והזוכים הם: נבחרי השנה של עורכי אתר פרוגי!.

והזוכים הם: נבחרי השנה של עורכי אתר פרוגי!

ראש השנה מגיע וזה הזמן לבחור את האנשים, הסדרות ואפילו האפליקציות שעשו לנו את השנה! כינסנו את עורכי אתר פרוגי כדי לבחור את הנבחרים שלהם לשנת תשע"ה והבחירות מפתיעות במיוחד! אז מי שחקן השנה, מה שיר השנה ומהי סדרת הנוער של השנה? התוצאות!

השנה העברית מגיעה לסיומה וזה בדיוק זמן לסיכום שנתי! כבכל שנה, גם השנה כינסנו את כל העורכים של פרוגי כדי לבחור את נבחרי השנה שלנו במגוון תחומי הבידור, הספורט, הדיגיטל והאופנה! 

© ענת מוסברג

שחקנית השנה שלנו היא ללא ספק חן אמסלם שחזרה אלינו בדמות "שוגי" בעונה השנייה של "זגורי אימפריה". אמסלם הראתה לנו בגדול כמה מגיע לה התואר בייחוד עם כשרון משחק אותנטי כמו שלה. בנוסף, אמסלם כבשה את התיאטרון השנה עם תפקיד מדהים במחזמר "שיער" לצד עוז זהבי ואף הראתה לנו שיש לה יכולות קומיות ב"מלחמת המינים". ה'אק!

 
© חן אביב

שחקן השנה שלנו הוא אסף הרץ, שמעבר ליופי ולחיוך הכובש שלו, הוא גם הראה לנו שהוא יכול לשחק תפקידים דרמטים איכותיים ועם טוויסטים. אז אומנם הכרנו אותו ב"אליפים" אך אין ספק שהחשיפה הגדולה אליו ואל היכולות שלו הייתה השנה ב"שכונה" שם ראינו שהוא בקלות יכול לשחק את הדמות הרעה (אבל גם את הטוב). גם אסף יגיע לבימת התיאטרון בקרוב, בשנה החדשה הוא ישחק את אהוב ליבה של מרי (שיר מורנו) במחזמר "מרי לו".

 
© יחסי ציבור

אחת הסדרות המדוברות של השנה וזו שזכתה לקבל את התגובות הכי מפרגנות היא "פאודה" שהוכיחה שגם בישראל אפשר לעשות סדרות מתח עם שני רבדים מנוגדים אך מאוד דומים וכל זה נעשה עם איכות שלא מביישת סדרה ב-HBO. "פאודה" הראתה את הצד הישראלי שנלחם על לשמור על הבטחון לצד הצד של המחבלים שדוגלים במוות קדוש תמורת דם. העלילה המפתיעה, השחקנים המוכשרים ועצם העובדה שכמעט כל הסדרה הייתה בערבית וזה לא הפריע לנו בכלל - מקנים לה את התואר שלנו ובגדול! מתי עונה 2?!

 
© דני שווצרמן

"לא זזים הקשיבו כולם!" השיר הזה כבר ניהיה חלק מאיתנו וכך גם סדרת הנוער "שכונה" שהביאה למסך משהו מרענן, אחר ויותר מציאותי (לפחות עד החלק האחרון של העונה). מעבר למסר החשוב שלהיות עני זה לאו בהכרח דבר רע או שצריך להתבייש בו, "שכונה" הביאה את המשהו הזה שהיה חסר לנו בסדרות נוער שיש היום. היא אולי לא יותר מידי מדע בדיונית אך מצליחה לשלב באופן מושלם בין עלילה מופרכת לבין עלילה נורמטיבית של בני נוער וכמובן, זו סדרה של גיורא חמיצר, מה שכבר מקנה לה מקום של כבוד.

