עידו שיר: "עזרתי להרבה אנשים להפוך לכוכבי רשת גדולים". צילום מסך מהאינסטגרם @Idoshir

עידו שיר: "עזרתי להרבה אנשים להפוך לכוכבי רשת גדולים"

עם 100 אלף עוקבים ומיליון לייקים בטיקטוק, עידו שיר הוא אחד מהטיקטקורים הראשונים והמובילים בארץ. בנוסף לטייטל כוכב רשת, לעידו יש גם קריירה מוזיקלית עם להיטים כמו "פליי" ו"כבשת את העיר". היום (ד') הוא מוציא שיר חדש בשם "קומו סטס", אז תפסנו אותו לדבר על על ההצלחה בטיקטוק, הקריירה המוזיקלית וגם על חברו הטוב בן זיני

את עידו שיר אתם כנראה מכירים בעיקר בזכות הטיקטוק - שם הוא הפך לכוכב. עם 100 אלף עוקבים ומיליוני צפיות הוא לגמרי מכוכבי הרשת המובילים באפליקציה בארץ. בנוסף שיר גם מפתח קריירה מוזיקלית והיום הוא הוציא את שירו החדש "קומו סטס". לרגל חגיגת הסינגל החדש תפסנו אותו לראיון שבו הוא מספר על איך עזר לכוכבי רשת לצמוח, על השאיפות המוזיקליות ועל ההתנגדות שלו לחסימת הטיקטוק. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אתה מבין הראשונים שהשתמשו בטיקטוק בארץ, מה גרם לך להתחיל ואיך התחלת?

"הכרתי את האפליקציה בתקופה שהייתי בוולוגים עם בן זיני וטיילור, שמעתי עליה מבני נוער שהשתמשו בה כמו נועה בוג ואמיר יהודה שאז הייתי כבר בקשר איתם. ויום אחד היה מפגש מעריצים בתל אביב של האפליקציה הזו שאף אחד לא הכיר אותה אז הלכתי לראות מהי האפליקציה הזו שחברים שלי משתמשים בה ושם הבנתי שזה כל כך עוצמתי. מיד הורדתי את האפליקציה והעליתי את הסרטון הראשון שמיד אחר כך גם התפוצץ לי ברמה פסיכית. פתאום אני רואה שקיבלתי 150 אלף צפיות. האמת שבהתחלה לא הבנתי כל כך למה קיבלתי כל כך הרבה צפיות. ככה בעצם התחלתי עם הטיקטוק".

הבוקר (ד') הוצאת את הסינגל החדש שלך ששמו "קומו סטס" (מה שלומך בספרדית). מה מיוחד בו?

"לשיר יש וויב קצת שונה ממה שרגילים לשמוע בארץ, הבאתי את האומנות והסגנון שלי לתוך היצירה. גם מבחינת הקליפ בחרתי להדגיש את מה שהקהל רואה בטיקטוק וזה בא לידי ביטוי גם בכך שנועה מנדל שהיא טיקטוקרית עם 200 אלף עוקבים מופיעה בקליפ".

 

עברו כבר מספר חודשים מאז שהוצאת שיר חדש, ובזמן האחרון התמקדת יותר בטיקטוק. האם הסינגל החדש מסמל את הקאמבק למוזיקה?

"חד משמעית, אני אוהב את מה שעשיתי עד היום במוזיקה ומזדהה עם השירים האלו כי הן היצירות שלי. אבל מאז עצרתי רגע לחשוב איך להתקדם בצורה יותר בוגרת ויותר נכונה. היום אני למדתי יותר על הפקה מוזיקלית, שילבתי יותר כלים חיים במוזיקה שלי, הלכתי לאנשים מקצועיים, למדתי לייצר קליפים ברמה גבוהה, והשקעתי כסף על דברים שצריך. הייתי חייב לעבור את השלבים האלו בחודשים האחרונים ועכשיו אני מרגיש שאני סוג של התחלתי את עצמי מחדש במוזיקה".

 

אתה מתכוון להמשיך בדרך המוזיקלית?

"כן ברור, חד משמעית. לשם אני מכוון עכשיו".

יש איזה אמן שתרצה לשתף איתו פעולה?

"אני רוצה לשתף פעולה עם אמנים כמו הראל סקעת ומירי מסיקה לדוגמה".

