נוי הלפרין: "אני מגשימה את החלום שלי בכל יום מחדש". צילום: נועה ניר

נוי הלפרין: "אני מגשימה את החלום שלי בכל יום מחדש"

עם תפקידים ראשיים ב"אפס ביחסי אנוש"' ו"מרי לו" ולקראת עליית המחזמר "מלצרית" (הקאמרי) בכיכובה, תפסנו את השחקנית נוי הלפרין לראיון מיוחד על תיאטרון, מחזות זמר, החלומות לעתיד והזוגיות שמצאה על הבמה

השחקנית נוי הלפרין כיכבה בשנים האחרונות בלא מעט תפקידים על הבמות, אך נראה שזו לגמרי השנה שלה בעולם התיאטרון. לאחר שעלתה על כמעט כל במה ברחבי הארץ עם הצגות הלהיט "אפס ביחסי אנוש" (בית ליסין) ו-"מרי לו" (התיאטרון הארצי), ולקראת עליית המחזמר הגדול והמצופה בכיכובה "המלצרית" (הקאמרי), דיברנו איתה על השנה המטורפת והעמוסה שעברה עליה - על התפקיד הראשי ב"אפס ביחסי אנוש", הזוגיות שמצאה מאחורי הקלעים של "מרי לו" ועל הרצון להגיע גם אל עולם הטלוויזיה.

 עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

© אלבום פרטי

איך הגעת בכלל לעולם התיאטרון?

"האמת שתמיד הייתי ילדה שמופיעה, כבר מהילדות הייתי ילדת פסטיגלים. אני חושבת שזה משהו שתמיד משך אותי, תמיד ידעתי שזה מה שאני אעשה. למדתי במגמת מוזיקה והייתי בלהקה צבאית, תמיד שרתי ומשך אותי יותר להיות על במה כפרפורמרית. מחזות זמר מאוד משכו אותי וככה הגעתי לבית צבי בעצם. זה היה תהליך מאוד טבעי וברור, משם זה התחיל להתגלגל לתיאטרון, למשחק ולבמה".

נראה שאת לאט לאט תופסת מקום קבוע על בימות התיאטרון. איך ההרגשה?

"זה הדבר שאני הכי אוהבת לעשות בעולם, אני מרגישה שאני מגשימה את החלום שלי בכל יום מחדש, וזה מדהים!".

כשהודיעו לך שאת תחליפי את משי קליינשטיין בתפקיד הראשי ב-"אפס ביחסי אנוש", איך הרגשת?

"הרגשתי מדהים! זה מחזמר שעפתי עליו עוד כשצפיתי בו כשהם רק עלו איתו לבמות! לקחתי את זה בשתי ידיים ואמרתי 'יאללה, זאת מתנה!'. עד היום אני בהתרגשות שיא לפני כל סשן של 'אפס ביחסי אנוש'". 

איך הייתה העבודה על מחזמר שרץ כבר יותר מ-300 הצגות?

"ידעתי שאני צריכה להחזיק תפקיד ראשי במכונה שמשומנת היטב. זה הרגיש שאני נכנסת למשהו שיש לי אחריות גדולה לשמור עליו כמו שהוא. זו הצגה שכבר רצה 300 הצגות והייתה בסוג של שיא ההצלחה שלה. משי הייתה איתי יד ביד בזה, וישבתי על זה בעבודת נמלים כדי להבין הכל! ברמה של כניסות, יציאות, מיקומים… עבדתי על הכל מאוד קשה כדי שזה יזרום הכי נעים ונכון שאפשר".

במקביל את גם משחקת ב'מרי לו', באיזה תפקיד את הכי נהנית?

"זאת שאלה מעניינת. יצא שהשנה אני עושה תפקידים שמאוד שונים אחד מהשני, וזה גם מאוד כיף. זה קצת להרגיש כל ערב שיש לך פיצול אישיות, כל פעם צד אחר שלי יוצא החוצה. זה מאוד מאזן גם כי יש גם מקומות יותר דרמטיים וגם מקומות יותר קומיים, ומקומות שאני יותר חזקה בהם ומקומות שאני יותר חלשה בהם. אני ממש נהנית מכולם, כל יום נותן לי ביטוי לאיזשהו חלק אחר בעצמי. אני מאוד מחכה שדון ב'מלצרית' תקבל חיים על הבמה. זה משהו אחר, שלא יצא לי לעשות הרבה זמן ואני ממש מאוהבת בה. אני ממש מחכה שכולם יכירו אותה".

