חג האור: הסלבס שמפיצים אור ולא רק בחנוכה. צילום מסך מהאינסטגרם

חג האור: הסלבס שמפיצים אור ולא רק בחנוכה

השבוע חגגנו את חג החנוכה, הדלקנו חנוכיה והפצנו אור. יש סלבס שנוהגים להפיץ אור במהלך כל השנה ולא רק בחנוכה, אז מי הם המפורסמים שתורמים בכל השנה?

את הסופגניות והחנוכיות נפגוש שוב רק בעוד שנה, אבל יש סלבס שלוקחים את מנהג הפצת האור צעד אחד קדימה וממשיכים להתנדב ולתרום גם כשהחג כבר מאחורינו. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

דניאל ליטמן

כוכב הילדים, דניאל ליטמן, מתגייס ונרתם מיד לכל אירוע חשוב, כמו מסיבות פורים וימי כיף שנערכים לילדים חולים ומשפחותיהם, ומגיע תמיד בשמחה ועם חיוך בכל פעם כדי לשמח. ליטמן השתתף בשלל קמפיינים חשובים כמו קמפיין ל"headspace", מיזם שמטרתו לעזור לבני נוער בסיוע נפשי בתקופת גיל ההתבגרות.

 

© אינסטגרם

 

אלין כהן

חוץ מפעילותה הקבועה של אושיית הרשת, אלין כהן, אשר מבקרת ילדים וילדות חולים בבתי חולים שחולמים להפגש איתה ועושה להן ימי כיף, אלין אורזת את כל מוצרי חברת האיפור שלה כבר כמעט שלוש שנים במפעל "המשקם", מפעל שמעודד שילוב ומעסיק אנשים בעלי מוגבלויות וכך תורמת ומעודדת בעצמה שילוב של בעלי מוגבלויות בחברה.

הראל סקעת

הראל סקעת נחשב לאחד המתנדבים הבולטים של עמותת "חברים". סקעת מופיע בהתנדבות בימי כיף, בבתי חולים לילדים חולי סרטן, נפגעי טרור ועוד. מלבד זה, הזמר, שחווה בעצמו בריונות, לקח חלק בקמפיין נגד ביריונות שעוברת הקהילה הגאה. בנוסף, במצב הבטחוני האחרון שהיה, הופיע בהתנדבות לילדי וחיילי הדרום.

טיילור סוויפט

טיילור סוויפט נחשבת בעולם לדיבה במיוחד בעקבות תרומותיה, בעיקר לנפגעי אסונות טבע. סוויפט תרמה כמיליון דולר לשיקום נפגעי השיטפונות בלואיזיאנה ותרמה תרומה משמעותית למרכז הרפואי בלוס אנג'לס. לזמרת קשר הדוק עם מעריציה והיא מתגייסת ותורמת גם עבורם - טיילור תרמה 50 אלף דולר למעריצה חולת סרטן וכיסתה את חובותיה של מעריצה אחרת.

 

© צילום: Gettyimages.IL/Jamie McCarthy‏

 

אנג'לינה ג'ולי

השחקנית, אנג'לינה ג'ולי, ידועה בפעילותה הרבה למען פליטים. ג'ולי מבקרת במחנות פליטים לא מעט ואף מונתה על ידי האו"ם לשגרירה של רצון טוב בעקבות פעילותה הרחבה בתחום. לשחקנית ולגרושה, בראד פיט,שישה ילדים אשר ארבעה מתוכם אומצו ממדינות עולם שלישי. על תרומתה, הקמת מוסדות חינוך ועל הקמת קרנות שונות, זכתה אנג'לינה בפרסים רבים בינהם פרס אוסקר מהאקדמיה האמריקאית לקולנוע על פעילותה ההומניטרית.

 

© gettyimages

 

אסי עזר

המנחה האהוב עלינו, אסי עזר, משתמש לטובה בכוח החיובי שיש ברשת. לעיתים קרובות, עזר מפרסם סטורי לכמעט 900 אלף עוקביו על כלבים שננטשו, שזקוקים למשפחה מאמצת ודואג למצוא להם בית חם ומשפחה חדשה. והוא לא רק מעודד אותנו לעשות טוב - אסי בעצמו אימץ כלב מתוק שכולהו מכירים, עמוס. בנוסף, המנחה פועל גם למען הקהילה הגאה ואפילו תרם את שכרו מהנחיית האירוויזיון לארגון הנוער הלהט"בי איגי.

אופרה ווינפרי

אי אפשר לדבר על תרומה ולא להזכיר את האחת והיחידה -אופרה ווינפרי.תרומתה עומדת על יותר מכ-400 מיליון דולר לתחום החינוך וההוראה, היא הקימה בית ספר לנערות במצוקה בדרום אפריקה וייסדה קרן צדקה שתורמת מיליוני דולרים בכל שנה למטרות שונות. אופרה זכתה בעבר בזכות נדיבותה הרבה בתואר "הסלב הנדיב ביותר בארצות הברית" שנתיים ברציפות!

טל מוסרי

טל מוסרי מתנדב כבר כמה שנים בעמותת "להושיט יד" המסייעת לילדים חולי סרטן. השחקן מתנדב להגיע לאירועים שעורכת העמותה, לשמח את הילדים ואת בני משפחותיהם וכמובן לבקר אותם בבתי החולים. טל גם טס בעבר עם 40 ילדים והוריהם לטיול של שבועיים במקומות שונים בארצות הברית להגשמת החלומות של הילדים.

מיילי סיירוס

אמנם סיירוס ידועה כבר כמה שנים בפרובקציות ובתדמית קשוחה שהיא יצרה לעצמה ,אבל במקביל היא מטפחת גם צד אחר. הזמרת תורמת כספים לעמותות רבות, ביניהן עמותות הנלחמות בהתמכרויות לסמים, נוער בסיכון ומחלת הפרקינסון. בנוסף מיילי פתחה האשטאג באינסטגרם שירכז תמונות וסיפורים של אנשים מהקהילה הטרנסג'נדרית שיוכל להביא אותם לידי ביטוי, שם יוכלו לקבל תמיכה.

© Gettyimages.IL/Frazer Harrison
תגובות