האזינו: זה השיר שצה"ל גנז מהרשת. יחידת ההסרטה של חיל החינוך

האזינו: זה השיר שצה"ל גנז מהרשת

אחרי כמה שבועות באוויר: צה"ל שיחרר שיר פופ מפתיע במיוחד, בביצוען של בנות הלהקה הצבאית (וביניהן עדן אלנה), אלא שבעקבות פנייה של ynet בחר להסיר את השיר מבלי לתת הסבר הגיוני למהלך. פרוגי מביאים לכם, לראשונה מאז נגנז, את השיר המלא

"בייבי, הקב"א שלך לא עולה לי, תסגור את השבת לא משנה לי", אלו המילים בשיר הפופ החדש ששיחרר צה"ל עם שלוש מבנות הלהקות הצבאיות, ואכן מדובר במילים ובסגנון שיר שקצת מפתיע ומרים גבה בהקשר של צה"ל ועם זאת, אושר על ידי הגורמים הרלוונטים. לפני למעלה משבועיים השיר "בייבי צה"ל" השתחרר בערוץ היוטיוב הרשמי של הלהקות הצבאיות, אלא שהוא הושק ללא 'יחסי ציבור' ופרסום ברשתות החברתיות של הצבא ("השקה שקטה" במונחים מקצועיים). השבוע, העיתונאי רן בוקר מ-ynet הבחין בשיר ופנה לדובר צה"ל בעבור תגובה בנושא - אלא שבעקבות פנייתו הוחלט להסיר את השיר מהרשת ולא להשאיר לו זכר, כך פירסם לראשונה בחשבון האינסטגרם שלו. פרוגי מביאים לכם לראשונה מאז הוסר את השיר המלא.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

את "בייבי צה"ל" מבצעת נציגת ישראל לאירוויזיון, החיילת עדן אלנה (להקת "רבע לשבע") ואיתה גם חיילות נוספות - שיר חיימוב ונעה שאואט (על פי חשבונן באינסטגרם - חיימוב בלהקה הייצוגית של נתן אלטרמן ושאואט בלהקת הנח"ל).  את השיר כתבה והלחינה נעמי אהרוני-גל ועיבד והפיק היוצר והזמר אסף אברבוך.

מה הרגיז ושינה את החלטתו של צה"ל שיצר שיר שנשמע כמו להיטים מן השורה ב'אזרחות'? אולי המילים ההומוריסטיות עם בדיחות צה"ליות שפחות תאמו לרוח הצבא, עם משפטים כמו: "מחלק לי הוראות כמו רמטכ"ל", "מתוקי לך תספר את זה למשקית ת"ש" ועוד. אך שוב נזכיר - השיר עלה לאוויר רק לאחר שאושר על ידי כל הגורמים הרלוונטים לכך בצה"ל.

כך כתב המפיק, אברבוך על השיר בחשבון הפייסבוק שלו: "כבר הרבה זמן שאנחנו עובדים על הבייבי הזה, בייבי של הרבה אנשים טובים שמאמינים שראוי לקחת את הלהקות הצבאיות אל מחוזות המיינסטרים של שנות ה-2020 ולהתאים אותן לעידן שלנו. זה לא תמיד פשוט, יש הרבה אזניים ולבבות לשכנע בדרך, אבל אין ספק שהייתי גאה לעבד, להפיק ולעזור לרקוח את השיר הכי פופי, הכי מצחיק והכי girl power  שלבש מדים בשנים האחרונות ואולי בכלל".

© צילום מפייסבוק

זאת לא הפעם הראשונה שבצבא מחליטים על הסרת שיר וקליפ אחרי ששוחרר, רק לאחרונה הוחלט לגנוז את הקליפ לביצוע מחודש של "תמיד עולה המנגינה" רק בגלל שוט בקליפ בו בנות הלהקה שוטפות כלים בתורנות מטבח, בטענה שזה מנציח סטיגמה ועלול לזלזל במעמד האישה בצה"ל. כאמור, גם כאן צה"ל לא השאיר את "בייבי צה"ל" יותר מדי זמן באוויר והחליט להסירו בטרם גדלה תפוצתו וכדי למנוע מכך לקרות. זאת למרות שהושקעו בסינגל לא מעט כספים. עם זאת, אנו מביאים לכם אותו במלואו בצירוף מילות השיר.

בדובר צה"ל בחרו שלא להגיב לידיעה.

ערוץ היוטיוב של הלהקות הצבאיות
 

בייבי צה"ל // נעמי אהרוני-גל

בייבי, הקב"א שלך לא עולה לי
תסגור את השבת לא משנה לי,
הו או הוא או לא משנה לי,
הו או.

שב, כשמדברים אליי פונים רק ב'הקשב'
הלו"ז שלי בך לא מתחשב אז די כבר.
לא לבכות לי, קיבלת ת׳5 שניות שלך מטכ"לי.

מחלק לי הוראות כמו רמטכ"ל,
חמוד תקשיב טוב טוב בוא נעשה את זה קל,
אם אתה ממשיך לחפור אתה לא משאיר לי ברירה
אני אגיד אותך למשטרה (מצ)

בייבי, הקב"א שלך לא עולה לי 
תסגור את השבת לא משנה לי, 
הו או הוא או לא משנה לי, 
הו או.

עד מתי, תבין להתעסק איתי זה לא כדאי
לסבלנות שלי נגמר הזמן
ו-הופה ממני מיואש,
מתוקי לך תספר את זה למשקית ת"ש.

שמאל ימין, ימין שמאל
מסע כומתה ללב שלי
תזהר לא ליפול.
בשעת ט"ש. אליי אל תתקשר
כדאי שתשפצר את עצמך (ומהר)

בייבי, הקב"א שלך לא עולה לי 
תסגור את השבת לא משנה לי, 
הו או הוא או לא משנה לי, 
הו או.

 

תגובות