מ'פרויקט הלהקה' ועד 'מרי לו': ליעם פינטו בראיון מיוחד. עירד נצר, באדיבות יחסי ציבור

מ'פרויקט הלהקה' ועד 'מרי לו': ליעם פינטו בראיון מיוחד

הכרנו אותו בתכנית הריאליטי הנוסטלגית בערוץ הילדים ומשם עבר אל לימודי משחק אינטנסיביים - עליהם הוא קוצר כיום את הפירות • עם השתתפותו בשתי הצגות בולטות בתרבות הישראלית - תפסנו אותו לראיון מיוחד!

השחקן ליעם פינטו מתכונן בימים אלו למחזמר "מרי לו", במקביל לכיכובו במחזמר "הלהקה" של התיאטרון הארצי מייסודו של סמי לוי ויוצא תוכנית הריאליטי "פרויקט הלהקה" של ערוץ הילדים. בריאיון מיוחד לפרוגי הוא שב איתנו אחורה לימי הריאליטי הנוסטלגי ועל הדרך שעבר מאז בתעשייה עד לכניסתו באופן רשמי לתיאטרון.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

בימים אלו אתה מככב על הבמה ב"הלהקה" שנחשב כאחד הסרטים הגדולים בתולדותיו של הקולנוע הישראלי. איך ההרגשה להכנס לפרויקט שנחשב לנכס צאן ברזל בתרבות הישראלית?

"הייתי בסוף שנה ג' בלימודים של יורם לוינשטיין, ואז קראתי בעיתון שיש את 'הלהקה'. התחלתי לחשוב איך אני סולל לעצמי את תחילת הדרך המקצועית ואמרתי - 'אין סיכוי שאני לא בזה'. שלחתי מייל כמה פעמים כדי שלא יתפספס וגם הזמנתי את מנהלת התיאטרון הארצי לראות אותי בהצגות. הייתה לנו הצגה ויום אחד היא הייתה שם במפתיע. יורם אמר לי - 'המנהלת האומנותית של התיאטרון הארצי פה'. ניגשתי אליה בסוף ההצגה וביקשתי אודישן. היא ביקשה ממני לשלוח מייל ויום אחרי שסיימתי את הלימודים התחלתי את החזרות למחזמר".

 

"עשינו חזרות כל יום במשך שלושה חודשים וזה היה ממש כמו מחנה אימונים. אנחנו מופיעים כמעט בכל יום בכל הארץ ולאט לאט הפכנו להיות 'הלהקה הזאת', הפכנו למשפחה והדינמיקה שהמחנה דורש, נהייתה טבעית כי אנחנו כל יום ביחד במשך המון שעות, אנחנו מביאים ביחד את הדינמיקה הקבוצתית מהוואן לבמה". 

ספר לנו קצת על האודישן שלך

"ניסיתי להשיג אודישן בכל דרך אפשרית, קיבלתי אודישן לתפקיד של בני רצון ונתנו לי ללמוד את הסצנות שיש לו במחזה. אני גם זוכר שהכנתי קטע בבית מהלימודים, והם אמרו לי תודה. אז אמרתי - 'רגע, אני ממש רוצה לראות לכם את הקטע', ולא ידעתי אם זה דבר שמקובל, אבל הרגשתי שאני רוצה לשלוף את כל הקלפים. הבוחנים שישבו באודישנים, שהם צדי הבמאי וטל והמנהל המוזיקלי, מאוד הופתעו. יום אחרי זה התקשרו להודיע שאני בפנים ומאוד התרגשתי. התבשרתי על כך בדיוק חודש לפני סיום הלימודים והנחיתה הייתה די רכה, כי כבר ידעתי מה מחכה לי בסיום הלימודים, שיש לי כבר את העבודה הראשונה בחיים המקצועיים.

יצא לך לצפות בסרט עליו מבוסס המחזה?

"כן. כשהייתי קטן, הייתי צופה בסרט עם חבר הכי טוב שלי המון פעמים, כי החברה הכי טובה שלו היא הבת של חלי גולדנברג, שכיכבה בסרט והיינו צריכים לראות את זה. מדובר בנכס צאן ברזל בתרבות הישראלית ולא סתם מראים הרבה פעמים את הסרט בטלוויזיה, זה כבר גלש מעבר ליום העצמאות".

© יוסי צבקר, באדיבות יחסי ציבור

מה קורה בגרסת המחזה?

"במחזה שכתב אורן יעקובי, כל דמות קיבלה נפח יותר גדול. לדמות שלי יש ציר עלילה במחזה. בסרט יש דברים שפותרים בעזרת קלוזאפים והאתגר הוא לראות איך פותרים אותם בתיאטרון".

מהי הסצנה שהכי התחברת אליה?

"הסצנה של האמת והחובה. כשראיתי את הסרט בתור ילד, זו התמונה שנמצאת לי בראש, שכל דמות חושפת את האמת שלה, כל אחת מראה מה היא באמת מרגישה וחושבת. זו סצנה חשובה בסרט".

