונה והכל יצא לטובה".

ג'ונתן ליופריו: "כן היה איזה קושי כשבלילה אף אחד לא רצה להירדם, כולם רצו להיות ערים בגלל שהתלהבו מהחוויה, אז לקח לנו זמן לישון. במהלך היום היה קצת חם בהתחלה אבל ברגע שהגענו למים זה היה סבבה".

© אלבום פרטי

- מה לדעתכם היתרון בטיול כגיבוש משפחתי?

אלי אליהו: "ההבנה שאנחנו צריכים אחד את השני. אם אנחנו הולכים לשירותים או למקלחות אז אחד שומר מבחוץ. תמיד מסתכלים שהכל בסדר, שלא נכנס איזה חרק או איזה משהו. הדבר הכי מיוחד שזכינו בו זה שיצא לנו לדבר אחד עם השנייה שיחות הרבה יותר עמוקות, מה שבדרך כלל לא קורה בבית כי כולם בפלאפונים".

רונית ליופריו: "אני חושבת שזה עוד דרך לייצר חוויות בתוך המשפחה. בדרך כלל אנחנו נוסעים עם חברים אז הילדים עם החברים ואנחנו עם החברים אבל הפעם נסענו רק חמישתנו וזה היה נורא מגבש. פתאום זה לא בבית, זה במקום אחר, אז זה יותר כזה הרפתקני ומיוחד. מגלים מקומות חדשים, צוחקים, מספרים סיפורים, נרדמים ביחד, דברים שלא קורים בדרך כלל. אני גם חושבת שטיולים מהסוג הזה של קמפינג  זה משהו שהיום לצערנו ילדים פחות רגילים לזה, היום הילדים יותר במסכים, פחות בשטח, בטבע, לא כמו שאנחנו היינו ילדים. הילדים שלנו מאוד אוהבים את זה ומאוד מעריכים את זה, כי אז כולנו נהנים לעשות קמפינג".

 

-מהו הטיפ המושלם מבחינתכם לטיול משפחתי מוצלח?

אלי אליהו: "לקחת דף ועט ולכתוב מראש הכל ואז כל מה שצריכים זה פשוט לעבור על הרשימה יום לפני ולוודא שלקחנו הכל. בקטע המשפחתי זה לבוא עם אנרגיות טובות ואם קורים דברים בצורה אחרת ממה שתיכננו אז לא נורא, הכל בסדר. בנסיעה באוטו, לורן לא הצליחה לפתוח את המעדן ועוד שהוא נפתח כל האוטו התלכלך! בשנייה הראשונה התעצבנו  אבל בסוף צחקנו מהסיטואציה. חשוב לבוא באנרגיות טובות, ברצון לכייף יחד, כי אלה הרגעים שכולנו נזכור בעתיד שעשינו יחד. בסוף נהנינו מאוד!".

רונית ליופריו: "אני חושבת שזה לבוא ערוכים, בעיקר מבחינת אוכל. כשאנחנו עושים קמפינג אני דואגת להביא מזרונים מהבית או לשכור מזרונים כי מבחינתי זה חשוב וזה ממש משדרג את החוויה. כמובן להביא גם משחקים שהילדים אוהבים כדי שיהיה להם בנסיעות ובערבים שכולנו יחד. טיפ נוסף זה לנסוע למקום שיכול להתאים להרכב המשפחתי ובעיקר למזג אוויר - אנחנו נסענו באוגוסט בחרנו במקום שהוא עם מים, כדי שתהיה לנו את האופציה באמת ליהנות מהדבר הזה. במקביל ביררתי על מקומות שאפשר לעשות ליד, מה האטרקציות שאפשר לעשות אבל גם חשוב להסתובב וליהנות, לזרום".

ג'ונתן ליופריו: "מה שאני אומר זה פשוט לזרום, יש כאלה ש'אוי לא יהיה נעים, לא יהיה נוח' אבל אם אנחנו יוצאים משם ופשוט זורמים, אנחנו מגלים דברים שכבר שכחנו שאהבנו לעשות. פשוט לזרום עם החוויה מחוץ לבית ועם כל מה שתביא איתה".

© אלבום פרטי

 

תגובות