לי בירן: "אני חייב לאכול הכל, אחרת סבתא שלי נעלבת". צילום: אור גפן

לי בירן: "אני חייב לאכול הכל, אחרת סבתא שלי נעלבת"

לכבוד פסח, קיבצנו את מיטב הסלבס שכולכם מכירים כדי לענות על שאלון הפסח שלנו. כוכב "החממה" לי בירן, היה הראשון לגלות לנו מה הוא הכי שונא בחג, ומה הזיכרון הכי חזק שלו מהילדות. "ככל שהשנים עוברות המשפחה שלי נהיית יותר ויותר עצלנית"

איך אתה חוגג את החג הפסח? 

"חגיגות שלא נפסקות. עושים ארוחה, חוגגים את פסח עם המשפחה, סדר, ניקיון ומלא אוכל. האמת שלא התחלתי לנקות אבל אני לגמרי צריך להתחיל".

מה הזיכרון הכי חזק שלך מחג הפסח?

"כל הזמן אמא שלי הייתה מלבישה אותי ואת אח שלי שצעיר ממני ב4 שנים אותו דבר. אם הייתי בן שש והוא היה בן שנתיים אז היינו לבושים אותו הדבר. תמיד בחגים היה לנו בגדים חדשים לכבוד החג ברוך ה'".

מה אתה הכי אוהב לאכול בפסח?

"אני אוהב קניידלך, חזרת כמה שיותר חריפה מת על זה, וכמובן מצה עם נוטלה". 

© אור גפן

למה אתה הכי מתגעגע בפסח?

"אני לא יודע למה אני הכי מתגעגע, אבל אני די מתגעגע לקוקילידה, אני אוהב קוקילידה, אבל אין משהו שאני הכי מתגעגע אליו, אני לא כזה מתגעגע ללחם".

מצב רטובה או מצה יבשה? 

 "יבשה, ברור".

אז מצה יבשה עם שוקולד או עם חרוסת? 

"שוקולד נוטלה, זאת לא שאלה בכלל".

איזה חלק נותנים לך להקריא בהגדה?

"ככל שהשנים עוברות המשפחה שלי נהיית יותר ויותר עצלנית, כך שאני מקבל יותר ויותר לקרוא. אני פחות או יותר קורא המון, אני קורא את רוב ההגדה, אני המקריא. אנחנו קוראים את כל ההגדה, אבל אני מקריא את רובה, חלק מאוד נכבד ממנה".
 
© צילום מסך מאינסטגרם

מה הכי לא טעים בקערת פסח?

"יש כמה דברים שהם פחות טעימים בקערה, כמו מרור שהוא לא מהדברים הטעימים שטעמתי בחיי, רגל קרושה גם, יש משהו במילים האלה שעושה לך סוג של אנטי אבל גם את זה אני אוכל. אין לי כל כך אפשרות כי בסדר אגב אני חייב לאכול הכל, אחרת סבתא שלי נעלבת". 

איפה תעשה את המימונה? 

"תמיד יש עניין כזה אצל כל החברים בעדות המזרח, שמזמינים אותי ואז אני לא יודע למי ללכת, כי ההוא יכול להיעלב. בכל מקרה, אני לא יודע איפה אני אחגוג אותה אבל אני בטוח אחגוג אותה. אני אוהב מאוד לחגוג במקומות שונים כי ככה אני טועם כל מיני סוגים של מופלטות, כשאני אגיע לגיל 50 אני אדע למי ללכת, למי יש את המופלטה הכי טובה". 

מה הדבר הראשון שתאכל בצאת החג?

"אני חושב שאני אלך על הקלאסיקה שזה חלה עם ריבה, או עם נוטלה. אני מאוד אוהב ריבות דרך אגב, זאת גם אחת האהבות שלי. לאפה זה כבד, אני כבר לא ילד אני בן 25, וכשאתה אוכל לאפה זה ניכר אחרייך. אני שומר על הבריאות פחות על הגזרה, אני גם לא אוכל לחם באופן כללי, כך שפסח לא ממש מפחיד אותי". 

© צילום מסך מאינסטגרם

המסר של לי בירן לגולשי פרוגי:

"אני רוצה להגיד לגולשים של פרוגי, שזה קודם כל אתר שאני ממש אוהב, שזה חג החירות ושלא ישכחו את זה. להיות חופשי זו זכות וצריך לעשות עם זה דברים טובים. אנחנו הרבה פעמים עבדים בלי שאנחנו יודעים, אנחנו עבדים לעבודה שלנו, אנחנו מתמכרים אליה, אנחנו עבדים לפייסבוק ולאינסטגרם לפעמים שבמקום לשבת עם חבר שלנו, להסתכל לו בעייניים ולראות איך הוא, כל אחד באינסטגרם או בפייסבוק שלו. צריך להיות חופשיים לא להיות עבדים, להעריך את הדברים הקטנים".

© אור גפן

 

 עוד במדור הבידור של פרוגי:

 

 

 

תגובות