לי בירן: "אליאנה ואני לא צמד". ניצן דרור

לי בירן: "אליאנה ואני לא צמד"

השחקן, הזמר והיוצר, לי בירן מגיע לעונה החדשה של א' עד ת' ומשתף ברגעים שקדמו להצעת הנישואים לאליאנה, תקופה הקורונה שהוציאה ממנו הפתעה מיוחדת וגם על האפשרות שיישב על כיסא הבמאי בעתיד. צפו

כבר עבר יותר מעשור מאז הפריצה של לי בירן אל חיינו והוא פשוט מפתיע בכל פעם מחדש. מאחוריו אפשר למצוא שלל טייטלים, פרויקטים, להיטים, תפקידים וכמובן זוגיות עם המאורסת, אליאנה תדהר, שהפכה את עולם הנוער למקום מתוק וקסום יותר. בירן  הגיע לסובב את הגלגל ב-"א' עד ת'" (המשודרת גם ב-KIDZ) ושיתף אותנו בעשייה, בקורונה שהוציאה ממנו רק דברים טובים, בחברת ההפקות שלו, בהצעת הנישואים ועל איך כמעט לקח צעד לאחור בעולם המוזיקה.

עוד פרקים בתוכנית:

קורונה - מהצד הטוב: בתקופת הקורונה יצר בירן, יחד עם אליאנה, יוזמת אינסטגרם מיוחדת ומשותפת - תוכנית לייב יומית בשם "לייב לשיפור מצב הרוח", בה שוחחו עם גולשים, שרו והעלו לשידור גם את החברים המפורסמים. "אליאנה ואני הבנו שאנחנו הולכים אל עבר תקופה מוזרה והזויה. אמרנו לעצמנו שכל העולם נכנס ללחץ ופחד, כי אתה לא יודע לאן זה יוביל. הדבר הראשון שאנחנו יכולים לעשות זה לעשות לייב לגולשים מהבית ולדבר איתם, עליהם, לדבר על עצמנו, להראות שאנחנו נעבור את זה יחד ולשמור על חיוביות. כי אם יש משהו אחד שיכול להוריד אותך - זה עצבות, היא יכולה לגרום לך לעשות בחירות לא נכונות בחיים בדרך כלל".

הלייב עשה חשק לתוכנית אירוח אמיתית של שניכם?

"לא חשבנו על זה האמת, זה היה מאוד מתוך למלא צורך של ילדים בבית שיהיה מישהו שידבר, ישיר ויצחק איתם". 

בירן מספר שזה לא הדבר היחיד שנולד בזכות הקורונה ומספר ש"אליאנה הפתיעה אותי וקנתה לי תוכנת מוזיקה שממש רציתי, למדתי אותה דרך מדריכים ברשת ומפה לשם יצרתי מיני אלבום (EP) שאשחרר בקרוב. לראשונה יצרתי והפקתי הכל לבד מאפס. מרגיש לי שכתבתי אלבום של שירים שאליאנה תאהב, וזה עבד. היא שומעת אותו בלי הפסקה!"

בטקס נבחרי השנה האחרון זכו לי ואליאנה בפרס "זוג השנה", תואר אשר העניקו להם גולשי פרוגי (המצטרף לזכייה זהה בתואר לפני שנתיים). במשדר הופקה "חתונה" בהפתעה לשניים בהומור, אלא שבירן מספר שמאחורי הקלעים עם עצמו הוא כבר היה בשיאו של תהליך לקראת ההצעה שאכן הגיעה חודש וחצי לאחר מכן. "כשעשיתם לי את הקטע, כבר הייתי בעיצומו של תהליך ארוך. כי לא קניתי טבעת אלא הכנתי לה במיוחד, אני רק חיכיתי שהיא תהיה מוכנה ופשוט לא אמרתי את זה לאף אחד, שמרתי את זה בסוד הרבה זמן".

 

בירן מסביר שלמרות שהיו לחצים מצד הקהל והקרובים לעשות את הצעד, זה לא מה שגרם לו לקרות בשלב הזה. "אם יש משהו אחד שחשוב בחיים האלה, גם אם אתה לא דמות מוכרת, אתה לא צריך לפעול כי אמרו לך לעשות משהו. תעשה דברים בקצב שלך, לא משנה אם בתחום שלנו או אחרים".

תמונת האירוסים
תמונת האירוסים © צילום מסך מאינסטגרם

וזה שהשנה חגגת תחילת עשור חדש, כן השפיע?