בתור אחד מהטיקטקורים הראשונים - האם יצא לך לעזור לעוד כוכבי רשת להצליח בעולם הזה?

"כן, עזרתי להרבה בהתחלה שהיום הם כוכבי רשת גדולים. כמו לדוגמה למאור גמליאל, ליאל אליהו, וגם דורון ביטון שהוצאתי איתו את השיר 'כבשת את העיר'".

אילו טיפים אתה יכול לתת לאדם המתחיל בטיקטוק?

"קודם כל, חובה לצלם עם תאורה נכונה ועדיף בחוץ באור יום. בנוסף כדאי לצלם עם חצובה או עם מצלמה עומדת. אבל הכי חשוב הוא שתעשו תוכן מגניב שיתאים לכם, תקחו השראה מחו"ל ותשנו אותו שיתאים לאופי שלכם".

איך אתה מסביר את תופעת הטיקטוק?

"הטיקטוק הפך למשהו מטורף, וידעתי כבר אז שרק התחלתי שזה רק עניין של זמן עד שהיא תתפוצץ בארץ ותהפוך לטירוף. בעיקרון זו אפליקציה מגניבה, קלילה וכיפית כך שכל אדם יכול להשתמש בה אז אני לגמרי מבין את התופעה והטירוף סביבה".

© adobestock

אתה חושב שההשפעה של הטיקטוק טובה או רעה על בני נוער?

"כמו שאין דבר שהוא רק טוב או רק רע בעולם הזה - כך גם בטיקטוק. בגדול זו אפליקציה כיפית שנותנת חשיפה למוזיקה ושבה גם אנשים יכולים לחשוף את כישרונם בין אם זה בריקודים או במוזיקה ובשירה כך שזה דבר ממש טוב. אבל גם בטיקטוק יש לפעמים תכנים לא טובים שיכולים להשפיע לרעה על בני נוער".

מה אתה חושב על הצהרתו של טראמפ לחסום את השימוש בטיקטוק?

"אני חושב שזה נטו עניין פליטי של טראמפ, וכל עוד לא חוסמים את האפליקציה בארץ אני אמשיך להשתמש בה ולהנות ממנה".

© Mark Wilson/gettyimgaes_IL

אתה ובן זיני חברים טובים, ומעבר לטיקטוקים המשותפים שלכם - גם כתבתם יחד את השיר האחרון שלו - "מאמי בוקר טוב". אתה מתכוון להמשיך עם היצירה מאחורי הקלעים ולכתוב עוד שירים לאמנים אחרים?

"אני לגמרי מתכוון לכתוב עוד שירים והשיר הזה הוא רק יריית הפתיחה למה שיקרה בהמשך. כבר עכשיו יש דיבורים לעוד שירים עם בן זיני וגם עם עוד אמנים".

לא הפריע לך שרוב הקרדיט הלכה לבן זיני, האמן המבצע?

"לא, כי היינו שותפים שווה בשווה בכתיבת השיר. אני בהתחלה כתבתי את הפזמון ובן זיני עף עליו ומשם המשכנו לכתוב את הבתים ביחד כך שבסופו של הדבר אני יודע שהשיר הוא לגמרי שיתוף פעולה בין שנינו למרות שאני לא שר".

 

ישנה המון סטיגמה רעה על כוכבי רשת שמוציאים שירים והמון הרמות גבה על כך. מה יש לך לענות לאנשים שמזלזלים בכוכבי רשת?

"כיום להרבה כוכבי רשת כמו קווין רובין ובן זיני לדוגמה יש יותר צפיות מלזמרים רגילים כך המשוואה הזאתי די השתנתה בזמן האחרון. אני מבין את זעקת האמנים שהם באמת כותבים ומבחינה ווקאלית הם זמרים. אבל אני חושב שכולם יכולים לעשות מה שהם רוצים ואם חלק רוצים לקחת את זה בתור מקצוע ולהגדיר את עצמם כאמנים אז זה מבחירתם וזה לא משנה אם הם כוכבי רשת".

ולסיום, איפה תרצה להיות בעוד 10 שנים בתחום המוזיקלי?

"אני ארצה ששירים שאכתוב לאמנים אחרים יצליחו בגדול, ארצה גם שתהיה לי הופעה מסודרת להופיע איתה, ושאני אולי אגדל איזה אמן ואכתוב לו שירים. ולמה לא? - גם להתפתח בתחום המשחק".

 

תגובות