חלק ממנו: האם בן זיני באמת מגזים?. מתוך "מחשב מסלול מחדש"

חלק ממנו: האם בן זיני באמת מגזים?

וזה סיפור כזה רגיש: עורכי דינה של טיילור מלכוב, שלחו הבוקר (א') מכתב התראה לפני תביעה כלפי זיני בטענה שהוא רוכב על שמה כדי להתפרסם ולהתפרנס. האם מדובר בטענה לגיטימית או שזאת זכותו? • טור דעה

לפני כחודש, בן זיני עלה בערוץ היוטיוב שלו בסדרת וולוגים חדשה בשם "מחשב מסלול מחדש". תכליתה של הסדרה היא להציג את זיני בדרך החדשה שלו אל קריירת הסולו, ההתמודדות עם הפרידה, הסיקור שלה וכל מה שהוא עובר בתקופה. אך הבוקר (א') עורכי דינה של מלכוב, פרסמו בתקשורת הודעה לפיה שלחו מכתב התראה לפני תביעה בטענה שזיני לא מפסיק להתייחס לטיילור בסדרה, לחשוף שיחות פרטיות ולדבר על זוגיות שכבר איננה קיימת מזה שלושה חודשים. עוד נאמר, כי מלכוב ניסתה להימנע מהמהלך אך כל ניסיונתה לבקש שיפסיק ויכבד עלו בתוהו. אבל האם יש מקום לבקשה של טיילור? האם בן זיני באמת מגזים או שזה הסיפור שלו וזכותו לדבר עליו? טור דעה מיוחד.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

פרידות של סלבס וכן אינספור ראיונות פרידה הן דבר שנהוג מאוד בתעשיית הבידור ולגיטימי כחלק ממחיר התהילה שהכוכבים 'משלמים'. בואו נודה באמת - רמת העניין עולה סביב אותו הכוכב ברגע שמהלך שכזה קורה בחייו והוא זוכה ללא מעט כותרות ואזכורים בתקשורת וברחבי הרשת, לעיתים מרוב שהנושא חם אותו הכוכב (או הכוכבת, כן?) יקבל גם קמפיין בשביל שידברו עליו ובשביל הראיונות סביב הקמפיין בהן תוזכר הפרידה המפתיעה. זה קרה בעבר, זה קרה גם לטיילור בעצמה ובסוף השבוע האחרון זה גם קרה גם עם אורטל עמר בראיון על בן תבורי ועוד יקרה רבות במקרים אחרים. 

נכון, זה לא תמיד נעים לראות, מן הסתם שלרוב גם לאחד הצדדים יהיה קשה יתר מבדרך כלל. במקרה הספציפי של בן וטיי הם לא מוכנים לספר מי נפרד ממי ולהיכנס לנושא הזה - כך שגם אין מקומנו ואין איך בדיוק לשפוט את הסיטואציה. ובכל זאת - כל אחד מהם יצא לדרך חדשה רק לאחרונה, מן הסתם בשלב הזה עוד יעסקו רבות בזוגיות שהייתה ונגמרה לה, ותכל'ס? גם השניים האלו לא הפסיקו לתדלק את הכותרות סביבם בחודשים מאז הפרידה, כל אחד מהצד שלו בדרך קצת שונה (מבחירה וגם לא שמבחירה).

© צילום מסך מהקליפ

באשר לטענה של טיי סביב "מסלול מחדש", אנחנו יכולים להבין למה התכוונה, כי לא מדובר בפרק-שניים העוסקים בה (ואז יכלה 'להחליק'), אלא שמה משתרבב לכל פרק ופרק בסדרה (עד כה חמישה פרקים שודרו ביוטיוב ובערוץ הילדים) - זה לא נעים, לא נוח ואנחנו יכולים להבין למה דווקא אחרי הפרק האחרון היא נשברה. בסיומו של הפרק החמישי בן מבטיח להקריא את ההודעה המסתורית שטיי שלחה לו (כנראה ברכה ליום ההולדת) וזה לטענתה כבר להקריא משהו אישי, משהו שהיא כבר לא בלופ שלו כי היא כבר בחרה לא להיות שם ואפשר לכבד.