"זה שאני בן 30 גם לא השפיע בכלל על הנושא, כי תמיד אמרתי שאני רוצה למצוא מישהי אחת לחיים, להתחתן איתה ושתהיה לנו משפחה. אני אומר את זה מגיל 13, פשוט לקח לי זמן למצוא את זה. גיל זה לא פקטור מבחינתי, זה פשוט הרגיש לי הזמן לעלות שלב. עם השלב גם עולה האחריות ואני יכול להגיד לך שכיף לי וזכינו".

הזוגיות עם תדהר החלה על הסט של "אובוי" כשגילמו את ג'וני וזוהר. זה קרה אחרי שנים של היכרות ואחרי זוגיות ארוכה של בירן עם דר זוזובסקי, אותה הכיר על הסט ב"חממה". בירן נשאל בתוכנית האם היה לו חשש שהזוגיות עם תדהר שהחלה, כאמור, בעבודה, תסתיים באותה הצורה והוא דווקא הבהיר שהוא הרגיש שזאת האחת שלו. "לא היה חשש כזה. לי ולאליאנה יש משהו שאי אפשר לתאר אבל - זה זה. כשאתה מוצא את האחת שלך אז אתה מבין, יש בך משהו שנרגע".

לצד העשייה במוזיקה, באופנה ובמשחק, לבירן יש גם חברת הפקות בשם "ROWBOT Productions", אשר בין היתר אחראית לסדרת הרשת "אחשלירוח" שזכתה להצלחה במשך שתי עונות ואף קטפה את פרס "הסדרה הקומית של השנה".

"לא ידוע לי כרגע שתהיה עוד עונה", מתוודה בירן על אפשרות להמשך ומסביר: "לפעמים אתה מרגיש שהגעת לרגע שיא. כמו למשל ב'החממה' שאלתי את גיורא חמיצר למה הפסיק אחרי העונה השלישית והוא אמר - 'כי זה הכי טוב שיהיה ולא יהיה יותר טוב מזה, מכאן יש לאן לרדת'. הרגשתי שב'אחשלירוח' שתי העונות האלה זה השיא, במיוחד סוף העונה השנייה, אז זה הזמן לעצור, לעבור לדבר הבא ולהגיע לשיא שם. אני זוכר את האושר והסיפוק שהרגשתי מהפרויקט - לא דומה לשום דבר אחר. באתי עם הרעיון הזה לאנשים ואף אחד לא האמין בזה, הייתי צריך להילחם מאוד חזק ובשלב מסויים גם יובל סגל וקווין הצטרפו ונלחמו איתי יחד. זה היה ממש אתגר כי זה היה הראשון מסוגו. הקהל היה מספיק אינטיליגנטי להבין את ההומור המשוגע וחיבק את זה, בחר בזה וזה קיבל אצלכם את הפרס. אני זוכר שהתקשרת לבשר לי על הזכייה והייתי בשוק, צרחתי! זאת סדרה שעשינו לבד ואני מכין עוד דברים להמשך".

עם שותפיו ל'אחשלירוח'. רובין וסגל © ענת מוסברג

בהמשך ישיר - יש סיכוי שבעתיד תשב על כס הבמאי?

"כן. זה משהו שאני חושב עליו הרבה זמן ומשהו שבמאים שעבדתי איתם תמיד אמרו לי שאני לא רק שחקן ושאני יכול להחליף אותם אם ארצה. זה לראות את כל התמונה ולא רק סצינה מסויימת, לראות מה הדבר הזה אמור להגיד, מה הדינמיקה וזה קצת כמו הפקה מוזיקלית שאת זה אני כבר עושה, בכלל כל דבר במשחק אני לוקח לעולם המוזיקה, אני משחק כמו שאני מנגן לצורך העניין".

