לא רק פוליטיקאים: הסלבס שנלחמים למען כולנו. צילום מסך מהאינסטגרם, אורי טאוב

לא רק פוליטיקאים: הסלבס שנלחמים למען כולנו

לרוב אנו שומעים על צעדים חברתיים מצד הפוליטיקאים, אך לא רק הם דואגים לנו ולסביבה, גם הסלבס האהובים מקדישים מזמנם על מנת להלחם על הדברים שחשובים להם

באווירת הבחירות שמתקיימות היום (ג') אספנו כמה סלבס אשר לא העלימו עין והחליטו להלחם למען מטרות חשובות ביותר אשר משפיעות על כולנו. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

ליל דיקי

כנראה שרובכם עוד זוכרים את המנגינה הקליטה של הלהיט "Earth" ששחרר הראפר ליל דיקי השנה. השיר מדבר על איכות הסביבה ומעלה את המודעות לרמת הדחיפות של הנושא. לשיר גויסו מפורסמים רבים שמוכנים לפעול למען המטרה החשובה הזו, ביניהם גם אריאנה גרנדה, שון מנדס, אד שירן וג'סטין ביבר. במילותיו חוזר השיר על הבעיות של התחממות כדור הארץ, לכלוך הסביבה בה אנחנו חיים וקורא לקהל של השיר לעשות משהו בנושא – אבל הראפר בעל הכוונות הטובות לא עוזב אותנו ככה לחפש מה לעשות, ומשאיר בתיאור של הסרטון דרך בה כולנו נוכל לתרום. בתיאור הסרטון נמצא קישור לאתר "we love the Earth" שם תוכלו למצוא הסברים, מידע על המשברים ודרכים בהם תוכלו לתרום את חלקכם.

 

בילי אייליש

הזמרת המצליחה בת ה17 בילי אייליש לא מתרכזת רק במוזיקה שלה, אלא מעבירה דרכה מסרים. אייליש מוכיחה לנו שיש לה דעות וערכים חשובים שהיא מתכוונת לממש בקליפ החדש שלה לשיר "all the good girls go to hell". בילי ידועה בקליפים היצירתיים והמוזרים שלה, אבל בזה יש מסר משמעותי לסביבה. בקליפ הולכת בילי מכוסה בנפט, כאשר הכל נשרף מאחוריה. במילות השיר נאמר "גבעות נשרפות בקליפורניה, תורי להתעלם מכם, אל תגידו שלא הזהרתי אתכם", ובתיאור הסרטון ביוטיוב משאירה הזמרת מסר לצופים: "העולם שלנו מתחמם בקצב בלתי יתואר, הקרחונים נמסים, האוקיינוסים עולים, חיי הבר שלנו מורעלים והיערות נשרפים. ב23 בספטמבר האו"ם יערוך אסיפה בנושא האקלים כדי להבין מה כדאי לעשות בנושא. השעון מתקתק, ב20 וב27 בספטמבר תוכלו להשמיע את קולכם, קחו את זה לרחובות". הזמרת הוסיפה גם קישור לאתר של שביתת האקלים העולמית, שמתרחשת ב-20 וה-27 לספטמבר. 

 

נטלי דדון ומור סילבר

שתי האמהות, נטלי דדון ומור סילבר, החליטו לא לשתוק ולהשתמש בהשפעה הציבורית הרחבה שלהן כדי להזכיר כמה חשוב לשמור על הילדים שלנו, לאהוב אותם ולהילחם בשבילם. השתיים פעלו במחאות ובהעלאת מודעות לנושא התעללות בילדים בגני הילדים. נטלי דדון כתבה בפוסט "מדינת ישראל זו קריאת השקמה. הגיע הזמן לתקצב ולטפל ולפקח על מעונות והגנים הפרטיים. לא רוצה לראות תמונות כאלה יותר. זה בידיים שלכם. זו אחריות של כולנו". שתי הכוכבות מעוררות ההשראה ממשיכות לפעול ולשתף למען המטרה.

נטע ברזילי

בין סמל לפמיניזם וכוח נשי ובין חיזוק ילדות לגבי דימוי הגוף שלהן - נטע לא מפסיקה להפיץ את מסריה ולהלחם עליהם, לשלב אותם באורח חייה וכמובן להדגיש אותם בשירים ובקליפים שלה. ברזילי היא מבין הזמרות האהובות על כולם ועצם זה שהיא מנצלת את הבמה להראות כמה כוח נשי יש בה וכמה היא מצליחה להתגבר על כל משקעי העבר שנגעו לנראות החיצונית שלה ופועלות היום למען ילדות שעוברות את אותו הדבר- זה לגמרי ראוי להערכה.