 
© רפי דלויה

רוני חזרה אלינו השנה ובגדול, כזמרת כמובן. אחרי שהתנסתה עוד קצת כשחקנית, דלומי שוב חוזרת לייצר עבורנו להיטים כייפים ומוצלחים כמו שרק היא יודעת. בין אם זה "איש של לילה" ו"לשמור עליי" שבהם היא מציגה את הרוני שכולנו אוהבים. כמו כן השנה היא לקחה חלק בפסטיגל, בפרויקט המוזיקלי "לוקחים את הזמן" לצד לי בירן ואליאנה תדהר ובשנה החדשה היא תשתתף במחזמר "הקוסם" שם תשלב בין המשחק למוזיקה וגם תשמש כמורה הכי צעירה ב"בית הספר למוסיקה".

 

 

© הרצל יוסף

בכל פעם שנתן גושן מוציא עוד סינגל זה כבר ממיס את הלב עוד מבלי ששמענו, אך הפעם גם שמענו והחלטנו להעניק לו את תואר "זמר השנה". גושן הצליח להפיל אותנו עם "דברי איתי יותר" ו"סערה", אלבום שלישי מוצלח במיוחד וסיבוב הופעות שכבש את כולנו. גושן רק עולה על הגל בכל פעם מחדש ואנחנו תמיד שם כדי לתפוס אותו.

 
© דורון עדות

היו הרבה שירים מעולים שיצאו השנה, אך לאחר התלבטות רבה בחרנו בלהיט ספציפי שאיכשהו בלט לנו יותר מכולם. אולי משהו בו שמשלב בין מוזיקה ים תיכונית, ראפ, דאנס ונגיעות רוק שהם שילוב מוזר שמוכיח את עצמו. "החלום של כל גבר" החזיר לנו את סאבנימינל לפלייליסט ולרדיו אחרי הרבה שנים של העדרות. זה בעצם שיר אהבה של העידן החדש שבהחלט עובד וכמו כל שיר מצליח זכה גם הוא לשלל פארודיות ברשת שזה כבר סימן לחותמת שהוא השאיר.

 
© יחסי ציבור

בין כל ההרכבים שבלטו השנה וביניהם: קפה שחור חזק, גיא ויהל והדג נחש. בחרנו דווקא ב"התקווה 6" שמביאה לנו ניחוח אחר בנוף המוזיקלי הישראלי ולא מתיימרת להביא את הטאצ' ששואף לחו"ל אלא מביאה מוזיקה ישראלית טהורה ואיכותית. כמו כן "התקווה 6" הביאה לנו את אחד הלהיטים הגדולים של הנוער - "הכי ישראלי" או כמו שאתם מכנים: "אוהבים אותך שמעון פרס". אז כמו השיר, גם "התקווה 6" היא הכי ישראלית והיא ללא ספק ההרכב שעשה לנו את השנה.

 

 

© ענת מוסברג

גל גדות כובשת בכל שנה עוד ועוד יעדים אך השנה היא עשתה את זה ובגדול! בין אם זה קמפיינים ישראלים מצליחים ל"קסטרו", "קרליין", "היוואי" או קמפיינים בחו"ל כמו בפרסומת הנועזת לבושם של "גוצ'י". לכל זה תוסיפו את העניין שהשנה היא צילמה את הסרט "סופרמן נגד באטמן" בתפקיד וונדרוומן ואף השנה חתמה על חוזה לסרט משלה בדמות גיבורת העל הנשית. גל - אוהבים אותך!

 
© ענת מוסברג

עידן רול הוא ההוכחה לזה שלא צריך להיות הכי סלב שיש כדי להגיע להישגים. בעידן יש משהו מקצועי כזה שבא לעבוד אבל עושה הכל עם חיוך ואהבה, הוא יודע מה מעניין את כולם / הזוגיות עם הראל סקעת, אבל הוא לא משחק על זה בכלל ונשאר עם רגליים על הקרקע. בנוסף לכל זה עידן רול הוא גם עורך דין! גם יפה וגם חכם - השילוב המנצח.