והוא אכן קרוב לכיסא הבמאי. לי ואליאנה יזמו סרט (עתידי) לכל המשפחה על פי רעיון מקורי שלהם אשר נוצר בחופשה זוגית בתאילנד. "היה איזה חוף שנמצא לא כל כך קרוב למלון שלנו, היינו צריכים ללכת המון ברגל. בדרך אמרתי לאלי - 'למה שלא נכתוב איזה סרט או משהו? יש לנו מלא רעיונות אנחנו יכולים לעשות את זה', והיא אמרה: 'יאללה בוא'. ב-20 דקות האלה של ההליכה יצרנו את השלד והמהות של הסרט, הדמויות, העולם, בטיסה חזרה כתבתי את הסינופסיס, עברנו תהליכים, נכנסו יוצרים, כותבים, אבא שלי גם נכנס, הבמאי ירון ארזי ("נעלמים", "מועדון החנונים") וזה יוצא לדרך. ירון הבמאי תמיד אומר לי שהם באו לשרת את הויז'ן שאני ואליאנה יצרנו, אז אני מרגיש מאוד חשוב שהיוצר נמצא בכל התהליכים כי הדבר הזה נולד מתוך הלב שלך. זה מטעין את כל שאר הגורמים, השחקנים, הכותבים, המפיקים, חברת ההפקות שלי שותפה בכל זה. אני נמצא בכל ישיבה, הקלטה ובכל דבר וזה כיף. אתה יוצר עולם".

אתה משלב בין עולם המוזיקה והמשחק, מה אתה יותר? 

"אני לא שם לעצמי שום הגדרה. השורש של המילה הזאת זה גדר, ומגרש המשחקים שלך מגודר, אומן צריך שיהיה לו חופש יצירה שהוא לא פחות חשוב מאיך ומה אתה עושה. אני מוחק הגדרות, אני לא שחקן, לא מוזיקאי, לא יוצר, לא מפיק - אני אומן ואני עושה כל מיני דברים יכול להיות שמחר יבוא לי לפסל בחימר".

 

איך אתה מחליט מתי כן להתמקד יותר במשהו מסויים ומתי לדחות?

"יש דבר כזה שנקרא תחושת בטן? אני חושב שזה מונח לא נכון! תיקנתי אותו ל'תחושת לב'. אתה צריך ללכת עם תחושת הלב שלך. אתה שם את הדברים על הנייר ואתה אומר מה מרגיש לי יותר נכון לעשות עכשיו. לפני הקורונה שאלתי את עצמי אם אני הולך להמשיך עם המוזיקה או לקחת צעד אחורה. אני אשתף אותך בזה שדווקא חשבתי לקחת צעד אחורה משם ולהתעסק יותר ביזמות ובפרויקטים אחרים, אך בתקופת הקורונה בבית, מבלי ששמתי לב, יצרתי כאמור את האלבום".

חזרת גם לעולם המבוגרים בשנה האחרונה בפרויקטים שיעלו בקרוב, אחרי שלא ראינו אותך הרבה זמן, למעשה מ"פצועים בראש" ו"ילדי ראש הממשלה".

"נכון, הולכות לצאת שתי סדרות השנה שלקחתי בהן חלק מאוד מרכזי. יש את 'שעת נעילה' של כאן 11 שעוסקת במלחמת יום כיפור. זאת דרמה תקופתית מלחמתית ותפקיד מאוד מאתגר וחוויה שאי אפשר להסביר אותה. אתה נמצא בסדרה שמספרת על מלחמה מאוד קשה, מלחמה שהרבה אנשים רוצים לשכוח, לא מהמלחמות הטובות שלנו. בכלל, במלחמה כולם מפסידים וזה חלק ממה שרואים בסדרה הזאת. שיחקתי דמות אבל נכנסתי לזה, סיטואציות מאוד מורכבות של חיים ומוות כל הזמן וזה גורם לך גם לחשוב על החיים שלך ועל מה אתה עושה ורוצה לעשות. הסדרה השנייה היא 'חיה' שתעלה ב-yes. גילמתי שם שוטר עם סיטואציות הזויות. אני חושב שזה מראה צדדים שלא מכירים בי בעולם המשחק".

א' עד ת' משודרת בימים ראשון ורביעי בשעה 15:40 בפרוגי ובערוץ KIDZ (ב-HOT וב-yes וגם ב-VOD).

הגשה: משה אבוטבול | עורכת פרוגי: אורטל לוי | עורכת: רז רפאל | הפקה וסושיאל: רון הלימי | במאי וניתוב: אלי סגל | סאונד: ניסו עזרן | צילום: ניצן דרור | איפור: חן כהן  | ארט אולפן: MINISO | מנכ"ל פרוגי: אלכס נסטר | הלבשת מגיש: roses.online@ | צילומי תמונות סטילס וולים: אינסטגרם, ענת מוסברג | פיתוח כתוביות: ארי הבר | מוזיקת פתיחה: Boost by Joakim Karud | צולם באולפני ynet |

תגובות