בזכרת את דון! מדובר למעשה במחזמר "המלצרית" שצפוי לעלות בקרוב. במה הוא עוסק?

"המחזמר מספר את סיפורה של ג'נה, מלצרית צעירה שגרה בעיירה קטנה וחיה חיים מאוד אפורים. יש לה התמחות בהכנת פאי, היא מוכשרת, לא כל כך מודעת ליכולות שלה ומפחדת לחלום בגדול. היא עוברת סוג של אלימות כלכלית, פיזית ומילולית בבית מבעלה ולצידה יש שתי חברות, כשלכל אחת מהן גם יש סיפור מורכב משלה. אני דון, אחת החברות ואני 'הבייבי' של החבורה. דון חולמת שתהיה לה אהבה, מפחדת להיפגע ומפחדת שזה יכול להצליח".

© צילום אוהד רומנו
צילום אוהד רומנו עיצוב שיין הורוביץ
צילום אוהד רומנו עיצוב שיין הורוביץ

איך את באמת עושה את המעבר בין הדמויות ערב-ערב?

"מה שקורה בתיאטרון זה שעובדים תקופת זמן ארוכה על הדבר, אז זה מתהווה ונהיה ממש חלק ממני. כשאני עולה על הבמה ונדלק האור, זה פשוט קורה מעצמו. גם יש משהו מאוד מעניין בפאות, ובכל הדבר הזה שאני לובשת על עצמי לפני שמתחילה ההצגה, שממש עוזר להיכנס לדבר ולהתכוונן לזה". 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Noy Halperin (@noy_halperin)

זה לא קשה לזכור כמויות גדולות של טקסטים?

"זה מצחיק, זאת שאלה ששואלים הרבה... אוהבים לשאול 'את לא מתבלבלת? את לא אומרת לפעמים טקסטים בהצגה אחת של הצגה אחרת?'. בסוף זאת העבודה שלי, אז זה איזה שריר שלמדתי לאמן והוא מאומן היטב. זה פשוט קורה".

לאחרונה כיכבת גם במדורי הרכילות, כשפורסם שאת והשחקן מיכאל גבעתי, שהכרת במחזמר 'מרי לו', התחלתם קשר זוגי. איך זה קרה?

"נכון, הכרנו בחזרות למחזמר. אנחנו פרטנרים ומגלמים שם זוג. הפרטנריות הייתה מאוד טובה, נהיינו חברים מאוד קרובים ולאט לאט נרקם שם משהו מחוץ לבמה, משהו שהוא טוב ומרגש".

© אלבום פרטי

אנחנו זוכרים שבעבר השתתפת באודישנים לתוכנית הריאליטי "הכוכב הבא", אנחנו נראה אותך פורצת גם בעולם המוזיקה?

"מוזיקה זה משהו שתמיד עשיתי, תמיד מעניין אותי ואני מאוד אוהבת את זה. יכול להיות שבעתיד אני אחליט שאני מתמקדת בזה".

באיזה מחזמר, בארץ או בינלאומי, היית רוצה לשחק?

"הייתי רוצה לעשות את 'חמש השנים האחרונות' (The Last Five Years), את סאלי בולס ב'קברט' ויש גם מחזמר מדהים שנקרא 'אנסטסיה'... אגב, בלימודים שלי ב'בית צבי' הרמנו את 'שיקגו' וגילמתי את רוקסי, וזה גם משהו שהייתי רוצה לעשות על הבמה הרפרטוארית".

אילו עוד חלומות יש לך שעוד לא הגשמת?

"אני ממש רוצה לעשות טלוויזיה, זה צעד בעולם המשחק שלא מספיק פתחתי את עצמי אליו, וזה הדבר הבא שאני רוצה לעשות".

© אלבום פרטי
תגובות