© יוסי צבקר, באדיבות יחסי ציבור

בהצגה אתה בעצם נכנס לנעליו של מנחם עיני ז''ל, שבסרט גילם את הדמות שאותה אתה תגלם, בני רצון. איך התכוננת לזה?

"ניסיתי להביא את עצמי לתוך הדבר הזה. אני זוכר שיום אחד היה לנו מפגש עם השחקנים המקוריים מהסרט, ליוויתי את אחת השחקניות מהכניסה לחזרות וסיפרתי לה שאני משחק את בן. פתאום, היא נתנה לי אינפורמציה ונתונים מסוימים שלא הבחנתי בהם קודם ותהיתי איך אני יכול להביא אותם לידי ביטוי, כי אלו לא מילים אבל הם מוסיפים להתנהגות. ניסיתי לראות איפה אני נמצא בתמונה, לא לחקות את מה שאני רואה בסרט. בסוף אתה מגלה פה מי אתה בתוך קבוצה, וניסיתי להבין מי זה בני בתוך הקבוצה הזאת של הלהקה ולאט לאט גיליתי דברים, כדוגמת החבר הטוב, הרקדן ושל הלהקה וכן הלאה. ניסיתי לראות איפה כל זה פוגש אותי וניסיתי להכניס את ההומור שליי. בני זו דמות מאוד מעניינת וכיף לי לגלם אותה".

בוא נחזור אחורה ל-"פרויקט הלהקה", עדיין אנשים ברחוב מזכירים לך את התקופה הזו?

"וודאי! תמיד שאני יוצא מההצגות של 'הלהקה' תמיד יש את אלו שישאלו אותי: 'אתה היית בפרויקט הלהקה?' ועדיין אני מקבל הודעות באינסטגרם שעוד זוכרים את התוכנית. זה מחמם את הלב מפני שזה היה מזמן, זו הייתה חוויה מאוד משמעותית עבורי".

בפרויקט הלהקה © רועי ברקוביץ, באדיבות יחסי ציבור

יש בך איזושהי חרטה שלקחת חלק בפרויקט?

"ממש לא. חס ושלום! רציתי מאוד להיות זמר, זה מאוד הצחיק אותי להגיד את זה כי זה רחוק מרצוני היום, באתי נאיבי יחסית למישהו בגיל 18 שצמח בלהקת נוער 'להקת צופי תל אביב' והרגשתי ששמתי שם את הלב שלי והגעתי לשלב די מתקדם בפרויקט. היינו סוגרים חודש בתוך ווילה בכפר שמריהו והייתי עד כמעט סוף החודש. אני זוכר שברגע שהודחתי, עוז מורג, שהיה אחד השופטים, אמר לי: 'אני מרגיש שהגעתי לכאן כדי להכיר אותך' - הוא הביא לי מנוי חינם לשנה לסטודיו שלו ולקח אותי תחת חסותו. 

 

מהיום שיצאתי מ'פרויקט הלהקה' הלכתי לשם כל יום, הוא גם שלח אותי ללמוד משחק ודאג שאני אלך לאודישנים. עד היום, עוז הוא המנטור שלי וזה הרווח גדול שלי מהתוכנית הזו. כמובן שהרווחתי חברים טובים, אבל הוא ממש דאג לכוון את הדרך שלי וללמד אותי מה זה עבודה קשה. זה הדבר הכי טוב שיצא לי מהתוכנית ולכן אני לא מתחרט עליה. זו תקופה שהייתי צריך לעבור. עוז אמר לי: 'אתה שחקן ששר ורוקד'. הוא הראשון שאמר לי את זה ופתאום הבנתי שלשם אני מכוון, שאני יכול לשלב את שלושת הדברים האלו יחד ולעשות זאת בצורה הטובה ביותר".

אתה עדיין בקשר עם אנשים מהתוכנית?

"עם דניאל אביטל שהוא ביחד איתי במחזמר 'הלהקה' וגם למד איתי ביורם לוינשטיין, עם דניאל הקשר ההדוק ועם כל השאר מדי פעם יוצא לי לדבר...

אם כבר פרויקט הלהקה, אמיר פיי גוטמן שהלך לעולמו לפני חמש שנים והיה מנהל הלהקה בעונה הראשונה, עבד איתך בלהקת "צופי תל אביב". איך הייתה עבורך העבודה מולו?

"אמיר אכן היה הבמאי שלי בצופי תל אביב, הוא לימד אותנו מהי מקצועיות ועבודה קשה. מה שהכי זכור לי זה שהוא היה מריץ אותנו כקבוצה בפארק הירקון כדי שנשיר בו זמנית. אני כל כך מעריך אותו על זה. הוא היה הבמאי שלנו במשך ארבע שנים והוא שימש עבורנו כמורה דרך כשאני היית בגיל צעיר, נתן מעצמו בשבילנו ואני חושב שזה לא מובן מאליו".

