עומר דרור מתכונן לחג: "במהלך הניקיונות מצאתי תסריטים ישנים של 'אליפים'". צילום: אורית פניני לקסטרו

עומר דרור מתכונן לחג: "במהלך הניקיונות מצאתי תסריטים ישנים של 'אליפים'"

השחקן והדוגמן עומר דרור היה אמור לחגוג את ליל הסדר בצימר עם המשפחה המורחבת אך נאלץ לבטל, במקום זה הוא יופיע בסדר הטלוויזיוני הגדול והראשון בישראל (רביעי ב"קשת 12") וגם: מספר על האפיקומן שמצא, על הניקיונות לחג וגם: על ההפקות שבוטלו בצל הקורונה. ריאיון חגיגי!

עומר דרור הוא שחקן ודוגמן עסוק במיוחד, אך עכשיו בתקופת הקורונה גם הוא נאלץ לקחת הפסקה מהכל ולנצל את הזמן לדברים שתמיד רצה להספיק לעשות, בימים אלו הוא גם מתכונן לחג הפסח ולהשתתפות בליל הסדר הטלוויזיוני הגדול הראשון. תפסנו אותו בין כל ההכנות לראיון חגיגי!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

עומר, איך אתה מתכונן לפסח?
"קניתי מצות ואני ומיכל (פרס - מ.א) בעיקר מנקים את הבית, עושים סדר בכל המדפים, מגירות, ארונות. עכשיו יש באמת זמן לעשות סדר לפסח כמו שצריך. למעשה, כל המשפחה המורחבת הייתה אמורה לנסוע לצימרים בצפון ולעשות שם את ליל הסדר ולהישאר מספר ימים לנופש. זו מסורת שנתית משפחתית והפעם זה לא יוכל לקרות. השנה אישית אהיה בבית של ההורים בזהירות יתרה, אבל ממליץ לכולם להישאר בבתים". 

© אורית פניני לקסטרו

אתה גם לוקח חלק ב"סדר הישראלי הגדול" של קשת 12 (רביעי החל מ-19:30) 
"נכון. אני מאוד שמח לקחת חלק במשדר 'הסדר הישראלי הגדול', שנולד בעקבות המצב. זה משדר יוצא דופן שיועבר בשידור חי בטלוויזיה. מדובר באולפן עם מספר אנשים מצומצם המורכב משפים, צופים, אמנים, בדרנים, פוליטיקאים רובם היישר מהבתים שלהם ומעשרות מוקדי שידור בארץ ובעולם. החל מברכות, קריאת ההגדה, פרשנויות, שירים ועוד הפתעות. זה סדר שהוא גדול ברוח ובכוונה שלו, במיוחד כשאנשים בבתים וחוגגים אותו מצומצם, אז זה אחלה פתרון לימי הקורונה. אני חושב שזה יהיה ממש מקסים. אני אישית אעלה לשידור חי, אאחל ברכות לחג ואשיר שיר חג יחד עם המשפחה שלי". 

 

מוזר לך שהשנה החג הפך לחגיגה מצומצמת?
"זה בעיקר מאוד קשה, ליל הסדר זה אירוע מאוד משפחתי ורחב. השנה כל היהודים בעולם עורכים פסח קצת שונה ואני מקווה שבפסח הבא נוכל לחזור לשגרה".

תקופת הפסח היא תקופת הסדר והניקיונות, יש דברים ישנים שמצאת?
"מצאתי את כל התסריטים של הסדרה הראשונה שלי - 'אליפים', מצאתי עוד שלל תסריטים של פרויקטים משנים קודמות, זה היה נחמד להיזכר ולקרוא קצת. את הפרקים של 'אליפים', כך גם את המחזה מ'הבימה' שמרתי, אבל כל מיני פרויקטים אחרים נאלצתי לצערי לזרוק לטובת הסדר בבית, בחרתי לזרוק את אלו שבטוח לא יחזרו לשידור". 

רגע, זה נותן פתח לעונת קאמבק של 'אליפים'?
"ממממ!", משיב דרור בחיוך. 

בימי אליפים, לפני עשור © צלם: יוסי צבקר

יש לך זיכרון ילדות משמעותי מהחג?
"שנאלצתי לנקות את כל החדר שלי כילד. אז זה מאוד ביאס בכל שנה והיום אני מבין את החשיבות שצריך לנקות את הלכלוך, האבק והמוצרים. חוץ מהנקיונות אני בעיקר זוכר את המצה הרטובה עם שוקולד - המאכל אהוב עליי בפסח. כמה פשוט ככה אהוב!" 

כילד, מצאת את האפיקומן?
"זה קרה פעם אחת, וזה היה אצל משפחה שיש לי בארצות הברית. עד היום אני לא יודע אם נתנו לי למצוא את האפיקומן כי הייתי אורח או כי חיפשתי טוב, אבל זה מקרה שאני זוכר טוב מאוד. האפיקומן היה מוחבא בבוידעם למעלה בתקרה, בתמורה קיבלתי כפרס איזה מאה דולר. מכובד מאוד!"

מצא את האפיקומן
מצא את האפיקומן © צילום: fotolia

מהו החלק האהוב עליך בהגדת הפסח?
"השיר 'אחד מי יודע?'. במשפחה שלנו יש מסורת להביא תופים ודרבוקות ובכל שיר לעשות ממנו חגיגה מקצבית. ב'אחד מי יודע?' זה ממש כיף לתופף על השיר יחד עם כל המשפחה. אני תמיד מביא את הפאנטם שלי לחופשות המשפחתיות אבל בליל הסדר אנחנו משתמשים בעיקר בדרבוקות". 

בכללי, איך אתה מעביר את הזמן בתקופה הזאת?
"אני נח, קורא, מעשיר ידע בתחומים שתכננתי מזמן, מדבר עם חברים ומשפחה, מחזק קשרים מרחוק, עושה ספורט ומבשל".

© אורית פניני לקסטרו

משהו ספציפי שרצית לעשות ועכשיו היה זמן?

"אני נורא רציתי להרחיב את הידע שלי בשפה האנגלית ואת המבטא שלי, אז אני עושה קורס מקוון באפליקציה".

היו פרויקטים שנדחו בגלל הנגיף?

"בוודאי, אם זאת העונה החמישית של 'כפולה' או העונה השנייה של 'מלכות' ועוד פרויקט חדש".

ב"כפולה"
ב"כפולה" © באדיבות יחצ

מלחיץ קצת שדברים יתנגשו אחר כך בלוחות הזמנים לא?
"המקצוע שלנו הוא כזה. הפקות תמיד זזות ודברים מאוד דינמיים, אולי הקהל לא יודע אבל נאלצתי לוותר על המון פרויקטים בעבר בגלל התנגשות של זמנים, אז מאוד מקווה שבגלל כל התקופה הזאת שלא יכולים לעשות כלום הכל יתאפשר כפי שתוכנן". 

מה תאחל לקהל?
"תנסו להינות מהתקופה. כל עוד אנחנו בסדר ושומרים על עצמנו יש סיבה להישאר שמחים. תנצלו את הזמן הזה ללמוד את הדברים שרציתם ולא יכולתם לתת להם מספיק תשומת לב בשגרה, תתאימו את התקופה אליכם ואל תורידו את עצמכם למטה וכמובן שיהיה את החג הכי שמח שאפשר!"

 
תגובות