© מתוך הסרט פשוט לשיר

שוב, לא נכנסים לסיטואציה בין השניים ולמה שקרה או לא קרה ביניהם, אך אם טיי רצתה לשלוח רמז חד משמעי וברור לבן על העניין היא לגמרי עשתה זאת והופ! - זה קרה דרך התקשורת, עוד שלב בתדלוק של השניים בנושא הפרידה, אבל הפעם מנותב למטרה אחרת. ובכן, לטעמנו טיי לא באמת צריכה לתבוע או לדרוש פיצוי כלשהו על כך שבן "רכב" על שמה בסדרת הוולוגים (שכן עד כה הוא לא הכפיש אותה או ניסה להוציא אותה רע), אלא להסתפק במסר הענק הזה לו ולקהל - שדי, הגיע הזמן להתקדם וזה מסר שגם יכול להועיל לזיני ולהוציא ממנו רק דברים טובים.

 

נכון, עד כה ראינו את החלק הראשון של התמודדות עם הפרידה מטיילור ולצעדים הראשונים בלעדיה וזה הכי לגיטימי שיש, גם כצופה שרק רוצה את המידע ומתעניין בו כמו כל סיפור רכילותי טוב, אך הנה, אנחנו לגמרי בנויים לשלב הבא שלו - בו הוא מראה לנו שהוא הכי יכול לפרוח בענק גם בלעדיה. אם זה בתחום המשחק או כל דבר אחר שילך אליו - בן עשה את דרכו הראשונה בעולם הבידור כאינדבדואל והכי יכול לחזור לשם גם ללא אזכור של טיילור. אולי היה צריך את הדחיפה הקטנה הזאת - אבל בין אם לגיטימי או לא לעשות את זה, אנחנו חושבים שהדבר החשוב יותר הוא מה אנחנו כבר זקוקים לראות, ואחרי חמישה פרקים, אנו לגמרי יכולים את הלבד שלו אם פשוט ידאג לתוכן רלוונטי ומעניין כמו שהוא ידע לעשות בעבר, כמו כל יוטיובר, גם אם זה תחת סדרת הוולוגים הנוכחית שלו.

© צילום מסך מערוץ היוטיוב של זיני

טיי היא לנצח חלק ממנו ולמרות שלפעמים זה נדמה שאולי זה עדיין לא נגמר (כמאמר השיר), הגיע הרגע לשחרר, גם לטובתה של טיילור, גם לטובתו של בן ושוב, גם אם אנחנו לא מסכימים במאת האחוזים בטענה של טיילור על חשיפת יתר, שכן כוכבי רשת בפרט הכי חוגגים על כל 'פיפס' קטן בחייהם וכאן זה הכי 'זהב' לאלגוריתם של יוטיוב וזה הכי סיפור אישי שאפשר להתמודד איתו. מבחינה כללית, לזיני יש לגמרי את הזכות לדבר על הקשיים ועל הצד שלו וזאת זכותו המלאה להשתמש בסיפור הזה. אבל מעבר לחשיבה הטכנית בנושא, יש כאן יחסים בין השניים שהם לא צריכים לפתור לעיניי כל. אנחנו כצופים, נדע לקבל אותם גם בלי 'כל הרעש מסביב' כשהם בשלב אחר בחייהם - כי באמת הגיע לחשב מסלול מחדש וכבר קיבלנו את הסיפור הרכילותי שרצינו סביב הפרידה בכמויות. אוהבים את שניהם והכי מאחלים בהצלחה לכל אחד מהצדדים! 

בימים טובים יותר
בימים טובים יותר © צילום: נעם פינבליט

האם נחצה פה גבול? לא. האם מלבד בן וטיי יש בכלל גבול שצריך לשים כשזוגות מפורסמים ומתוקשרים מאוד נפרדים וחולקים את הפרידה אחר כך ואף 'מרוויחים' ממנה? תלוי בזוג ובסיפור, כל אחד צריך לשים את 'תקרת הגג' שלו ולהחליט מה הגבול ומתי השלב ש'חלאס'. אפשר לדבר ולשפוך חופשי, אם זאת באמת הדרך להתמודד ולהתגבר - יש את הזכות הזאת והיא מקובלת. לצד זה - פרידה היא של שני אנשים ולכן חשוב גם לזכור איך הצד השני יגיב ועד כמה הוא בנוח עם זה או לחשוב אפילו מה היה קורה לולא המצב היה הפוך.

 
תגובות