הכוכבים משתפים: "חוויתי אלימות מילולית ופיזית בבית הספר". צילום: רפי דלויה

הכוכבים משתפים: "חוויתי אלימות מילולית ופיזית בבית הספר"

הצטרפנו אל מאחורי הקלעים לצילום הקליפ לשיר "אושר" של האולטראס שנעשה במסגרת פרויקט "נותנים אור" (למען נפגעי הבריונות), בשיתופ פרוגי, אחים גדולים ופייסבוק ישראל, ושמענו מהכוכבים שהשתתפו בקליפ על הבריונות והאלימות שהם חוו בעבר. צפו

כבר שבועיים שהשיר "אושר" של האולטראס ואוריאן רקיה באוויר וכבר רואים את הפירות שהוא מניב. הסינגל, משמש כשיר הנושא של הפרויקט החדש, "נותנים אור" - וכבר הוא זוכה לתגובות נלהבות ומרגשות הגורמות לנפגעי אלימות ובריונות לשתף במה שעובר או עבר עליהם. כזכור, השיר והפרויקט באים להדגיש את החשיבות של לשתף ולדבר על מקרים שקרו, לעודד את נפגעי הבריונות ולהוות להם כתף תומכת. היינו מאחורי הקלעים של צילומי הקליפ, יחד עם הכוכבים הגדולים שהשתתפו בו ושמענו מהם את הסיפור האישי שלהם בנושא.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי: 

 

כוכבת הרשת שירלי לוי, שיתפה אותנו במה שקרה בכיתתה כשהייתה תלמידה: "אני בתור ילדה שמנמנה, מלאה והכי גבוהה בכיתה אני חושבת שחוויתי בריונות כל החיים. תמיד היו צוחקים עלי: 'וואי אם תרזי, את יודעת איזה יפה את תהיי? כי יש לך פנים ממש יפות'. כאילו יורדים עליי אבל מנסים להוציא את זה חינני".

גם זוכת "האח הגדול", שי מיקה יפרח, שיתפה בסיפור הכואב שלה ואף חלקה איתנו את האלימות הפיזית שחוותה בבית הספר: "אני היה עליי חרם מאוד מאוד גדול בכיתה ה' ו-ו', כמעט שנתיים שסבלתי מאלימות מילולית ופיזית, היה לי קשה. אני לא התמודדתי ממש, אמא שלי היא זו שהצילה אותי, אבל לי היה אמא שתציל לא לכולם יש אמא שתציל אותם או משפחה מחבקת... אני שונאת את המושג הזה מלשין, אני זוכרת שכל הזמן בבית הספר נתקלנו במושג הזה, היו לי ילדים בכיתה שחטפו מכות מזעזעות עם הדבר הזה. החלום שלי זה שיפסיקו עם המושג הזה בכלל".

שי מיקה יפרח
שי מיקה יפרח © טל שמעוני

השחקן, המנחה והדוגמן עומר דרור, הדגיש את החשיבות שבשיתוף הסביבה הקרובה במה שעובר עליכם בנושא וסיפר: "ההורים באמת מכירים אותנו ומכירים את כל ההלך רוח הזה של גיל ההתבגרות, כי הם בעצמם עברו את זה. אז באמת אפשר לסמוך על הדעה שלהם, הם יעשו הכל כדי לגרום לנו להרגיש טוב ולי אישית זה מה שחיזק אותי בכל מקרה כזה ויצאתי מזה לא רק מרגיש טוב, יצאתי גם מנצח".

 

אם גם אתם חווים או עוברים בריונות ואתם רוצים לשוחח על כך, קיימים מספר עמותות בנושא כמו למשל "אחים גדולים" שלקחה חלק בפרויקט ובפעילותה המרכזית מחברת בין ילדים ובני נוער שפונים אליהם, לבין ״אחים גדולים״ שיהיו להם לאוזן קשבת וילוו אותם באופן יומיומי. (לחצו כאן), או עמותות נוספות כמו: ער"ן (טלפון: 1201) ועל"ם.

לוגו נותנים אור
לוגו נותנים אור

הפרויקט "נותנים אור" ילווה באתר פרוגי עם סדרת כתבות שתעסוק בנפגעי הבריונות ובדרכם להשיג אוזן קשבת כדי לחלוק את כאבם. הפרויקט נעשה בשיתוף אתר הנוער פרוגי, האולטראס, "אחים גדולים" ובתמיכת פייסבוק ישראל.

 
תגובות