 
© ענת מוסברג

הבחירה בפריצת השנה הייתה אצלנו כמעט חד משמעית, אומנם הצבנו אפשרויות בכמה קטגוריות (משחק, מוזיקה וכו') אך מי שגרמה לכולנו להגיע להסכמה מיידית עם הטייטל "פריצת השנה" היא לא אחרת מאשר שלומית מלכה שהשנה האחרונה היא לגמרי השנה שלה! אולי הזוגיות המתוקשרת והפוטוגנית של יהודה לוי עזרה לעניין אך שלומית מלכה שועטת קדימה גם עם קמפיינים מצליחים כמו "פוקס" ו"פדני" שהכריזו רשמית ששלומית כאן כדי להשאר. מלכה!

© אורן אהרוני

ערן זהבי עבר הרבה השנה, גם שערוריה וכעס ציבורי אך גם הרבה מאוד אהבה ואהדה - יש בו ערבוב מנצח, ניחוח של שחקנים גדולים בחו"ל אך עם משהו מאוד ביתי ומקומי. ההצלחות שלו הן הדבר הכי חם שקורה כרגע בעולם הספורט הישראלי, תנועת "הרובה" המפורסמת אחרי הגולים שכבר הפכה לקאלט ולאחד הדברים שהכי מזוהים עמו ללא ספק מעניקים לו את תואר ספורטאי השנה בהכי כבוד שיש!   

 
© ענת מוסברג

מור סילבר היא כבר מותג בכל מה שקשור לאינסטגרם ואופנה, מהכינוי שלה למעריצות ("לאביות") ועד כל עמודי המעריצים והאהבה שמעריפים עליה באינסטגרם ובעמוד הפייסבוק הפעילים שלה. סילבר מצליחה להראות שמעבר ליוצאת ריאליטי היא גם מאוד מוכשרת, יודעת מה נכון, מה אופנתי או בקיצור: הכי איטגירל! וכמו כל איטגירל היא גם כוכבת וחזקה ברשת, שזה גם הכיוון שהלכנו עליו עם כוכבי הרשת הישראלים של השנה, שהתרבו בעיקר בתחום האופנה. לייק!

 
© רפי דלויה

בדרך כלל אנחנו בוחרים את מלך ההיוש ומלכת ההיוש בנפרד, אך השנה נתקלנו בסיטואציה הבאה: מלך ומלכת ההיוש הם בעצם זוג! ככה זה כשיש בית אופנתי, דר זוזובסקי ולי בירן מוכיחים לנו שזוגיות יפה ניחנת גם בבגדים ובכל פעם מחדש מצליחים להופיע עם לוק מדהים, כזה שמסתנכרן אחד עם השני, צעיר, שיק ובקיצור: הכי היוש! אז האופנה שלהם, ביחד עם הזוגיות היפה לגמרי מעניק להם את התואר, שבמקרה הזה גם ממשים את הקלישאה שאומרת ש"כל מלך צריך מלכה".  

טרנד הרשת של השנה - דאבסמאש

כל מי שהסתובב ברשתות החברתיות במהלך השנה בטח נתקל בתופעה שהייתה הכי פופלרית ומיינסטרימית והיא אפליקציית ה"דאבסמאש". למי שכבר הספיק לשכוח (כי ככה זה ברשת), האפליקציה בעצם הייתה מאגר גדול של הקלטות שמע מכל מיני סדרות, סרטים, שירים וסיטואציות ואיתן היה אפשר לצלם מעין ליפסינג קצר והיסטרי שמשלב כישרון משחק מוגזם של כולם. אז ראינו את התוצאות בכל מקום ואפילו כאן בפרוגי ביקשנו מכל הסלבס להכין לנו אחד כזה, אך מהר מאוד זה כבר הציף את הרשת והפך לדבר הכי מאוס ומעצבן שיש ובכל זאת - החלטנו להעניק ל"דאבסמאש" את תואר "טרנד הרשת של השנה" וגם את התואר "לא ברור מה גרם לזה להצליח".

טרנד השנה
 

 שתיהיה שנה טובה!

תגובות