נטע ברזילי
נטע ברזילי © צילום: אור גפן

נייל הורן

השבוע יוצא להקת וואן דיירקשן, נייל הורן, שיתף פוסט מרגש ומשמעותי לכבוד יום הולדתו ה-26. בפוסט כתב שהמשאלה הכי גדולה שלו היא שבמקום מתנות ואיחולים – הוא מבקש את תמיכת המעריצים בשני נושאים שחשובים לו (וגם לעולם!). הראשון הוא הוריקן דוריאן באיי הבהמה, והנושא הנוסף הוא שריפות ביער האמזונס. בפוסט תייג שני ארגונים אליהם אפשר לתרום על מנת לתמוך במטרות - "WWF_UK" וארגון "הצלב האדום האמריקאי" (American red cross). כמו שכתב הורן - כל שיתוף של הפוסט וכל תרומה יעזרו.

טיטי איינאו

לאחרונה התרחשה מחאת האתיופים במדינה שלנו ויש אנשים שלא מוכנים לשתוק למעשים שמתרחשים. מלכת היופי לשעבר, טיטי איינאו, היא אחת מהם שהחליטה להעלות את המודעות לעיניין החשוב. טיטי משתמשת במוכרות שלה על מנת לקדם ולשתף את דעותיה על היחס לעדה האתיופית בארץ ישראל. "אנחנו כעם היהודי שנרדף לאורך ההיסטוריה חייב להיות יותר סובלני ויותר פתוח לקבל את השונים ממנו בכל הצבעים והצורות", כתבה באינסטגרם תוך תזכורת מתמדת ששיתוף הוא צעד חשוב לקידום הנושא.

עידו גרינברג (מיסמס)

רובנו מכירים את עידו גרינברג בתור "מיסמס", האיש שיצר את "משפט אחד ביום" ומקסים אותנו בכל פעם מחדש עם משפטים בעלי משמעויות מרגשות ומצחיקות. גרינברג החליט שאת הפרוייקט שלו הוא מנתב לדבר משמעותיים, וחלק ממשפטיו נוצרו על מנת לתמוך בקהילת הלה"טב. מיסמס נלחם למען זכויות הלה"טב ומעלה את המודעות לבעיות שיש לקהילה בחברה הישראלית. מהכיתוב "הומו זו לא קללה" ועד "זה רק הלב שלך שקובע מה זו משפחה", מיסמס החדיר באופנה את המסרים המאוד חשובים וקידם את המטרה שלו. 

אמה ווטסון

אמה ווטסון פועלת שנים רבות למען שוויון מגדרי ברמה הגלובלית, בשנת 2014 הכוכבת הצעירה נאמה באו"ם למען שוויון זכויות בין המגדרים והייתה נציגה בולטת בארגון "he for she" שמקדם עד היום את הנושא ומעלה את המודעות אליו ברחבי העולם. בימים אלו מקדמת השחקנית את נושא שוויון בין המגדרים בוועידת הg7 בצרפת, שם תנאם למען קידום הנושא ברמה החוקית והפוליטית. בפוסט באינסטגרם שלה כתבה על הנושא "כבני אדם, בבקשה אל תהיו עומדים מן הצד, פסיבים למתקפות שאנחנו רואים שקורות מסביבנו, בכל העולם ובכל יום לגבי זכויות נשים – תהיו אקטיבים", ועודדה את מעריציה לקחת חלק ולפעול בנושא החשוב הזה.

גל גדות

אנחנו מהמרים שאם גל גדות הייתה רצה לראשות הממשלה - ללא ספק האי הייתה נבחרת. מדובר באישיות מעוררת השראה שמנצלת את הכוח והמעמד שהגיע אליו כדי להביא פעם אחר פעם לעיני כולם את החשיבות של זכויות האדם, עידוד חופש הביטוי, זכות ההצבעה, החופש להיות מי שאתה, נלחמת למען זכויות והדגשת הכוח הנשי, הביעה את דעתה על מחאת האלימות נגד נשים, למען זכויות ניצולי השואה ואף מתייצבת לעידוד כולם ברגעי מצבי בטחוניים קשים - בקיצור, וונדר וומן אמיתית שלא מפסיקה להלחם גם במציאות.

תגובות