מה למדת ממנו?

"הוא לימד אותנו שאתה מגיע לדברים בזכות עבודה קשה".

היית רואה את עצמך משתתף שוב בריאליטי מוזיקלי כלשהו?

"אני בחיים לא אומר לא, אבל זה לא משהו שאני מתכנן בקרוב. גם ל'פרויקט הלהקה' לא התייחסתי לזה כאדם שהולך לריאליטי, אלא הדבר הראשון שעשיתי כדי להגשים את עצמי כזמר".

© עירד נצר, באדיבות יחסי ציבור

יותר קל או יותר קשה להשיג תפקידים אחרי לימודי משחק, במיוחד אחרי כל סערות הליהוק של כוכבי רשת שצצות לא מעט פעמים.

"העולם השתנה. היום זה אתה יוצר את הבמה לעצמך ואתה מראה את הכישרון שלך. יש המון דרכים להראות את יכולותייך ואני חושב שזה מדהים שיש את האופציה לעשות את זה באמצעות הפלטפורמות של הרשתות החברתיות. בסוף הכל עובד על אותו עיקרון, אתה אחראי ללכת ולהגיד 'נעים מאוד, זה מה שאני יודע לעשות', זה להציג את הכישורים שלך ומפה זה אתה לעצמך ולא תלוי בשום גורם אחר".

בעוד כשבועיים, אתה תיכנס לרצף חזרות למחזמר "מרי לו". מה הן התחושות לקראת?

"אני מאוד מתרגש, זאת ההפקה השנייה שאני עושה עם 'התיאטרון הארצי' מייסודו של סמי לוי, וגם ההפקה הרביעית שלי עם צדי צרפתי. אני הולך לגלם את פרדי שזה האח החורג של גבריאל, ואני ראיתי את זה עוד בילדותי. כששמעתי שמעלים את המחזה מחדש, מאוד התרגשתי ואמרתי לעצמי 'אני רוצה להיות בזה', הרגשתי שזה מתאים לי. בנוסף לכך, אני אוהב את החומר ואני אוהב גם את צביקה פיק. כשהשתתפתי עם שיר שלו, זכיתי במלגה וכשהייתי קטן גם זכיתי בתחרות הכשרונות כששרתי את 'אהבה בסוף הקיץ'".

אם עוד הייתה לך את ההזדמנות לפגוש אותו. מה היית שואל אותו?

"מרוב שיש לי כל כך הרבה שאלות, השאלה שלי הייתה אם הוא רוצה לשבת איתי לקפה כדי שאשאל את כל השאלות".

לפני כשנתיים, התחלת להשתמש ברשת החברתית "טיק טוק" ומאז אתה מתמיד בהעלאת סרטונים.

"לאחרונה אני מתחיל להעלות דברים כי בכנות, אני מכור לסטורי ואינסטגרם. אני מכור למציאת סיטואציה מצחיקה שקורית בחיים ואז לפתוח את המצלמה של הסטורי ולשתף את ה-Point Of View שלי. ברגע שהבנתי שזה עוד דרך להראות מי אתה, התחלתי לאהוב את זה. אני חושב שהיום ה'טיקטוק' היא פלטפורמה לאהוב את עצמך. הלוואי שבילדותי היה את הטיקטוק כי מגיל קטן אני עורך סרטונים ואני מת על זה!".

אתה מרגיש שזה נותן לך אופציה לפתוח יותר דלתות?

"אני מרגיש שחשוב לתחזק את זה, אני מרגיש שזה חלק ממכלול. בגלל שאני לא עושה את זה מתוך אינטרס, אני עושה את זה מתוך בא לי לעלות משהו ופשוט מעלה את זה לפי מה שמרגיש לי נכון. אני לא חושב מה יעבוד ולא יעבוד, כי אז זה מרגיש לי מלאכותי, אני פשוט מרגיש שזה שם. אני לא יודע להגיד לגבי שחקנים אחרים, אבל אני מרגיש שזה טוב עבורי"

התחלת כאמור דווקא מז'אנר המוזיקה - יש סיכוי שתחזור לשם כזמר?

"זה חלום ואני לא עושה לצערי שום דבר בשביל להגשים אותו. אני רואה את כל החברים שלי שהם זמרים, מקליטים לחנים, כמו שאני 24/7 סביב המשחק, בגלל זה הלכתי לפרויקט הלהקה, כי באמת האמנתי שאני זמר. בעצם זה זה חלום ילדות שנשאר בגדר חלום ילדות".

לסיום, מה השאיפות שלך להמשך הקריירה?

"יש לי הרבה שאיפות. אני מעוניין לשחק בטלוויזיה, בתיאטרון ובקולנוע כל החיים. אני בעיקר רוצה להגשים את עצמי ותמיד להיות מסופק ממה שאני עושה, כי אני מאוד נהנה מזה ובעיקר להיות מאושר".

 

תגובות